هویت دختر ایرانی؛ کلیدی‌ترین مساله قرن
نقش دختران در آینده کشور در گفت‌وگو با آینده‌پژوه و کارشناس ارشد حوزه بانوان

هویت دختر ایرانی؛ کلیدی‌ترین مساله قرن

برای بسیاری از افراد نگهداری سبزی‌خوردن بسیار سخت و دشوار است. با استفاده از چند روش مناسب می‌توان سبزی خوردن را به مدت یک هفته نگهداری کرد.
برای بسیاری از افراد نگهداری سبزی‌خوردن بسیار سخت و دشوار است. با استفاده از چند روش مناسب می‌توان سبزی خوردن را به مدت یک هفته نگهداری کرد.
کد خبر: ۱۴۰۸۹۳۸
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری

سبزی‌ها را همیشه بعد از تهیه، سریع پاک کنید تا برگ‌های زرد و پلاسیده بین آن باعث نشود بقیه زود خراب شود. بعد از این‌که سبزی‌ها را پاک کردید آنها را با آب سرد خوب بشویید و ضدعفونی کنید. برای ضدعفونی‌کردن سبزی‌ها بهتر است از مواد طبیعی مانند سرکه یا نمک استفاده کنید تا زمان بیشتری تازه بمانند. مایع ظرفشویی یا هر ضدعفونی‌کننده دیگر طول عمر سبزی‌ها را کاهش می‌دهد. سبزی‌های شسته‌شده را در آبکش قرار دهید و حدود یک ساعت صبر کنید تا آب آن برود. سپس آنها را روی یک پارچه نخی پخش کنید و اجازه دهید سه تا چهار ساعت روی پارچه بمانند. هر نیم ساعت سبزی‌ها را بالا پایین کنید تا آب‌شان کاملا گرفته شود، چون اگر سبزی کمی هم آب داشته باشد، سریع پلاسیده می‌شود.

روش‌های نگهداری سبزی خوردن
استفاده از دستمال‌های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه‌داشتن سبزیجات:
در این روش که یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای نگهداری سبزی است، باید سبزی‌ها را روی کاغذ گذاشت و آنها پیچید، چون کاغذ رطوبت اضافه سبزی را جذب و از لزج شدن آن جلوگیری می‌کند. سپس برای این‌که مانع گردش هوای اضافه در میان سبزی‌ها شوید آنها را در کیسه فریزر قرار داده و در کشوی پایین یخچال بگذارید. با این روش مدت زمان پلاسیدگی سبزی‌ها کند‌تر می‌شود و سبزی‌ها به مدت پنج تا هفت روز در یخچال سالم می‌ماند.

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه‌داشتن سبزیجات:
در این روش نگهداری یک ظرف پلاستیکی مناسب انتخاب کنید و داخل آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. سپس سبزی‌ها را داخل آن قرار داده و با یک لایه کاغذ بپوشانید. در ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید تا سبزی‌ها به مدت یک هفته سالم بماند. اگر طی این مدت برخی برگ‌های سبزی پلاسیده شد آنها را جدا کنید تا به بقیه سبزی‌ها آسیب نرسد.

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه‌داشتن سبزیجات
در بخش‌های قبلی گفتیم که سبزی‌های شسته‌شده را در یک کیسه پلاستیکی قرارداده و طوری ببندید که کمی هوا در آن جمع شده باشد. سپس کیسه را از بالا پیچیده و گره بزنید. در این روش سبزی‌ها هفت روز در یخچال سالم می‌مانند.

سبزی‌ها را نشویید
در این روش سبزی‌ها را پاک کنید و بدون این‌که بشویید داخل نایلون نگهداری کنید. به این شکل که ته نایلون یک یا دو عدد دستمال کاغذی بگذارید و بعد سبزی‌ها را داخل آن بریزید و سر نایلون را گره بزنید و در یخچال قرار دهید. قراردادن دستمال کاغذی یا دستمال نخی نازک باعث می‌شود رطوبت سبزی گرفته شود تا سبزی پلاسیده نشود. سپس به مقدار نیاز هر روزتان سبزی را بشویید و استفاده کنید. با این کار تقریبا سبزی شما یک هفته‌ای تازه می‌ماند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها