تمامی باتری‌ خودرو بعد از مدتی فرسوده شده و نیاز به تعویض باتری فرسوده خودور خود خواهید داشت. در سال‌های اخیر به جای انداختن باتری‌ها در سطل زباله و دفع آن‌ها در محیط زیست، می‌توانید آن‌ها را بازیافت کنید.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۸۵
طبق قوانین بازیافت، قیمت باتری ماشین که دیگر قابل استفاده نست، نباید با دیگر ضایعات خانگی در یک جا قرار بگیرد، زیرا باتری برای محیط زیست به شدت مضر است و دفع آن تهدیدی برای سلامتی انسان محسوب می‌شود. اما چه بر سر باتری بازیافت شده می‌آید و در کجا استفاده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله از الوباتری با ما همراه باشید.
 

الو باتری در خصوص باتری های فرسوده می گوید
منظور از باتری فرسوده چیست؟


باتری خودرو یک ذخیره کننده انرژی است و وظیفه آن تأمین انرژی مورد نیاز سیستم‌های برقی خودرو می‌باشد. اگر باتری خراب شود، برخی از فعالیت‌های خودرو از جمله استارت زدن، نوردهی چراغ‌ها، شیشه بالابر و سایر فعالیت‌های برقی با مشکل روبه رو می‌شوند. همه باتری‌های خودرو پس از مدتی طول عمر آن‌ها به پایان رسیده و توان تولید انرژی برای خودرو را از دست داده که در این حالت به آن‌ها باتری فرسوده گفته می‌شود. باتری فرسوده یا کهنه دیگر قابل استفاده نیست و نیاز است که آن را با باتری جدید جایگزین کنید.قیمت باتری پراید

درون باتری‌های خودرو مقدار زیادی اسید باتری 60 آمپر  و سرب وجود دارد که برای محیط زیست و به خصوص انسان‌ها بسیار خطرناک است. به همین دلیل به هیچ عنوان باتری کهنه ماشین را در محیط زیست رها نکنید. باتری فرسوده معمولاً به عنوان یک پسماند سمی محسوب شده و وزن آن بر حسب مقدار سرب، اسید و آب داخل آن حساب می‌شود.

آیا باتری کهنه و قدیمی خودرو امکان بازیافت دارد؟


همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، باتری کهنه و قدیمی قابلیت بازیافت دارد و بازیافت آن بسیار ارزشمند است. از آنجایی که دفع و بازیافت باتری کهنه خودور، قوانین و مقررات خود را دارند، به هیچ عنوان آن‌ها را در محیط زیست رها نکنید و بهتر است باتری فرسوده ماشین را برای بازیافت تحویل نمایید.خرابی باتری خودرو

بازیافت باتری‌های قدیمی باعث کاهش ضایعات شده و از آنجایی که تا 99 درصد باتری‌های سرب اسیدی قابل بازیافت هستند، نیاز به استفاده از مواد اولیه و اجزای جدید را نیز کاهش می‌دهد. به جای نگه داشتن باتری قدیمی خود، مطمئن شوید که با واگذاری آن به شرکت ارائه دهنده باتری جدید در هنگام خرید، باتری کهنه شما بازیافت می شود. خرده فروشان قطعات خودرو معمولاً هنگام خرید باتری نو، اعتباری برای باتری کهنه شما ارائه می‌دهند.
 

الو باتری در خصوص باتری های فرسوده می گوید

نحوه بازیافت باتری فرسوده خودرو


برای شروع فرآیند بازیافت، باتری‌های کهنه و فرسوده از مکان‌های تخلیه جمع آوری شده و به مراکز بازیافت منتقل می‌شوند. در آنجا سرب از پلی پروپیلن (نوعی پلاستیک) جدا می‌شود و به داخل کوره رفته تا ذوب شود. سپس از سرب برای تولید باتری‌های جدید استفاده می‌شود. پلی پروپیلن شسته شده و همچنین بازیافت می‌شود. در نهایت، اسید درمان و خنثی می‌شود.

باتری‌های جدید خودرو معمولاً با 80 درصد مواد بازیافتی ساخته می‌شوند و این موضوع به حفظ محیط زیست کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

شما می‌توانید به چند روش باتری کهنه را برای بازیافت تحویل دهید:

1- تحویل به شرکت جمع کننده ضایعات

برخی شرکت‌ها ضایعات را جمع کرده و مواد بازیافتی را به کارخانه‌های بازیافت تحویل می‌دهند. از آنجایی که بازیافت باتری کاری خطرناک است، شرکت‌های خاصی این کار را انجام می‌دهند.

2- تحویل باتری شرکت ارائه دهنده باتری جدید

اگر باتری خودروی شما از کار افتاده است، می‌توانید با تعویض باتری فرسوده با باتری جدید، از شرکت فروش باتری، تخفیف دریافت نمایید.

3- ارائه باتری به مرکز بازیافت سرب

باتری خودرو یک زباله خطرناک است و وجود آن در محیط زیست، هم برای محیط زیست و هم برای انسان بسیار خطرناک است. شما می‌توانید باتری را به مراکز بازیافت سرب تحویل داده و در ازای آن هزینه دریافت نمایید. البته این روش کمی هزینه بر و سخت‌تر است و ترجیح بر این است که باتری را به مراکز ارائه باتری جدید تحویل دهید.

ارزش باطری فرسوده و قدیمی برای کارخانه های باطری سازی


باتری فرسوده ماشین حدود 15 تا 18 کیلوگرم وزن دارد که از این میزان، 3 تا 4 لیتر آن اسید باتری است و بقیه پلاستیک و بدنه باتری می‌باشد. بقیه میزان وزن باتری سرب موجود در باتری است که ارزش زیادی برای کارخانه باتری سازی دارد.
از آنجایی که سرب یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین فلزها در دنیاست، در صنعت خودروسازی نیز به وفور از آن استفاده می‌شود. حدود 40 درصد سرب استفاده شده در باتری‌های خودرو، از بازیافت باتری فرسوده ماشین یا به اصطلاح باتری داغی تأمین می‌شود. این عدد، عدد بسیار قابل توجهی است. بقیه میزان سرب باتری‌ها از معادن سرب گرفته می‌شود. به همین دلیل کارخانه‌های خودروسازی ترجیح می‌دهند باتری فرسوده خودروی شما را دریافت کرده و تخفیف ویژه‌ای برای خرید باتری جدید به شما بدهند. با این کار باتری فرسوده نیز مجدداً به چرخه تولید بازخواهد گشت.
 

الو باتری در خصوص باتری های فرسوده می گوید
قیمت باطری فرسوده به چه عواملی بستگی دارد؟


قیمت باتری کهنه ماشین به قیمت سرب جهانی بستگی دارد. از آنجایی که قیمت سرب مانند سایر فلزات مدام در حال تغییر است، قیمت باتری کهنه نیز مدام تغییر کرده و با افزایش قیمت سرب، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. این قیمت‌ها جهانی بوده و به بازار داخلی مربوط نمی‌شود. گاهی در یک روز قیمت سرب به شدت افزایش یافته که در این صورت قیمت باتری کهنه و باتری جدید نیز افزایش می‌یابد. البته اگر قیمت سرب کاهش یابد نیز بر قیمت باتری کهنه و نو تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید قیمت حدودی باتری کهنه خودروی خود را بدانید، بهتر است به قیمت روز سرب نگاهی بیندازید.
 
باتری‌های کهنه را می‌توانید با خیال راحت با 3 روش گفته شده در بالا با باتری جدید تعویض نمایید. در حالی که اینها اغلب روش‌های سریع و آسانی هستند، اما بهترین راه، تعویض باتری با شرکت‌های فروش باتری است. از آنجایی که باتری به دلیل سرب موجود در آن ارزشمند است، شرکت‌ها آن را با باتری جدید تعویض می‌کنند.

حال که در مورد بازیافت باتری و ارزش باتری فرسوده خود اطلاعات کافی دریافت کردید، زمان آن رسیده است که باتری فرسوده خود را با یک باتری ایمن و جدید تعویض کنید. شما می‌توانید به راحتی باتری کهنه خود را به طور رایگان با باتری جدید توسط الوباتری تعویض نمایید. تیم حرفه‌ای ما در الوباتری به شما کمک کرده که باتری فرسوده و قدیمی خود را از خودرو خارج کرده و آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

خرید باتری نو از طریق الوباتری و تعویض باتری کهنه، یک فرصت عالی برای افراد، تعمیرکاران و کاربران است که علاوه بر دریافت تخفیف ویژه، نصب رایگان را نیز دریافت نمایند.

ما در الوباتری، باتری فرسوده و کهنه شما را با قیمت روز خریداری کرده و در صورتی که تمایل داشته باشید، آن را با باتری جدید تعویض می‌کنیم. حمل، نصب و تست باتری به صورت رایگان انجام شده و هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد. کارشناسان ما در الوباتری آماده ارائه خدمات در زمینه تعویض باتری فرسوده ماشین و نیز راهنمایی برای انتخاب بهترین باتری برای خودروی شما هستند، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
 

الو باتری در خصوص باتری های فرسوده می گوید
فروش اینترنتی باطری خودرو


در فروشگاه اینترنتی الوباتری می‌توانید انواع باتری‌ ماشین از برندهای مختلف را با گارانتی معتبر تهیه کنید. بسیاری از این باطری‌ها با گارانتی شرکتی بیشتر از یک ساله ارائه می‌شوند که با خرید آنها تا مدت زیادی نگران بروز مشکل برق در ماشین خود نخواهید بود.

برندهای باطری ماشین که همین حالا می‌توانید محصولات آنها را  از الوباتری خریداری کنید شامل برندهای زیر می‌شود:

-          باتری یوشو

-          باتری اوربیتال

-          باتری هندل

-          باتری کارپیل

-          باتری تینو

-          باتری واریان
-           
مجموعه الو باتری  علاوه بر فروش اینترنتی انواع باتری های خودرو امکان تعویض باتری ماشین در محل مشتری بصورت رایگان را دارا می باشد- باتری پراید ، باتری پژو ، باتری   و... قابل تعویض و فروش می باشد.

ارسال محصول به محل مشتری


تمام لطف خرید آنلاین به دریافت آن در محل است. باتری خودرو وزن نسبتا سنگینی دارد که باعث می‌شود هزینه ارسال و حمل‌ونقل آن بیشتر از بسیاری از وسایل دیگر باشد. برای همین خرید آنلاین آن می‌تواند هزینه‌های غیرمنتظره‌ای را به شما تحمیل کند.

با خرید باتری مناسب ماشین خود از الوباتری، محصول را در منزل یا محل کار خود بدون هزینه ارسال دریافت می‌کنید. در نتیجه دیگر دلیلی برای نگرانی از هزینه ارسال بالا به خاطر وزن سنگین باتری وجود ندارد. اما این پایان کار نیست و الوباتری تا زمانی که نتیجه رضایت‌بخش خرید خود را مشاهده کنید با شما خواهد بود.


الو باتری در خصوص باتری های فرسوده می گوید
تعویض رایگان باتری خودرو در محل مشتری


تعویض باطری ماشین کار راحتی نیست و ریزه‌کاری‌ها و جزئیات خاصی دارد. احتمالا تا به حال با این مشکلات مواجه شده‌اید و می‌دانید که استفاده از تجربه تعمیرکاران متخصص تا چه حد می‌تواند فرایند کار را ساده کرده و مانع بروز مشکلات ثانوی احتمالی شود. خوشبختانه با خرید از الوباتری دیگر نیازی به جستجو به دنبال تعمیرکار مجرب و نگرانی‌های مرتبط با آن وجود ندارد.

الوباتری با پشتیبانی شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌های ارائه خدمات باتری و برق خودرو در کشور، هر جا که باشید باتری را همراه با خدمات رایگان تعویض باتری ماشین به شما تحویل می‌دهد. تکنسین‌های مجرب الوباتری با آشنایی کامل با سیستم برق و باتری خودروهای سواری در سریع‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن باتری ماشین را تعویض می‌کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها