ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با باتری ماشین صحبت کنیم و بگوییم که این قطعه چیست و چگونه می‌تواند در خودرو نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۸۶
خودرو ها از قطعات گوناگون و متفاوتی تشکیل ‌شده‌اند و موارد گوناگونی در آن‌ ها باعث حرکت حرکت خودرو می‌شوند. ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با باتری ماشین صحبت کنیم و به شما بگوییم که این قطعه خودرو چیست و چگونه می‌تواند در خودرو نقش‌آفرینی کند. برخی از افراد می‌گویند که باتری خودرو قلب تپنده آن می‌باشد. این موضوع شاید تا حدی درست باشد، زیرا ماشین ما برای شروع به حرکت به باتری نیاز دارد و بدون آن ماشین ما استارت نخواهد خورد. به‌ طور کلی باتری ها ‌جزو قطعات بسیار ضروری می‌باشند که باید در هر خودرویی مورد استفاده قرار بگیرند.
 
 
باتری ماشین چیست؟
 
اگر بخواهیم به ‌صورت خلاصه برای شما بگوییم، باتری ماشین وسیله‌ای می‌باشد که توانایی این را دارد انرژی شیمیایی را به برق تبدیل کند. اگر شما باتری خودرو را دیده باشید، تقریباً می‌توانید با نحوه کار آن آشنایی داشته باشید. باطری ‌ها ذخیره کننده الکتریسیته می‌باشند و می‌توانند به‌ عنوان منشا اصلی سیستم برق خودرو شناخته شوند. این قطعات از سلول ‌هایی تشکیل شدند که این سلول‌ ها در واقع انرژی مورد نیاز را تامین می‌کنند. باطری ماشین به دو دسته باتری‌ های قابل شارژ باتری‌ های غیرقابل شارژ تقسیم‌بندی می‌شود. هر کدام از آن‌ ها ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد خودشان را دارا می‌باشند. اگر شما کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با باتری ماشین بدانید، ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.
 
در رابطه با باتری ماشین چه میدانید؟
 

در رابطه با باتری ماشین چه میدانید؟

 
بررسی انواع متفاوت باتری ماشین 
 
باطری خودرو انواع گوناگون و متفاوتی را دارا می‌باشد. هر کدام از آنها ویژگی ‌های منحصر به‌ فرد خودشان را دارند. ما در ادامه این محتوا قصد داریم برای شما دو نوع از مشهورترین و معروف‌ترین انواع باطری خودرو را نام ببریم.
 
باطری اتمی
 
باطری اتمی یکی از انواع پرطرف‌دار باتری ماشین می‌باشد که با نام باتری‌ های غیر سیلد نیز معروف است. توجه نمایید که این باطری نیاز به مراقبت آن‌چنانی ندارد  و مناسب و سرحال می‌باشد. صفحاتی که در داخل باتری قرار دارند شارژ می‌شوند و بعد می‌توانند انرژی مورد نیاز را برای راه افتادن ماشین تامین کنند. از مزایای انواع مختلف باتری اتمی ما می‌توانیم به طول عمر زیاد آن ‌ها اشاره کنیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به این باتری ‌ها آب اضافه کنید و غلظت آن را اندازه‌گیری کنید. 
 
باطری اسیدی
 
باتری ‌های اسیدی باتری هایی هستند که از صفحه سرب کلسیم تولید شدند. این نوع باتری ‌ها که با نام باتری سیلد نیز شناخته میشوند، به ‌سرعت شارژ می‌شوند و در مقابل شارژ بیش ‌از حد نیز مقاومت خوبی دارند. باتری ماشین از نوع اسیدی عمر نسبتاً طولانی دارا می‌باشد. در صورت مراقبت ابن باتری می‌تواند برای مدت ‌زمان زیادی مورد استفاده قرار بگیرند. اما اگر زمان بیش ‌از حد شارژ شدن آن ‌ها بالا برود، ممکن است که عمر آن ‌ها پایین بیاید. این باتری ها هزینه نسبتاً پایین را از شما می‌گیرند و حجم نسبتاً کوچکی نیز دارا می‌باشند.  
 
در رابطه با باتری ماشین چه میدانید؟
بررسی انواع متفاوت باتری ماشین
 

باتری ماشین چگونه کار می‌کند؟
 
شاید برای شما جالب باشد که بدانید که باتری ماشین چگونه کار می‌کند. همانطور که شما می‌دانید، باطری خودرو وظیفه تامین برق خودرو را برعهده دارد. اما شاید شما این سوال را بپرسید که باتری چگونه می‌تواند انرژی برق خودرو را تامین کند. هنگامی ‌که ماشین  شما روشن و در حال ‌حرکت می‌باشد، باتری به دینام متصل است. دینام باعث شارژ شدن باتری می‌شود و همین موضوع به شما کمک می‌کند تا در هنگام استارت زدن از انرژی که در باتری ذخیره ‌شده استفاده کنید تا بتوانید ماشین خودتان را راه بیندازید. علاوه ‌بر این موضوع، بخش ‌های دیگر برقی ماشین مانند چراغ ‌ها، فعالیت‌‌ های بی‌سیم، قفل در ها و موارد دیگر به‌ طور کامل از باطری ماشین انرژی می‌گیرند.
 
 
چگونه می‌توانم عمر باتری ماشین خود را افزایش دهیم؟
 
روش ‌های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند عمر باتری ماشین خودتان را افزایش دهید. این روش ‌ها به کمک شما می‌آیند تا به ‌صورت درست و اصولی از ظرفیت‌ های باتری ماشین بهره ببرید و از خراب شدن سریع آن جلوگیری کنید. برای مثال بهتر است که شما هر شش ماه یک‌ بار وضعیت کلی باتری خودرو را بررسی کنید. تلاش کنید تا همواره کابل باتری و اتصالات آن را بررسی کنید و در صورت ایراد برای رفع آن اقدام کنید. هنگامی‌که حس می‌کنید باتری ماشین شما دچار ایراد شده است، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید تا از آسیب بیشتر به آن جلوگیری کنید‌. هنگام استارت زدن دقت کافی را داشته باشید زیرا استارت نادرست می‌تواند باعث آسیب به باتری خودرو شود. 
 
در رابطه با باتری ماشین چه میدانید؟

چگونه می‌توانم عمر باتری ماشین خود را افزایش دهیم؟

 
یک باتری ماشین خوب دارای چه ویژگی ‌هایی می‌باشد؟
 
با توجه به نکاتی که ما گفتیم حتی اگر شما به‌ طور همیشگی نیر مراقب باتری خود باشید، بالاخره زمانی فرامی‌رسد که شما نیاز دارید که باتری ماشین خود را تعویض کنید. در این شرایط باید در رابطه با ویژگی‌ های بهترین باطری ماشین اطلاعاتی را داشته باشید تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید. یکی از ویژگی ‌های مهمی که شما باید با دقت و توجه داشته باشید برند تولید کننده باتری می‌باشد. تولید کنندگان بسیار زیادی در سراسر جهان به تولید باتری خودرو می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا این قطعه را در کیفیت‌ های فوق‌العاده‌ای به بازار عرضه کنند.
 
این شما هستید که می‌توانید با توجه به سلیقه، نوع خودرو، و همچنین بودجه‌ای که در دست دارید به خرید باتری ماشین با ویژگی‌ های مناسب بپردازید. ویژگی دیگری که یک باتری خوب باید آن را دارا باشد، عدد بالا در آمپر سرد میباشد. این عدد یعنی کیفیت باتری بالاتر می‌باشد و قدرت آن در دمای پایین نیز بالاست. پس از دیگر نکاتی که شما هنگام خرابی باطری خودرو باید به آن دقت داشته باشید عدد مربوط به آمپر سرد ماشین می‌باشد. گارانتی ‌های بعد از فروش نیز از دیگر خدماتی است که شما حتما باید هنگام خرید باتری ماشین در رابطه با آن سوال کنید.
 
 
جمع‌بندی 
 
روش ‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند باتری خودروی خود را خریداری کنید. شما می‌توانید چه به ‌صورت حضوری و چه به ‌صورت مجازی باتری مورد نیاز خودتان را خریداری کنید. اگر شما باتری ماشین مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید و از خرید آن مطمئن هستید، می‌توانید با استفاده از  روش ‌های مجازی بدون نیاز به‌ صرف وقت و هزینه زیاد باتری مورد نیاز خود را سفارش دهید و آن را درب منزل خودتان تحویل بگیرید. فروشگاه ‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند در زمینه خرید باطری باشید به شما کمک ‌کننده باشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید انتخاب باتری و رفتن به سراغ یک فروشگاه معتبر می‌باشد. یکی از فروشگاه‌ هایی که در این زمینه میتواند به شما کمک کند، فروشگاه پوما باطری می‌باشد. شما می‌توانید اطلاعات این فروشگاه را در ادامه مشاهده کنید.

خرید اینترنتی باتری ماشین - فروشگاه پوما باتری

شماره تماس: 88510423 – 88751486
 

 
در رابطه با باتری ماشین چه میدانید؟
باتری ماشین خوب
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها