اگر شما هم به دنبال روش‌های اصولی چیدن لوازم آشپرخانه بوده‌اید به طور حتم با نتایج مختلفی روبرو شده‌اید. به طور کلی برای چیدن لوازم آشپزخانه ممکن است روش‌ها و دستورالعمل‌های مختلفی وجود داشته باشد. اما قوانین چیدمان لوازم برقی بزرگ در آشپزخانه بسیار مهم است که باید به آنها بسیار توجه داشته باشید.
کد خبر: ۱۳۴۸۱۱۶
قوانین چیدمان لوازم برقی بزرگ در آشپزخانه
 
 
اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید لوازم آشپزخانه خود را مانند حرفه‌ای‌ها بچینید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا چند قانون و تکنیک مهم را با شما در میان بگذاریم.
 
 

اهمیت چیدمان لوازم برقی در آشپزخانه


آشپزخانه به عنوان قلب تپنده خانه محسوب می‌شود. آشپزخانه به عنوان یکی از بخش‌های مهم خانه که افراد خانه برای تهیه و صرف غذا مدت زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. در حالت کلی اصول قوانینی برای چیدمان لوازم آشپزخانه در جایی نوشته نشده است. هر یک از شما می‌توانید چیدمان خانه و آشپزخانه خود را به هر نحوی که مد نظر شما است طراحی و دکوراسیون کنید. اما اگر به دنبال یک چیدمان حرفه‌ای و هوشمنده برای استفاده کاربردی از لوازم آشپزخانه هستید و از سوی دیگر به فکر نگهداری صحیح و سلامت لوازم برقی آشپزخانه هستید، توصیه می‌کنیم به قوانین مطرح شده در این مطلب توجه زیادی داشته باشید.

اصولا اگر نحوه چیدمان لوازم آشپزخانه به خصوص لوازم برقی آشپزخانه طبق رعایت نکات ایمنی هر یک از لوازم برقی در نظر گرفته شود، می‌تواند به عملکرد و راندمان بهتر آن وسیله نیز کمک شایانی کند. در ادامه درباره چیدمان مهمترین لوازم برقی کاربردی در آشپزخانه بیشتر برای شما خواهیم گفت. همچنین نیاز است تا با انواع طراحی فضای آشپزخانه ها آشنا شوید.
 


بهترین محل قرارگیری یخچال فریزر

 

قوانین چیدمان لوازم برقی بزرگ در آشپزخانه

یخچال فریزر به عنوان یکی از وسایل برقی بزرگ و پرمصرف هر آشپزخانه‌ای، مهم است که کجا قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه همه اعضای خانواده کودکان، بزرگسالان و سالمندان خانواده ممکن است در طول روز چندین بار به آن مراجعه کنند، مهم است که آن را در محلی امن و به دور از وسایل پرخطر مانند اجاق گاز قرار دهید. همچنین چون ممکن است گرمای آجاق گاز و یا فر بر عمر مفید یخچال فریزر تاثیر منفی داشته باشد، بهتر است حتما به محلی به دور از گرما قرار گیرد.

توصیه می‌شود برای آنکه یخچال فریزر به راحتی در دسترس همه اعضای خانواده باشد و استفاده از آن باعث شلوغی آشپزخانه نشود، آن را در ورودی آشپزخانه قرار دهید. به صورتی که پس از ورود به فضای آشپزخانه، یخچال فریزر اولین وسیله‌ای باشد که به آن دسترسی دارید. همچنین در کنار یخچال فریزر میز یا فضای خالی قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند که برای جابجایی وسایل داخل یخچال فریزر و یا قرار دادن موارد غذایی سریع‌تر عمل کنید و مدت کمتری در یخچال را باز نگه دارید.

توجه داشته باشید که یخچال فریزر در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد. گرمای خورشید می‌تواند باعث بالارفتن دمای یخچال شود. این کار باعث وارد شدن فشار مضاعف به موتور یخچال می‌شود. همچنین بهتر است تا حد امکان به قانون مثلث طلایی توجه کنید و یخچال را نزدیک سینک ظرفشویی قرار ندهید. رطوبت و نم می‌تواند موجب آسیب به موتور یخچال فریزر شود. در صورت بروز هر مشکلی در عملکرد یخچال فریزر می‌توانید از خدمات تعمیر انواع یخچال در محل استفاده کنید.
 


مثلث طلایی اجاق گاز، یخچال و سینک


طراحی و چیدمان لوازم آشپزخانه بر اساس مثلث طلایی یکی از قوانین جدیدی است که تاثیر مثبتی در کاربری و طراحی زیبای آشپزخانه داشته است. در توضیح این قانون این‌طور آمده است که در فضای آشپزخانه خود مثلثی را در نظر بگیرید که هر یک از وسایل اجاق گاز، یخچال فریزر و سینک ظرفشویی باید در هر زاویه آن قرار گیرند. برای به کارگیری قانون مثلث طلایی توجه داشته باشید که هر یک از اضلاع مثلث را به طول 1.5 تا 2 متر در نظر بگیرید. البته ممکن است بر اساس نوع طراحی آشپزخانه‌های این قانون همیشه صدق نکند. اما به کارگیری آن می‌تواند بر راحتی و عملکرد سریع و بهتر شما در آشپزی موثر باشد.

در برخی آشپزخانه‌ها که طراحی خطی و راهرویی دارند ممکن است فضای کافی برای قانون مثلث طلایی وجود نداشته باشد و همه وسایل در یک خط و راستا اما با رعایت فاصله چیده شوند.
 


محل مناسب ماشین لباسشویی در آشپزخانه

 

قوانین چیدمان لوازم برقی بزرگ در آشپزخانه
 

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ماشین لباسشویی را در داخل آشپزخانه استفاده کنند. به خصوص در خانه‌های ایرانی که در طراحی منازل فضایی برای لاندری روم و قرارگیری ماشین لباسشویی در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین نحوه لوله‌کشی خانه‌ها به گونه‌ای است که نصب ماشین لباسشویی در آشپزخانه‌ها راحت است. پس یکی از موارد مهمی که در قرارگیری ماشین لباسشویی در آشپزخانه تاثیرگذار است، نحوه لوله‌کشی است.

ماشین لباسشویی یکی از وسایل برقی پرمصرف خانه است، پس بهتر است از ابتدا به محل قرارگیری و دسترسی راحت به آن توجه کنید. در طراحی‌های آشپزخانه‌های مدرن و امروزی فضای زیر پیشخوان آشپزخانه و سینک ظرفشویی نیز فضای مناسب قرارگیری ماشین لباسشویی به شمار می‌رود.

برخی افراد به ترجیح می‌دهند در آشپزخانه آنها دکوراسیون کابینت‌ها یکدست بماند و ظاهر درب لباسشویی فضای آشپزخانه را نازیبا نکند. به همین جهت یکی از قوانین کاربردی برای این افراد این است که از فضای توکار و یا کابینت‌های دارای درب برای قرار دادن ماشین لباسشویی در آشپزخانه استفاده کنند. درب این کابینت‌ها باعث می‌شود که حین استفاده از ماشین لباسشویی بتوانید با بستن درب کابینت فضای آشپزخانه را همچنان زیبا نگه دارید. این کار کمک می‌کند تا ماشین لباسشویی از نظر بصری مشخص نباشد و همچنین دسترسی به آن برای شما آسان باشد. توجه داشته باشیدکه برای تعبیه ماشین لباسشویی در داخل کابینت حتما از تکسنین وسایل برقی مشورت بگیرد و برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.
 


 قوانین چیدمان دیگر وسایل برقی آشپزخانه


محل قرارگیری وسایل برقی دیگر در آشپزخانه که معمولا این وسایل در طول روز ممکن است چندین بار مورد استفاده قرار گیرند را در ادامه مطرح خواهیم کرد. وسایلی مانند مایکروویو، چای‌ساز، قهوه‌ساز، توستر، آبمیوه‌گیری و ... به دلیل اینکه مورد مصرف روزانه قرار می‌گیرند نیاز است تا در دسترس باشند. بسته به نیاز صاحبان خانه چندین فضا با قوانین مختلف برای قرارگیری آنها وجود دارد.  

برای مثال می‌توانید همه این وسایل را در یک کابینت قرار دهید اما باید محل قرارگیری پریز را در نظر بگیرد تا در زمان نیاز برای جابجایی آنها دچار دردسر نشوید. از سوی دیگر می‌توانید برای چیدمان وسایل برقی از یک کابینت چرخ‌دار استفاده کنید تا در زمان نیاز به آنها، به راحتی آنها را جابجا کنید و به پریز برق نزدیک کنید. همچنین قانون دیگری که برای قرارگیری لوازم برقی پرمصرف می‌توانید در نظر بگیرید روی پیشخوان کابینت‌ها است. شما می‌توانید وسایل برقی را روی پیشخوان بچینید و یا از کابینت‌های توکار و هم‌سایز وسایل برقی بهره ببرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها