اما در جبهه ای دیگر نمایندگان ایران با کار شناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی دومین دور مذاکرات خود را برای حل مسائل باقیمانده در وین بر گزار می کنند.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۲

دور اول مذاکرات ایران و آژانس با سفر هیاتی از آژانس به تهران به سرپرستی اولی هاینونن ، معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران انجام و مقرر شد بازرسان آژانس از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید کنند.
در پی توافق ایران و آژانس برای حل مسائل باقیمانده که با ارائه پیشنهاد علی لاریجانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی اجرایی شد، منابع خبری اعلام کردند که بحث درباره قطعنامه سوم شورای امنیت علیه فعالیت های هسته ای ایران به تعویق افتاده است و تا مشخص شدن نتایج توافقات ایران و آژانس ، کشورهای عضو شورای امنیت بحث در خصوص ایران را به حالت تعلیق در آورده اند.
اگر چه منابع غربی پس از دور اول مذاکرات ایران و آژانس سعی کردند به نوعی این مذاکرات را بی نتیجه و تنها در جهت اتلاف زمان ارزیابی کنند، اما جدیت دو طرف برای حل مسائل باقیمانده که به گفته محمد البرادعی ، مدیر کل آژانس می تواند رویکرد غرب را به پرونده هسته ای ایران تغییر دهد، توانست این گونه فضاسازی رسانه های غرب را خنثی کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها