ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:

افزایش هزینه تولید، موجب نوسان قیمت گوشت شد

قیمت گوشت | قیمت گوشت | قیمت گوشت 8 تیر 1401

قیمت گوشت اعلام شد | جدول قیمت گوشت

قیمت‌های گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۷۱۶۱۲

قیمت گوشت امروز در بازار کیلویی چند؟ قیمت گوشت قرمز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ پر نوسان بوده است. ابتدای سال قیمت گوشت گوسفندی کاهش داشته است. علت تغییرات قیمت گوشت چیست؟ راه های مبارزه با افزایش قیمت گوشت چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس گزارش میدانی از سطح شهر تهران قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز چهارشنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می‌شود.

قیمت گوشت گوسفندی

نوع گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم
راسته گوسفندی با استخوان ۱۶۰,۰۰۰ تومان
راسته گوسفندی بی استخوان ۲۴۸,۰۰۰ تومان
ران کامل ممتاز گوسفندی ۱۷۵,۰۰۰ تومان
کف دست گوسفندی با ماهیچه ۱۶۰,۰۰۰ تومان
سردست با گردن و ماهیچه گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
ماهیچه گوسفندی ۲۲۵,۰۰۰ تومان
نیم شقه سردست گوسفند ۱۳۱,۰۰۰ تومان
گردن گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان
شقه لاشه گوسفندی ۱۳۴,۰۰۰ تومان
نیم شقه ران گوسفندی ۱۳۵,۰۰۰ تومان

 

قیمت گوشت گوساله

نوع گوشت گوساله قیمت هر کیلوگرم
ران گوساله ۱۶۶,۰۰۰ تومان
سردست گوساله پاک کرده ۱۶۶,۰۰۰ تومان
قلوه گاه گوساله ۱۴۷,۰۰۰ تومان
گردن گوساله ۱۳۰,۰۰۰ تومان
قلم گوساله ۱۶,۰۰۰ تومان
ماهیچه گوساله ۱۳۵,۰۰۰ تومان

تغییرات قیمت گوشت در سه ماه گذشته

در حال حاضر مقایسه قیمت انواع گوشت قرمز نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد، گوشت گوساله به افزایش قیمت ادامه داده اما، گوشت گوسفندی کاهش قیمت داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار انواع گوشت قرمز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ پر نوسان بوده است.

تقریبا در نیمه اسفند ماه سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به شرکت بازرگانی امور دام نوشت: به‌جهت تنظیم بازار، نسبت به واردات گوشت گرم گوسفندی تا سقف ۱۰ هزار تن اقدام شود.

در هفته آخر اسفند ماه مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام خبر دادند که از اواسط هفته اولین محموله‎ وارد کشور می‌شود.

طبق گفته فعالان تولید و بازار گوشت قرمز، کشور با مازاد عرضه به ویژه در گوشت گوسفندی مواجه است و این افزایش عرضه با نزدیک شدن فصل گرم سال به دلیل نبود آب و خوراک کافی بیشتر شده است.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد؛ در حال حاضر نسبت به ابتدای سال قیمت گوشت گوسفندی کاهش داشته اما، قیمت گوشت گوساله به روند افزایشی خود ادامه داده است.

بر همین اساس در انواع گوشت گوسفندی، در هر کیلوگرم شقه کاهش ۵۵ هزار تومانی، هر کیلوگرم نیم شقه ران کاهش ۶ هزار تومانی، هر کیلوگرم نیم شقه سردست کاهش ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی، هر کیلوگرم ران کاهش ۵۳ هزار تومانی داشته است.

همچنین هر کیلوگرم سردست کاهش ۲۵ هزار و ۵۰۰ هزار تومانی، هر کیلوگرم کف دست کاهش ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومانی، هر کیلوگرم گردن کاهش ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی، هر کیلوگرم قلوه گاه کاهش ۵ هزار تومانی، هر کیلوگرم راسته با استخوان کاهش ۱۲ هزار تومانی، هر کیلوگرم راسته بدون استخوان کاهش ۶۰ هزارتومانی، هر کیلوگرم خورشتی کاهش ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومانی و هر کیلوگرم ماهیچه کاهش ۵۶ هزار تومانی داشته است.

در انواع گوشت گوساله، هر کیلوگرم سردست افزایش ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومانی، هر کیلوگرم ران افزایش ۱۰ هزار تومانی، هر کیلوگرم ماهیچه افزایش ۱۵۰۰۰ تومانی، هر گیلوگرم خورشتی افزایش ۱۵ هزار تومانی، هر کیلوگرم فیله افزایش ۷۴ هزار تومانی و هر کیلوگرم راسته افزایش ۶۴ تومانی داشته است.

علت تغییرات قیمت گوشت گوسفندی در ماه های اخیر

قیمت گوشت گوسفندی در ماه های اخیر با توجه به صادرات قاچاق گوشت گوسفندی، بسیار افزایش یافته است. گوشت قرمز یکی از مهمترین و اصلی ترین مواد غذایی در وعده های غذایی افراد جامعه می باشد که متاسفانه با افزایش بی رویه و غیر باور نکردنی این محصول شاهد کاهش مصرف و خرید گوشت گوسفندی شده ایم.

گوشت قرمز یکی از مهمترین و اصلی ترین مواد غذایی برای رشد و نیاز های بدن می باشد که مصرف مداوم آن توسط بسیاری از پزشکان در جهت تامین پروتئین بدن به تمام افراد جامعه توصیه می شود. گوشت قرمز منبع اصلی پروتئین می باشد و افراد می توانند با مصرف مرتب آن از سالم ترین بدن برخوردار باشند. در نظر داشته باشید که از میان گوشت های قرمز نیز گوشت گوسفندی بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و جزء پرفروش ترین گوشت در سطح جامعه بوده که این امر نشان دهنده آن است که مردم در وعدهای خود استفاده از این محصول را در اولویت قرار داده اند.

قیمت گوشت اعلام شد | جدول قیمت گوشت

البته امروزه یکی از مهمترین معضلات در استفاده از این محصول، قیمت گوشت گوسفندی می باشد. در ماه های اخیر شاهد افزایش بی رویه قیمت این محصول هستیم که در برخی از شهرها افزایش قیمت گوشت مرز دوبرابر را هم رد کرده است و این موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد توان و قدرت خرید این محصول را نداشته باشند و بسیاری از خانوارها نیز میزان مصرف گوشت گوسفندی را کاهش دهند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و قصابی به واقعیت این موضوع پی ببرید که مصرف و خرید گوشت گوسفندی بسیار کاهش یافته چرا که قیمت گوسفند زنده و گوشت گوسفندی به شکل باورنکردنی افزایش یافته است. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد عوامل موثر در تغییر قیمت گوشت و راه های مبارزه با افزایش قیمت این محصول توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

عوامل بسیار زیادی برای افزایش قیمت گوشت قرمز وجود دارد که هر کدام از این عوامل ریشه در داخل کشور داشته و این هموطنان خود می باشد که سبب افزایش قیمت این محصول شده است.

از عوامل و علت تغییرات قیمت گوشت گوسفندی در ماه های اخیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کاهش پرورش دام

- صادرات قاچاق راس دام های زنده از مرزهای کشور به خارج

- کاهش تمایل دامداران به عرضه دام های خود به بازار

- کم رنگ شدن نظارت مسئولین دولتی بر روی قیمت گذاری های گوشت قرمز

- انبار کردن گوشت قرمز توسط عرضه کنندگان که به دنبال افزایش قیمت گوشت هستند تا از طریق میخواهند عرضه در بازار کم شده و قیمت ها افزایش یابد و از این راه بتوانند سود بیشتری را به دست می آورند.

افزایش گوشت قرمز سر تیتر بسیاری از روزنامه ها و اخبار در ماه های اخیر شده است و بسیاری از مردم به شدت نگران افزایش بی رویه قیمت گوشت هستند. اگر دولت نتواند راه حلی را برای این موضوع بیابند بی شک مردم جامعه با مشکلات سلامتی بسیار مواجه خواهند شد.

راه های مبارزه با افزایش قیمت گوشت

از مهمترین راه های مبارزه با افزایش قیمت گوشت گوسفندی می توان به دخالت مستقیم دولت در این امر اشاره کرد. افزایش غیر منتظره در قیمت این محصول سبب شد که مسئولین نیز دچار شوک شده و نتوانند به موقع دستورالمعل های لازم برای جلوگیری از افزایش این محصول داشته باشند. اگر دولت بتواند مانع قاچاق بی رویه دام ها زند و گوشت قرمز را به خارج از کشور شوند و تسهیلات لازم را برای دامداران در جهت پرورش و نگهداری دام ها ارائه دهد، می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن قیمت گوشت گوسفندی را کاهش داده و وضعیت بازار گوشت و فروش گوسفند زنده را به وضعیت قبلی و سابق برگردانند. ما نیز امیدواریم که با نظارت مستقیم دولت می توان مانع این افزایش بی رویه بوده و قیمت های این محصول را در بازار تنظیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها