مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای پایتخت:

آب ورودی سدهای تهران کاهش یافت

حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته روبرو بوده و به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۷۵۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، محمد شهریاری اظهار داشت: حجم آب موجود در مخازن سدهای پنج‌گانه استان تهران تا کنون با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با حجم ۷۸۶ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۱۸۰.۱ میلیمتر بوده است، این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶۶ میلیمتر بوده که با کاهش ۳۲ درصدی روبرو است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: حجم آب ورودی به دریاچه سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۴ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته همراه است.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سدهای تأمین‌کننده آب شرب استان، افزود: حجم آب سد امیرکبیر در حال حاضر حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب است، این در حالی است که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده است. حجم ذخیره سد طالقان از ۲۹۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۶۲ میلیون مترمکعب و حجم آب سد ماملو از ۱۰۳ میلیون مترمکعب به ۶۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: حجم فعلی ذخیره آب سد لار ۱۲۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با موجودی ۱۵۱ میلیون مترمکعبی پارسال، ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و در سد لتیان نیز حجم ذخیره فعلی ۶۰ میلیون مترمکعب بوده که تقریباً برابر با ذخیره روز مشابه سال گذشته است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه فصل آبگیری سدها عملاً به پایان رسیده است و بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های پیشرو بارندگی قابل‌توجهی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما و استمرار آن در فصل تابستان، از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری نمایند تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تأمین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای اوج مصرف، بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها