این روزها سفارش چاپ دیجیتال کتاب در بخش‌های مختلف افزایش یافته است و با توجه به هزینه‌های زیادی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، نویسنده‌ها رغبتی برای چاپ و نشر کتاب‌های جدیدشان ندارند.
کد خبر: ۱۳۶۴۱۷۰
این روزها سفارش چاپ دیجیتال کتاب در بخش‌های مختلف افزایش یافته است و با توجه به هزینه‌های زیادی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، نویسنده‌ها رغبتی برای چاپ و نشر کتاب‌های جدیدشان ندارند. اما با روی کار آمدن تکنولوژی‌‌های پیشرفته مانند چاپ دیجیتال کتاب، تا حدودی از دغدغه‌های نویسنده‌گان و حتی ناشران کاهش پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید در حال حاضر برای چاپ کتاب از روش نوین چاپ دیجیتال استفاده می‌شود چرا که این روش علاوه بر افزایش سرعت چاپ، سبب کاهش هزینه‌ها نیز شده است. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه سفارش چاپ دیجیتال کتاب و مزایای آن صحبت کنیم تا در صورت نیاز به چاپ کتاب، بتوانید از این روش بهینه بهره ببرید.
 

سفارش چاپ دیجیتال کتاب


نقش تیراژ کتاب در نحوه چاپ کتاب


معیارهای مختلفی برای انتخاب روش چاپ کتاب وجود دارد که از جمله می‌توان به تیراژ کتاب اشاره کرد. در واقع اگر نیاز به چاپ کتاب در تیراژ بالای 500 باشد، معمولاً از روش چاپ افست استفاده می‌شود اما اگر نویسنده‌ یا ناشر فقط نیاز به تعداد کمی از کتاب داشته باشد (مثلا 50 جلد)، باید به سراغ روش‌های به‌صرفه‌ی چاپ کتاب برود که در حال حاضر چاپ کتاب دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها خواهد بود. ضمناً گفتنی است که سفارش چاپ دیجیتال کتاب بسیار شبیه به چاپ با پرینتر است با این تفاوت که برای این منظور از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری استفاده می‌شود.


مزیت‌های استفاده از چاپ دیجیتال کتاب


اگرچه چاپ دیجیتال کتاب برای تیراژ بیشتر از 500 در نظر گرفته نمی‌شود، اما با این حال مزیت‌های این روش باعث شده است تا در حال حاضر برای چاپ‌ اکثر کتاب‌ها از این روش استفاده شود. به طورکلی از مزایای بکارگیری از چاپ دیجیتال کتاب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- چاپ سریع‌تر. ممکن است شرایطی بوجود بیاید که نویسندگان نیاز مبرم به چاپ کتاب جدید یا قدیمی‌شان داشته باشند. برای مثال؛ حضور در جشنواره‌ها که طبیعتاً مستلزم ثبت نام در یک بازه‌ زمانی محدود خواهد بود، از جمله دلایلی است که سفارش چاپ دیجیتال کتاب را افزایش می‌دهد. چرا که این روش به نسبت سایر روش‌های چاپ کتاب با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
 
2-کاهش هزینه‌ها. چاپ کتاب به روش دیجیتال (البته در تیراژ پایین)، هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش می‌دهد که این موضوع به نفع نویسندگان جوان خواهد بود که تازه در ابتدای راه نویسندگی‌شان هستند و از این طریق می‌توانند بهتر و سریع‌تر به مردم شناخته شوند. از طرفی پرواضح است که برای چاپ کتاب با تیراژ بالا، توصیه به استفاده از روش دیجیتال نداریم چرا که هزینه‌ها افزایش می‌یابد.
 
3- کیفیت مناسب چاپ کتاب. در گذشته با توجه به اینکه دستگاه‌های چاپ دیجیتال کتاب از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده‌اند، چاپ کتاب با استفاده از این روش کمتر انجام می‌شده است اما در حال حاضر به دلیل بهبود و پیشرفت دستگاه‌های چاپ دیجیتال، سفارش چاپ دیجیتال کتاب روز به روز در حال افزایش است.
 
4-فروش سریع‌تر. گفتنی است که با توجه به اینکه چاپ کتاب به روش دیجیتال، در تیراژ پایین انجام می‌شود، فرصت فروش کتاب‌ها را افزایش می‌دهد. به طورکلی در اکثر موارد پس از چاپ کتاب از طریق دیجیتال، فروش کتاب‌ها سریع‌تر استارت می‌خورد و این موضوع از جمله مزیت‌های جذاب استفاده از چاپ کتاب دیجیتال است که مورد توجه اکثر نویسندگان قرار گرفته است.
 

سفارش چاپ دیجیتال کتاب


هزینه‌های چاپ کتاب دیجیتال


به طور کلی برای تعیین هزینه‌های چاپ کتاب باید به موارد مختلفی توجه شود، خصوصاً اینکه سفارش چاپ دیجیتال کتاب نیاز به بررسی بیشتری دارد. حال در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که در قیمت‌گذاری چاپ کتاب دیجیتال موثر هستند:

 قیمت کاغذ. اولین موردی که در چاپ کتاب دیجیتال نقش دارد، قیمت روز کاغذ است و با توجه به اینکه در چند سال اخیر افزایش قیمت زیادی برای کاغذ لحاظ شده است، طبیعتاً قبل از اقدام به چاپ به استعلام قیمت کاغذ اقدام شود.
 
رنگی یا سیاه و سفید. از دیگر مواردی که در تعیین قیمت چاپ کتاب دیجیتال نقش دارد، رنگی یا سیاه و سفید بودن چاپ است. به طورکلی برای هر کدام از این موارد قیمت‌های مختلفی برای چاپ وجود دارد که باید از طریق مراکز مجاز استعلام گرفته شود.
 
صفحه آرایی. اگر چه قیمت صفحه آرایی در بعضی از مراکز سفارش چاپ دیجیتال کتاب به صورت مجزا در نظر گرفته می‌شود اما به طورکلی این بخش نیز در قیمت چاپ دیجیتال کتاب موثر است. البته ناگفته نماند که ممکن است بعضی از مراکز به صورت رایگان موارد مربوط به صفحه آرایی را انجام دهند.
 
قطع کتاب. همانطور که حتماً می‌دانید، قطع کتاب دارای انواع و اقسام است که البته در بیشتر مواقع به صورت وزیری و رقعی در نظر گرفته می‌شود. به طورکلی اندازه کتاب نیز در تعیین قیمت چاپ دیجیتال کتاب تأثیر خواهد داشت. توصیه می‌کنیم در این مورد برای کاهش هزینه‌ها از سایزهای نرمان استفاده کنید.


چاپ دیجیتال کتاب برای چه افرادی مناسب است


حال با توجه به اهمیت چاپ کتاب که این روزها توجه بیشتری به آن می‌شود، این سوال برای علاقه‌مندان پیش می‌آید که آیا می‌توانند در هر حال از چاپ دیجیتال کتاب استفاده کنند که در پاسخ باید عرض کنیم؛ همه‌ی افرادی که به هر نحوی به نگارش کتاب (در هر موضوعی) اقدام کرده‌اند، به راحتی می‌توانند از خدمات سفارش چاپ دیجیتال کتاب استفاده کنند. نویسندگان جوان و یا افرادی که قصد دارند پایان‌ نامه‌هایشان را به کتاب تبدیل کنند، بدون کمترین دغدغه می‌توانند از این امکان بهره ببرند. به طورکلی با توجه به اینکه این روش چاپ کتاب در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، خصوصاً برای افرادی که برای به چاپ رسیدن اثرشان عجله دارند، فوق العاده عالی خواهد بود.
 

سفارش چاپ دیجیتال کتاب


سفارش چاپ دیجیتال کتاب با استفاده از خدمات سایت شبدا پرینت


انتخاب یک مرکز معتبر برای چاپ کتاب از جمله دغدغه‌های افراد است که برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از شرکت شبدا به آدرس اینترنتی  https://shabdaprint.com/ استفاده کنید. این شرکت در حال حاضر به بهترین وجه ممکن خدمات سفارش چاپ دیجیتال کتاب را برای متقاضیان در نظر گرفته است که از مزیت‌های بکارگیری از این تیم حرفه‌ای نیز می‌توان به کاهش هزینه‌ و همچنین کیفیت چاپ کتاب‌ها اشاره کرد. حال برای اینکه بتوانید به استعلام قیمت چاپ دیجیتال کتاب بپردازید و یا اقدام به سفارش چاپ کتاب کنید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در وب‌سایت این شرکت با مشاوران مجموعه شبدا پرینت در تماس باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها