تپش نخستین حوادث تلخ و شیرین نوروز را مرور کرده‌است

اولین‌های 1401

برخی حوادث رخ داده در کشور آنچنان وسعت و گستردگی دارند که در زمان خود تا مدت‌ها سوژه بحث روز بودند و در سطح ملی و حتی جهانی در مورد آن اظهارنظر شد. با این‌که از زمان بعضی از حادثه‌ها سال‌های زیادی گذشته است اما هنوز هم اگر موقعیت آن فراهم شود، مردم دوباره در مورد همان حادثه بحث می‌کنند و افراد مسئول را با سؤالات متعدد خود به چالش می‌کشند. گاهی هم زندگی، فداکاری بزرگ یا شغل پیچیده برخی افراد است که باعث می‌شود تا به محور مهم گفت‌وگوهای مردم تبدیل شوند. در این سال‌ها بسیاری از این حوادث روی جلد تپش نقش بستند و در ویژه‌نامه‌هایی به ناگفته‌های آن پرداخته شد.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۰۶

سانچی اسرارآمیز
یکی از اسرارآمیزترین حوادثی که 16دی 1396 و در آب‌های چین رخ داد، آتش‌گرفتن نفتکش سانچی بود که بازتاب بسیار زیادی در داخل کشور و حتی بین‌الملل داشت. این کشتی، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بود که از عسلویه حرکت کرده و قرار بود برای تحویل محموله خود به داسان کره جنوبی برود اما در ادامه راه ناگهان با یک کشتی فله‌بر چینی به نام کریستال‌که 64 هزار تن بار غله به همراه داشت، در سواحل چین برخورد کرد. آتشی‌که از این برخورد به راه افتاد، بسیار هولناک و بزرگ بود. سانچی 9 روز تمام در آتشی‌که به گفته کارشناسان در آخرین دقایق خود به 9000 درجه سانتی‌گراد رسیده بود، غرق شد و همراه آن 32 ملوان جان خود را از دست دادند. مدتی بعد گروهی از خانواده‌های ملوانان گفتند شماره‌های ناشناسی از خارج از کشور با آنها تماس می‌گیرد. با گذشت پنج سال از آن حادثه، هیچ نشانه‌ای از خدمه‌ای که ادعا می‌شود زنده هستند، پیدا نشده است. 

آتش به جان پلاسکو
30 دی 1395و در حالی‌که هنوز بسیاری از مردم در حال انجام کارهای روزانه خود بودند، دود سیاه و بلندی به آسمان برخاست. شدت دود و حجم سیاهی آن به‌حدی بود که از هر نقطه تهران به خوبی قابل مشاهده بود. همه دنبال آدرس محل آتش‌سوزی می‌گشتند که خیلی زود مشخص شد ساختمان پلاسکو آتش گرفته است. آتش‌نشانان میان مرگ و زندگی با آتش دست و پنجه نرم می‌کردند. آنها در تمام آن لحظات پرالتهاب سعی کردند افراد باقیمانده در داخل پلاسکو و محوطه‌های اطراف را تخلیه کنند تا کسی جانش را از دست ندهد. ناگهان ساختمان 17 طبقه پلاسکو مانند یک قلعه شنی فرو ریخت و تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان عادی همراه با آتشی گداخته و سوزان زیر هزاران تن آوار مدفون شدند. 

منبع: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها