او در مورد افزایش از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ هم گفته و تاکید کرده است از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تعداد کل بازیکنان ایرانی با نرخ رشد ترکیبی سالانه برابر با ۷درصد روبهرو بوده که دلیل اصلی آن رشد بازیهای موبایلی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گستردهتر به موبایل و اینترنت است.
اسماعیلیضمن بیان این که هیچ محصولی مانند بازیهای دیجیتالی از مصرف بالای فرهنگی برخوردار نیست، گفته است که برهمین اساس باید با فرهنگسازی بر ذائقهسازی بازیکنان بازیهای رایانهای و دیجیتال برنامهریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد. وزیر ارشاد با اشاره به اینکه طبق نتایج پیمایش جدید، بیش از چهار میلیون بازیکن بهصورت حرفهای بازیهای رایانهای و دیجیتالی انجام میدهند، گفت: باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده وزارت فرهنگ در دوره جدید در این حوزه دست پیدا کنیم. عیسی زارع پور دیگر عضو کابینه هم هفته گذشته درباره پیامرسانها و اینترنت صحبت کرده است. او با بیان این که بهتازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا که مالک شبکههای اجتماعی اینستاگرام و واتساپ است، مکاتبه کرده که در این زمینه مذاکره کننده تاکید کرده است: همینجا اعلام میکنیم هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی یا حداقل قواعد خودشان را بپذیرد و به آن پایبند باشند که بتوانیم حقوق مردم را در این پلتفرمها دنبال کنیم، استقبال خواهیم کرد.
زارعپور از پیامرسانهای داخلی هم گفته و با بیان این که ارتباط صوتی و تصویری در پیامرسانهای کشور برقرار است، روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیامرسانها و با کیفیت انجام میشود و هر روز بر کیفیت آنها اضافه میکنند.وی تاکید کرده است همه زیرساختهای وزارت ارتباطات پای کار پیامرسانها آمده که بتوانند خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه کنند. حدود 5ــ4 پیامرسان که این روزها مردم از آن استفاده میکنند، این قابلیت را دارند.
منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جامجم
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد