بعدازظهر شنبه نمایشگاه گروهی کارتون و کاریکاتور افتتاح شد؛

نمایشگاه کارتون «بیمارستان منطقه جنگی نیست»

طی مراسمی با حضور عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان و مدیران عامل بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس، نمایشگاه دوخت و صنعت، اولین نمایشگاه کارگاه‌های تولیدی هرمزگان با هدف به نمایش گذاشتن تولیدات لباس صنعتی، بیمارستانی و اداری گشایش یافت.
طی مراسمی با حضور عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان و مدیران عامل بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس، نمایشگاه دوخت و صنعت، اولین نمایشگاه کارگاه‌های تولیدی هرمزگان با هدف به نمایش گذاشتن تولیدات لباس صنعتی، بیمارستانی و اداری گشایش یافت.
کد خبر: ۱۳۹۸۷۳۷

هرمزگان-جام جم انلاین-طی مراسمی با حضور عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان و مدیران عامل بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس، نمایشگاه دوخت و صنعت، اولین نمایشگاه کارگاه‌های تولیدی هرمزگان با هدف به نمایش گذاشتن تولیدات لباس صنعتی، بیمارستانی و اداری گشایش یافت.

 

عادل شهرزاد در حاشیه این آیین با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برپایی نمایشگاه تولیدات واحدهای تولید پوشاک بندرعباس اقدامی اثرگذار در راستای معرفی تولیدات استان است و این نمایشگاه فتح باب و شروع کاری برای اجرای برنامه‌های بعدی در این حوزه خواهد بود.

 

وی افزود: بحث تولید البسه و پوشاک، جمعیت قابل توجهی از مردم به ویژه زنان سرپرست خانوار راشغول به کار کرده است و در راستای توسعه‌ی آن در تلاش هستیم تا بتوانیم پیوندی میان واحدهای تولید البسه‌ی استان و بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای بزرگ صنعتی ایجاد کنیم تا پوشاک و البسه‌ی مورد نیاز پرسنل خود را از تولیدات داخل استان تامین کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان، تاکید‌کرد: ترغیب صنایع به تامین البسه از واحدهای تولیدی استان می‌تواند تحول شگرفی را در عرصه تولید پوشاک استان ایجاد کند و ضریب اشتغال این حوزه را افزایش دهد.

 

دکتر شهرزاد تصریح‌کرد: تولیدات کارگاه‌های البسه‌دوزی استان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و در عین حال قیمت تمام شده‌ی مناسبی نیز دارند و خدمات پس از فروش و حین استفاده نیز جزو امتیازات دیگری است که واحدهای تولیدی استان نسبت به تولیدکنندگان استان‌های دیگر از آن برخوردار هستند.

 

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در بررسی مشکلات تولیدکنندگان با اشاره به حمایت از آن‌ها تصریح‌کرد: به هر واحد تولیدی البسه که اشتغالزایی کرده باشد به ازای هر نفر اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات تبصره ۱۶ اعطا خواهد شد.

 

گفتنی است، این نمایشگاه در تاریخ‌های یکم و دوم اسفندماه پذیرای عموم و مراکز صنعتی، خدماتی و اداری است و مردم می‌توانند با مراجعه به هتل هما در بندرعباس از تولیدات البسه استان دیدن کنند.

 

اشتغال ۸۰ هزار نفر در بخش صنعت فرصتی برای تولید کنندگان پوشاک هرمزگان

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم گفت: این نمایشگاه با توجه به لباس کار و بازار خوبی که در این زمینه وجود دارد برپا شده است و در بخش صنعت با توجه به اشتغال افزون بر ۸۰ هزار نفری در واحدهای کوچک صنفی و واحدهای بزرگ صنعتی که باید در محیط کار از لباس کار استفاده کنند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

خلیل قاسمی بیان کرد: این نمایشگاه برای معرفی توانمندی تولید کنندگان پوشاک و بیان انتظارات فعالان صنعتی در هرمزگان طراحی شد که امید می رود سهم پوشاک هرمزگان در بخش صنعت افزایش یافته و کیفیت پوشاک تولیدی این استان هم هر روز بهتر از قبل شود.

 

وی ادامه داد: منظور تنها پوشاک صنعتی نیست بلکه مد نظر ما پوشاک زنانه، مردانه، مجلسی، مدارس و سایر موارد هم هست که بازار بزرگی برای این محصول‌ها وجود دارد.

 

مدیرعامل فولاد هرمزگان هم در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد:‌ این نخستین نمایشگاه پوشاک صنعتی در هرمزگان است و بیشتر شرکت کنندگان در آن واحدهایی هستند که به صورت خیری، سرپرست خانوار و یا از زندانیان برای تولید استفاده می‌کنند که امر مقدسی است.

 

عطاالله معروفخانی ادامه داد: فولاد هرمزگان در نشستی که چند ماه قبل با حضور مجموعه‌ای از تولیدی‌هایی که از زندانیان برای تولید استفاده می‌کردند شرکت کرد و برای خرید از این فعالان پیش قدم شد.

 

وی بیان کرد: بیشتر لباس‌های کار و ملزومات مورد نیاز را از درون استان و مجموعه‌هایی که در این حوزه هستند تهیه و استفاده می‌کنیم و این کار باید از اقدام‌های شرکت‌های تولیدی باشد؛ این را به آن دلیل می‌گویم که هرمزگان واقعاً استانی محروم است.

 

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: اکثر تولیدی‌های حاضر در این نمایشگاه هم برای تولید از نیازمندان استفاده کرده‌اند و باید کمک کنیم این‌گونه مجموعه‌ها توسعه یافته و اشتغالزایی در استان گسترش یابد تا از میزان بیکاری کاسته شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها