قیمت سکه | قیمت سکه امروز

قیمت سکه ثابت ماند | جدول قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۱۳

قیمت سکه امروز در بازار ثابت ماند. قیمت سکه نوسان دارد. قیمت سکه هم در حال رفت و برگشت بین دو کانال 14 و 15 میلیون تومان بود. قیمت سکه در صورتی می تواند در مقابل ریزش طلا مقاومت کند که نرخ دلار آرایش صعودی به خود بگیرد. آخرین قیمت سکه را در جدول زیر مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، امروز (۱۸ تیر ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۴۳دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۸۳ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.000.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.200.000
ربع سکه بهار آزادی 5.200.000
سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 743 دلار و 44سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.383.200
 

شرایط سخت برای قیمت سکه

اقتصاد نیوز نوشت: به دنبال ریزش قیمت اونس طلا فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار به بالای ۲ میلیون تومان رسید و حباب چشمگیر سکه موجب ترس سکه‌بازان شد. آنها معتقدند در شرایط فعلی در موقعیت خرید قرار گرفتن غیر منطقی است.

اواخر هفته گذشته بود که رعشه به جان قیمت طلای جهانی افتاد.

قیمت اونس طلا هفته قبل بعد از ماه ها کانال ۱۸۰۰ دلار را از دست داد و از نیمه‌کانال ۱۷۰۰ دلار هم پایین رفت. به عبارت دیگر قیمت اونس طلا به قبل از جنگ روسیه و اوکراین برگشت.

به باور فعالان، بازار سکه با تقاضای مازاد روبرو شده و احتمالا قیمت سکه با ریزش همراه شود، بنابراین خریداران با هوشیاری کامل نسبت به خرید سکه اقدام کنند که احتمال تشنج قیمت سکه وجود دارد.

رفت و برگشت قیمت سکه بین دو کانال

قیمت دلار در این چند روز اخیر بین یک محدوده خاص معامله شده است بنابراین می توان گفت که بازار دلار قفل شد. قیمت سکه هم در حال رفت و برگشت بین دو کانال 14 و 15 میلیون تومان بود.

به گزارش اقتصادنیوز، اواخر هفته گذشته پس از اعلام شکست مذاکرات برجام در دوحه قیمت دلار افزایش چشم گیری پیدا کرد اما با کاهش تب و تاب آن از روز دوشنبه بازار ارز تهران در سراشیبی قرار گرفت و از روز دوشنبه تا امروز پنجشنبه 16 تیر ماه در یک محدوده خاص نوسان را تجربه کرده است.

پس بنابراین می توان گفت نرخ دلا در یک محدوده خاص قفل شده است. امروز قیمت دلار در تهران نسبت به روز قبل رنج بود اما در هرات تقریبا 300 تومان کاهش را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار سلیمانیه هم تقریبا 120تومان پایین تر از دیروز معامله شد.

البته یکی از دلایل کم نوسان شدن بازار آزاد به افزایش حجم عرضه توسط نهاد بازار ساز بر می گردد. با افزایش حجم معاملات توافقی از حجم تقاضا در بازار آزاد کم شده است.

در بازار رسمی هم قیمت دلار سرنوشتی مشابه بازار آزاد را تجربه کرده است. در صرافی ملی و بازار متشکل ارزی در این چند روز اخیر نرخ دلار نوسان محدودی پیدا کرد.

قیمت دلار رسمی از صبح تا انتهای روز با یک قیمت و بدون تغییر معامله شد. امروز نرخ دلار صرافی ملی با 27 هزار و 828 تومان مبادله شد که نسبت به عصر روز چهارشنبه تقریبا 27 تومان بالاتر بود.

قیمت دلار متشکل هم امروز 27 هزار و 717 تومان بود که در مقایسه با روز گذشته 27 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد . بنابراین می توان گفت صرافی ملی و بازار متشکل به یک اندازه نرخ دلار را افزایش دادند .

قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا 8 دلار از دیروز بالاتر بود . این فلز گران بهای جهانی امروز با 1743 دلار مبادله شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش مانند روز گذشته در سرازیری قرار داشت. قیمت این فلز زرد رنگ امروز 5 هزار و 800 تومان پایین تر از دیروز و با 1 میلیون و 381 هزار و 700 تومان به فروش رسید.

برگشت قیمت سکه به کانال 14 میلیون

قیمت سکه هم امروز بین کانال 14 و 15 میلیون تومان معامله شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود 14 میلیون و 995 هزار تومان تا 15 میلیون و 100 هزار تومان به فروش رسید.

با فرض سکه 15 میلیون تومانی حباب سکه 16 درصد بدست آمد و فاصله ذاتی سکه با قیمت نقدی بیش از 2 میلیون تومان بود.

از نظر سکه بازان یکی از دلایلی که باعث قفل شدن بازار سکه در روزهای اخیر شده حباب چشمگیر و فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی بوده است.

پیش بینی قیمت سکه 15 تیر 1401

دیشب بازار جهانی طلا با یک شوک سنگین‌روبرو شد. قیمت اونس طلا به یکباره نزدیک به ۵۰ دلار پایین آمد. از نظر تحلیلگران بازار سکه ریزش ناگهانی این فلز گران بها می تواند سمت و سوی بازار سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه را تغییر دهد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه عصر روز گذشته در محدوده ۱۵ میلیون تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. با قیمت مذکور ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار بیش از 1 میلیون و 900 هزار تومان فاصله پیدا کرده بود.

دیشب بازار جهانی طلا با یک شوک سنگین‌روبرو شد. قیمت اونس طلا به یکباره نزدیک به ۵۰ دلار پایین آمد. از نظر تحلیلگران بازار سکه ریزش ناگهانی این فلز گران بها می تواند سمت و سوی بازار سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه را تغییر دهد.

از سوی دیگر معامله گران معتقدند فاصله ۲ میلیونی‌ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن باعث شده که سکه بازان احتیاط بیشتری در خریدها انجام دهند.

به باور فعالان بازار، قیمت سکه در صورتی می تواند در مقابل ریزش طلا مقاومت کند که نرخ دلار در بازار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها