حمید درخشان در گفتگو با «جام‌جم»:

عبور از ولز دور از دسترس نیست

‌می‌توان این طور گفت که تفاوتی بین انگلیس و ولز وجود ندارد. این دو جزو یک قلمرو هستند، همه چیز در رابطه با این دو تیم، یکی است؛ از فرهنگ و سیاست‌شان گرفته تا حتی سبک زندگی و البته فوتبال. بین ولز و انگلیس از لحاظ فوتبال شباهت بسیار زیاد است.
کد خبر: ۱۳۸۷۹۹۷
نویسنده حمید درخشان - کارشناس فوتبال

ما در واقع در دومین دیدار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل ماکت کوچکتر انگلیس قرار می‌گیریم. تمامی بازیکنان تیم‌ملی ولز به استثنای چند نفر در لیگ‌برتر انگلیس بازی می‌کنند. اصلا اینطور حساب کنید که ما در جام‌جهانی دو بار مقابل انگلیس بازی می‌کنیم. نوع نگرش فوتبالی ولز تقریبا همانی است که در انگلیس هم می‌بینیم. همه چیز آن‌ها به هم شباهت دارد و این شباهت برای ما بسیار موثر و مفید خواهد بود و باعث می‌شود مقابل ولز با شناخت بهتری به میدان برویم. استفاده از شباهت‌های فوتبال ولز و انگلیس هنری است که کی‌روش باید از پس آن بربیاید در غیر این ضرر خواهیم کرد. به نظرم نتیجه‌گیری مقابل تیم‌ملی فوتبال ولز دور از دسترس نیست. البته این را هم متذکر شوم که تیم‌ملی فوتبال ولز هم در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و می‌تواند شگفتی‌ساز همین جام‌جهانی پیش رو باشد. ما عملکرد این تیم را قبلا در جام ملت‌های اروپا و البته لیگ ملت‌های اروپا دیده‌ایم. بازیکنان خوبی هم دارند که گرت بیل یکی از آنهاست.

او دیگر مثل گذشته و آن ستاره‌ای که قبلا در رئال‌مادرید می‌شناختیم، نیست. فقط سایه‌ای از آن است. به همین دلیل است که باید آنالیز بیشتری در رابطه با دیگر بازیکنان تیم‌ملی ولز صورت بگیرد. بهترین راهکار همین آنالیز‌های قبل از مسابقه است. ولزی‌ها هم سرعتی و هم هجومی هستند. امیدوارم ساختار دفاعی ما با رفع ایراد‌های بازی اول، مقابل ولز به مشکل نخورد. بهترین دفاع هم که همان حمله است. من نتیجه‌گیری مقابل ولز را دور از ذهن نمی‌بینم. هر چند این دیدار هم مثل بازی اول، می‌تواند چالشی دشوار برای ملی‌پوشان ما باشد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها