تمیز کردن اصولی لوازم خانگی به افزایش طول عمر لوازم خانگی کمک می کند پس بهتر است لوازم خانگی خود را بشناسید و با طرز صحیح تمیز کردن آن آشنا باشید.
کد خبر: ۱۳۴۸۳۶۱
 
آموزش گام به گام تمیز کردن تمام لوازم خانگی
 
اگر از لوازم خانگی خود استفاده بسیار زیادی می کنید، بهتر است به نظافت و تمیزی آن نیز بسیار اهمیت بدهید. زیرا با توجه به کاربرد زیادی که لوازم خانگی دارند، به مرور زمان دچار لک و کثیفی شده و به شدت در معرض خرابی و آسیب قرار می گیرند. شما می توانید با مراقبت و نظافت به موقع و مرتب این لوازم پر مصرف، عمر آن را بالا برده و سال های بیشتری از آن استفاده نمایید و در صورت خرابی و نیاز به تعمیر با متخصصین تماس گرفته و از آن ها کمک بگیرید. رسا سرویس یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیر و فروش قطعات است که به تعمیر لوازم خانگی مختلف نظیر تعمیر جاروبرقی آاگ، تعمیر ظرفشویی بوش و تعمیرات جاروبرقی بوش و تعمیر لباسشویی آاگ و ... می پردازد. این کمپانی با به کارگیری افرادی ماهر و متخصص اقدام به ارائه خدمات به مشتریان خود نموده است. 

ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در خصوص تمیز کردن لوازم خانگی در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کارگیری آن بتوانید از لوازم خانگی خود به بهترین نحو مراقبت و نگهداری نمایید و عمر لوازم خانگی خود را افزایش دهید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
 

مراحل تمیز کردن لوازم خانگی


همان طور که پیش تر عنوان نمودیم، تمیز کردن لوازم خانگی یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل در نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی است. زیرا تمیز کردن به موقع و صحیح لوازم خانگی سبب افزایش طول عمر این لوازم شده و نیاز به تعمیرات و خرابی آن ها را کاهش می دهد. به همین دلیل طرز تمیز کردن و نگهداری از لوازم خانگی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. قبل از انجام این کار باید لوازم خانگی خود را به درستی بشناسید. زیرا تمیز کردن و پاک کردن هر یک از لوازم خانگی روش هایی مخصوص به خود دارد. در ادامه به بررسی و نظافت چند مورد از لوازم خانگی می پردازیم.
 


آموزش نظافت و تمیز کردن یخچال فریزر


تمیزی یخچال فریزر با توجه به این که نگهدارنده مواد خوراکی است، اهمیت بیشتری نسبت به سایر لوازم خانگی دارد. عدم نظافت صحیح و به موقع آن سبب رشد باکتری در داخل یخچال فریزر می شود و این امر موجب خرابی و فاسد شدن مواد غذایی می گردد. به منظور جلوگیری از این فساد و خرابی بهتر است مواد غذایی فاسد را سریع از یخچال خود خارج کنید و برای جلوگیری از فاسد شدن آن ها، از ظروف درب دار استفاده نمایید و سعی کنید مواد غذایی خود را به اندازه خریداری نمایید تا زود مصرف شوند و برای مدت زمان طولانی در یخچال باقی نمانند. 

همچنین سعی کنید هر چند یک بار با دستمالی تمیز طبقات یخچال خود را به آرامی پاک کنید تا در صورت ریخته شدن مواد غذایی درون یخچال سریع تمیز شود و از خرابی آن جلوگیری نمایید. اما در مواقع خرابی و نیاز به تعمیر می توانید از متخصصین کمک بگیرید. رسا سرویس یکی از شرکت های شناخته شده و معتبر در زمینه تعمیرات و تأمین قطعات است که شما با خیالی آسوده و اطمینان خاطر می توانید تمامی لوازم خانگی و یخچال فریزر خود را به متخصصین این شرکت بسپارید.
 

آموزش گام به گام تمیز کردن تمام لوازم خانگی
آموزش تمیز کردن و نظافت ماشین لباسشویی


 ماشین لباسشویی نیز جزء لوازم خانگی پر مصرف در هر منزلی به شمار می رود. با توجه به این امر که این وسیله برقی خانگی با پوست انسان در ارتباط بوده و پوست بسیار حساس است و به سلامتی ما وابسته است، باید به تمیز بودن و پاک کردن آن اهمیت دهید. به همین منظور پس از هر چند بار استفاده از ماشین لباسشویی بهتر است آن را به خوبی تمیز نمایید. 

برای جلوگیری از ورود آلودگی به  داخل ماشین لباسشویی بهتر است بعد از استفاده از آن درب ماشین لباسشویی خود را باز بگذارید تا به طور کامل خشک شود و رطوبتی در داخل آن نماند. زیرا رطوبت فضا را برای ورود و زندگی باکتری مساعد می نماید. همچنین بهتر است پس از چندین بار استفاده از ماشین لباسشویی جای پودری آن را خارج کرده و به خوبی بشویید تا رسوبات مواد شوینده از داخل آن تمیز و پاک شود. 

پس از اتمام کار ماشین لباسشویی سعی کنید به سرعت درب آن را باز کرده و لباس ها را از آن خارج نمایید. زیرا ماندن لباس های خیس در ماشین لباسشویی سبب ورود و ایجاد باکتری در داخل آن شده که این خود برای پوست بسیار مضر است.
 

آموزش تمیز کردن و نظافت اجاق گاز


یکی دیگر از لوازم خانگی که تمیز کردن و نظافت آن بسیار مهم و اساسی می باشد، اجاق گاز است. انباشته شدن چربی ها بر روی صفحه اجاق گاز سبب کشیده شدن شعله می شود و این امر ممکن است موجب بروز آتش سوزی و انفجار اجاق گاز و یا سبب آسیب دیدن و خرابی اجاق گاز شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است پس از هر بار استفاده از آن توسط ابر و اسفنج آغشته به مواد شوینده گاز خود را پاک و تمیز کرده و سپس با دستمالی مرطوب آن را به خوبی پاک کنید. تا چربی ها و تکه های غذا به خوبی از روی آن پاک و تمیز شوند.
 

آموزش گام به گام تمیز کردن تمام لوازم خانگی
آموزش کلی نظافت لوازم خانگی


به طور کلی برای از بین بردن زردی و تمیز کردن تمام لوازم خانگی می توانید از محلولی که به وسیله نصف پیمانه مایع سفید کننده، نصف پیمانه جوش شیرین و چهار پیمانه آب گرم ساخته می شود استفاده نمایید. این محلول را  به وسیله اسفنج روی سطح لوازم خانگی خود بکشید و به مدت ده دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را آب کشی کرده و یا به وسیله دستمالی مرطوب تمیز و پاک کنید. برای تمیز کردن قسمت های بیرونی و دیواره های لوازم خانگی خود می توانید از الکل صنعتی استفاده نمایید. به صورتی که الکل را به وسیله پنبه ای بر روی دیواره ها بکشید تا به خوبی براق و تمیز گردد. 

در صورت جدا شدن و قابل شست و شو بودن بخش های لوازم خانگی سعی کنید آن را جدا کرده و به خوبی بشویید. برای تمیز کردن و پاک کردن لوازم خانگی خود و جلوگیری از تغیر رنگ آن، مقداری کمتری از مایع سفید کننده و جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کنید و به وسیله اسفنج روی قسمت های مورد نظر بکشید. ده دقیقه بگذارید این مواد بر روی محل مورد نظر بماند و سپس با دستمالی تمیز آن را پاک کنید تا به طور کامل خشک شود. همچنین برای از بین بردن اثر انگشت بر روی لوازم خانگی بهترین روش استفاده از الکل است. پنبه ای را به الکل آغشته کنید و به آرامی بر روی محل مورد نظر بکشید. این امر سبب پاکی و تمیز شدن آن می شود.  شما می توانید برای تعمیر جاروبرقی آاگ و لوازم برقی خود با برندهای مختلف از متخصصین رسا سرویس کمک بگیرید.
 

جمع بندی نهایی


تمیز کردن و پاک کردن لوازم خانگی یکی از چالش های مهم در هر منزلی به شمار می رود. به طور کل بهترین راه برای محافظت و نگهداری از لوازم خانگی تمیز کردن به موقع آن است تا از آلودگی و کثیفی پاک شود و علاوه بر کارایی بهتر و بیشتر آن، با انجام این کار عمر لوازم خانگی بالا خواهد رفت و نیاز به تعمیرات لوازم خانگی را کاهش می دهد. 

اما با توجه به مصرف بالایی که این محصولات دارند ممکن است گاهی دچار خرابی و آسیب شوند. در این مواقع می توانید از متخصصین و افراد ماهر کمک بگیرید. رسا سرویس یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده در خصوص ارائه خدمات تعمیر و تأمین قطعات لوازم خانگی است که با به کارگیری افراد مجرب و متخصص اقداماتی تخصصی و  حرفه ای به مشتریان خود ارائه می دهد. به طوری که می توانید با خیالی آسوده و اطمینان خاطر محصول و لوازم خانگی خود را به متخصصین این کمپانی بسپارید و بهترین خدمات را از آن ها دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با کارشناسان رسا سرویس تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها