سؤال مهمی که اکثر افراد هنگام شنیدن کفش ایمنی با آن مواجه می شوند، این است که ویژگی این نوع کفش چیست؟ فروشگاه رادین ایمن تلاش نموده این مقاله را برای آشنایی بیشتر شما با انواع کفش کار، موارد کاربرد و مزایای آنها گرد آوری نماید.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۱۲
 
به طور کلی کفش کار به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی است. خطرات متعددی در مشاغل مختلف وجود دارد که ممکن است صدمات جدی به پا وارد کند. به همین دلیل برخی از مجموعه ها در حوزۀ طراحی، تولید و فروش کفش ایمنی فعالیت می کنند.
 

کفش ایمنی و کفش کار با کیفیت
مشخصات کفش کار استاندارد


همانطور که در ابتدای مقاله بدان اشاره نمودیم، هدف اصلی از ساخت کفش کار، حفاظت از پا می باشد. از این رو جهت ساخت قسمت های مختلف کفش از متریال با دوام استفاده می شود، تا بدین وسیله بتوانند از ورود صدمه های جدی به پا جلوگیری نمود.

به عنوان مثال کفش های ایمنی را به نحوی تولید می کنند که بتوان از پا در مقابل سقوط اجسام سنگین، فرو رفتن اجسام نوک تیز به پا و یا لغزش پا بر روی سطوح لغزنده ایمن نگه داشت. معمولاً قسمت سرپنجه کفش های کار از جنس فولاد ساخته می شود تا بدین وسیله بتوان از پا در برابر سقوط اجسام سنگین جلوگیری کند.

از نظر پزشکی، پا به عنوان قلب دوم انسان شناخته می شود چون به نوعی قلب عصبی انسان محسوب می شود و اعصاب تمام اعضای بدن در قسمت کف پا متمرکز شده است. بدین ترتیب نحوۀ نگهداری از پا، نقش بسزایی بر روی سلامت فرد خواهد داشت. همچنین طر قرارگیری پا در داخل کفش نیز به نوعی ارتباط مستفیم با فرم گیری اسکلت پا و ستون فقرات خواهد داشت.

هدف از بیان تمام این موارد مهم، اشاره به میزان اهمیت حفظ سلامتی پا می باشد. انتخاب و کفش کار استاندارد حین انجام فعالیت های سنگین و پر خطر بسیار لازم و ضروری است.

باید توجه داشت، که استفاده از کفش کار با آستری غیر استاندارد و غیر بهداشتی می تواند در بلند مدت باعث ایجاد میخچه، باکتری و بوی نامطبوع در پا شود. نکات مهمی در خصوص نحوۀ انتخاب کفش ایمنی استاندارد وجود دارد. بدین ترتیب پیشنهاد می کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
 


اجزای اصلی کفش کار و ویژگی های آن


تمامی کفش ها متشکل از اجزای مختلفی از جمله زیر کفش، رویه، سر پنجه، آستر، کفی داخل کفش، بند و طراحی قالب کلی زیر کفش می باشند. البته در طراحی کفش های ایمنی، بند کفش باید به نحوی طراحی شود که امکان باز و بسته کردن آن برای فرد به راحتی صورت گیرد.

کفش های کار بر مبنای میزان قدرت تحمل آنها در برابر بار استاتیکی و ضربه به سه دسته بندی اصلی گروه 75، 30 و 50 تقسیم بندی می شوند.

فروشگاه رادین ایمن شما را با فاکتورهای مهمی که جهت خرید کفش کار باید مد نظر قرار دهید، آشنا می سازد. ایمنی و امنیت، راحتی، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از مواد درجه یک و طول عمر اجزای مختلف کفش از جمله موارد مهم محسوب می شوند.

لازم است شما با ویژگی های کفش ایمنی استاندارد و خوب آشنا باشید، تا در صورت لزوم بتوانید آنها را از یکدیگر متمایز نموده و متناسب با نوع فعالیت کاری که انجام می دهید، بهترین کفش کار را با قیمت مناسب تهیه نمائید.

مهمترین ویژگی که در تولید کفش ایمنی وجود دارد، طراحی و ساخت این نوع کفش بر اساس استانداردهای بین المللی صورت می گیرد و سرپنجۀ کفش کار باید به نحوی ساخته شود که قادر به تحمل وزن حدود 20 کیلوگرم از ارتفاع یک متری را با 200 ژول انرژی جنبشی داشته باشد.

هنگام خرید کفش ایمنی، راحتی و ایمن بودن کفش از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع فرد با گام برداشتن بر روی سطوح مختلف، احساس ناراحتی و یا سنگینی وزن پا نداشته باشد. علاوه بر آنکه نکات استاندارد در خصوص طراحی پشتیبانی قوس کفش بر اساس حالت ارگونومی پا، داشتن انعطاف پذیری و قابلیت جذب ضربه از ناحیۀ پاشنه مد نظر قرار گرفته شده باشد.
 

معرفی انواع کفش ایمنی و موارد کاربرد آنها


کفش کار پلاستیکی : معمولاً جهت جلوگیری از صدمات شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته می شود. کفش کار کفه فلزی : از دیگر انواع کفش ایمنی است که جهت حفظ پا در برابر جراحت اشیاء نوک تیز همچون فرو رفتن میخ، شیشه و ... تهیه می شود. کفش کار با پنجه فولادی : مصارف عمدۀ این نوع کفش ایمنی، در مواقعی است که امکان ورود فشار و ضربه به قسمت پنجۀ پا وجود داشته باشد. کفش کار بوتیل : مواد بوتیل به دلیل خواصی که دارد، جهت حفاظت پا در برابر مواد خورنده و اسیدی مورد استفاده قرار گرفته می شود. کفش کار از جنس پلاستیک سخت : کاربرد عمدۀ این نوع کفش ایمنی نیز جهت جلوگیری از برق گرفتگی است و تکنسین های برق کار می توان از مزایای این نوع کفش، جهت جلوگیری از انتشار برق به اعضای بدن استفاده نمایند.

بدیهی است کارفرمایان و کارگران با آگاهی داشتن نسبت به وجود انواع کفش ایمنی با کیفیت بالا، با تأمین آنها، می توانند به میزان قابل توجهی پاهای خود را از آسیب های جدی حین انجام کار ایمن سازند.
 

کفش کار مقاوم در برابر سوختگی


همانطور که می دانید سوختگی از دیگر حوادثی است که هر لحظه نیروی کار آتش نشان با آن روبرو می باشند. البته مشاغل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است با مواد خورندۀ اسیدی در ارتباط باشند. در این صورت استفاده از کفش ایمنی با دوام که مقاومت بالایی در برابر سوختگی دارد، می تواند بهترین گزینه جهت ایمن نگه داشتن پا از سوختگی باشد.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید کفش ایمنی باید مد نظر داشته باشید، گرم نگه داشتن پا در برابر شرایط آب و هوایی سرد و خشک در فضای باز می باشد. همانطور که می دانید برخی از نقاط، از نظر آب و هوایی سرد خشن هستند که در طولانی مدت می تواند منجربه یخ زدگی و هیپوترمی انگشتان و قسمت های دیگر پا شود. این مسئله نباید به هیچ عنوان نادیده گرفته شود و افرادی که در منطقه های سردسیر و کوهستانی فعالیت دارند، باید مجهز به کفش کار استاندارد باشند تا بتوانند از پاهای خود در برابر سرما و یخ زدگی محافظت نمایند.
 

 قیمت کفش کار


قیمت کفش کار بر اساس جنس و برند آن مشخص می گردد. جهت استعلام قیمت انواع کفش کار می توانید نگاهی به محصولات فروشگاه رادین ایمن داشته باشید. این مجموعه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی، توانسته امکان خرید آنلاین کفش ایمنی را در مدل های مختلف برای مشتریان فراهم سازد.
 
کفش ایمنی و کفش کار با کیفیت

کلام آخر


اگر مشغول فعالیت های سنگین همچون ساخت و ساز، نصب تجهیزات برق، صنعت معادن، صنعت پتروشیمی و نفت و گاز، اجرای پروژه های عمرانی و راهسازی، صنایع تولید مواد شیمیایی، صنایع مواد آرایشی و بهداشتی و ... می باشید، استفاده از کفش کار استاندارد جهت حفاظت از پا ضرورت دارد. بدین ترتیب کارفرمایان موظف به تأمین تجهیزات ایمنی برای کارگران و نیروی کار متخصص مجموعۀ خود می باشند.

البته افرادی که به صورت انفرادی با کارهای پر خطر روبرو هستند، جهت ایمنی پا نیاز به خرید کفش ایمنی استاندارد متناسب با سایز پا دارند.

در نظر داشته باشید، عدم توجه به تأمین تجهیزات ایمنی استاندارد، می تواند صدمات جدی و دائمی برای شما بوجود آورد و خسارت مالی و جانی برای شما به دنبال داشته باشد.
 

https://radinimen.com/
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها