تپش نخستین حوادث تلخ و شیرین نوروز را مرور کرده‌است

اولین‌های 1401

تعطیلات نوروز امسال هم با حوادث تلخ و شیرینی به پایان رسید و برخی اخبار کام هموطنان را تلخ کرد و برخی حوادث، برای لحظاتی خنده را مهمان صورت مخاطبان کرد.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۳۴

این هفته و در اولین داغ‌های ساال 1401، سراغ اولین‌های حوادث در سال جدید رفته و آنها را مرور کرده‌ایم.

نخستین قتل سال

فقط چند ساعت از سال تحویل گذشته‌بود که نخستین جنایت سال 1401 در تهران رقم خورد. ساعت 3 بامداد اول فروردین، ماموران کلانتری 116 مولوی در تماس مسؤولان یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران، در جریان مرگ پسری 20 ساله‌ با ضربه چاقو قرار گرفتند.

با حضور ماموران در بیمارستان، مشخص شد پسر جوان بعد از تحویل سال با پسر خاله‌اش بیرون رفته‌بود اما ساعتی بعد توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافته و در آنجا جان باخته‌بود. بررسی‌ها نشان داد، مقاومت او در برابر موبایل قاپان باعث شد، جانش را از دست بدهد.

اولین شهید پلیس

ساعت یک بامداد چهارمین روز بهار تیم گشت پلیس ایرانشهر در جریان تیراندازی در یک مراسم عروسی قرار گرفتند. ماموران برای بررسی موضوع به یکی از محلات این شهر اعزام شدند. با حضور ماموران در محل تیراندازی، آنها برای بررسی موضوع از خودرو پیاده شدند که سرنشینان خودرو پژو 405 با اسلحه روی ماموران آتش گشودند. چند ثانیه بعد دو مامور پلیس غرق در خون روی زمین افتادند و سرنشینان خودرو با استفاده از شلوغی محل فرار کردند.

دو مامور پلیس بی‌درنگ به بیمارستان منتقل شدند اما ستوان سوم منصور بزی ساکت به علت شدت جراحت به شهادت رسید و مامور دیگر از مرگ نجات یافت.

تولد اولین چندقلوها

اولین روز بهار، مادر 30 ساله کرجی برای زایمان به بیمارستان کمالی این شهر مراجعه کرد و بستری شد. ساعتی بعد در دومین روز سال جدید، او زایمان کرد و چهار قلو به دنیا آورد. سه فرزند او پسر و چهارمین نوزاد دختر است که میانگین وزن آنها یک کیلو و 600 گرم است. این مادر در دومین زایمان خود چهار قلو به دنیا آورد و چند ماهی تحت مراقبت پزشکی بود.

اولین حادثه سال 1401

اولین حادثه تهران در سال جدید، آتش گرفتن فضای سبز بود. ساعت 19 و 5 دقیقه عصر 29 اسفند و تنها چند دقیقه بعد از تحویل سال اولین تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی برقرار شد و مردی از حریق در فضای سبز در محله پاسداران خبر داد. بلافاصله نیروهای ایستگاه 97 به محل حادثه رفتند و حریق را خاموش کردند.

نخستین درگیری مسلحانه ماموران

روز نهم فروردین امسال اهالی شهر امام‌حسن بندر دیلم در بوشهر با پلیس تماس گرفته و از حضور یک سارق در شهر خبر دادند. بررسی‌های اولیه نشان داد سارقی وارد این شهر شده و بعد از این‌که خودرویش پنچر می‌شود، قصد پنچرگیری لاستیک را داشته که مردم به او مشکوک شده و به پلیس خبر می‌دهند. دقایقی بعد گشت کلانتری به محل آمده اما مرد جوان بدون هیچ صحبتی به روی ماموران اسلحه کشید و آنها را با تیراندازی مجروح و با سرقت خودروی گشت پلیس، متواری شد. در این حادثه سرباز کلانتری به نام سیدنوید موسوی در محل تیراندازی به شهادت رسید و سروان جلیل دازه مجروح شد. با گذشت دو روز از تیراندازی، افسر پلیس هم به علت شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید. در ادامه عامل این حادثه از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد.

اولین گروگانگیری در پنجمین روز سال

ساعت 3 بامداد پنجم فروردین، ماموران پلیس هرسین در کرمانشاه در جریان قتل یک مرد در پارک این شهر قرار گرفتند. با حضور ماموران تحقیقات در این باره آغاز شد اما به آنها خبر رسید قاتل قبل از این جنایت، دو نفر از بستگان خود را هم کشته‌است. با حضور ماموران مشخص شد عامل قتل و تیراندازی، شرور معروف شهر است. با بستن ورودی و خروجی شهر قاتل چند ساعت بعد شناسایی شد اما او به خانه‌ یکی از شهروندان رفت و شش نفر را گروگان گرفت. پلیس که احتمال می‌داد جان شهروندان در خطر باشد، این قاتل خطرناک را با شلیک گلوله از پا درآورد تا پرونده اولین گروگانگیری سال با مرگ مرد گروگانگیر بسته شود.

نخستین اسیدپاشی در جهرم

روز اول فروردین زن جوان از خانه بیرون آمد و با فریادهای سوختم سوختم، اهالی را از وقوع حادثه‌ای تلخ با خبر کرد. زن جوان به اهالی گفت دقایقی قبل با همسرش درگیر شده و او به رویش اسید پاشیده‌است. با اعلام موضوع به پلیس جهرم، آنها به محل حادثه در یکی از روستاهای شهر رفته و به تحقیق از زن جوان پرداختند. زن 17 ساله مدعی شد امروز همسرم به رویم اسید پاشید و فرار کرد. با شناسایی هویت مرد اسیدپاش، او دو ساعت بعد دستگیر شد. داماد 25ساله در تحقیقات با اعتراف به اسیدپاشی روی همسرش، ادعا کرد چون با زنم اختلاف داشتم و به حرفم گوش نمی‌کرد، رویش اسید ریختم و فرار کردم.

اولین تصادف هولناک سال

هنوز آفتاب روز نهم فروردین گرم نشده‌بود که حادثه‌ای هولناک در جاده نورآباد به خرم آباد رخ داد. نخستین حادثه هولناک تصادف سال در کیلومتر65 جاده و در پیچ گاوکش اتفاق افتاد. راننده خودروی 405 به سمت چپ منحرف و مستقیم با خودروی پژو پارس برخورد کرد. چند ثانیه بعد از برخورد، هر دو خودرو آتش گرفتند. شدت آتش به قدری زیاد بود که مسافران و رانندگان جرات نزدیک شدن به خودروها را نداشتند. دقایقی بعد آتش‌نشانان از راه رسیده و آتش هر دو خودرو را خاموش کردند و با صحنه‌ای دلخراش روبه‌رو شدند. هشت جسد از جمله دو کودک از داخل خودروها در حالی‌که زنده زنده در آتش سوخته‌بودند،خارج شد.

مجید غمخوار - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها