مقامات استرالیایی اعلام کردند، واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال از ماه ژانویه در این کشور آغاز می شود.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۲۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، استرالیا که در مدت زمان کمی به یکی از کشور‌ها با درصد واکسیناسیون بالا در برابر ویروس کرونا تبدیل شده است، واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال را نیز از ماه ژانویه آغاز می‌کند.

«گرک هانت» وزیر بهداشت این کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت، کارشناسان پزشکی هنوز در حال بررسی داده‌ها و اطلاعات برای امنیت تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۱۱ سال می‌باشند. وی افزود: «قرار است کودکان زیر ۱۲ سال ابتدای ماه ژانویه، اما به سرعت واکسینه شوند.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا این ماه پس از تائید سازمان غذا و داروی این کشور واکسن فایزر بیون تک را برای گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال توصیه کرده است.

ژنرال «جان فریون» فرمانده مبارزه با همه گیری ویروس کرونا در استرالیا طی مصاحبه با روزنامه «ایج» این کشور خاطرنشان کرد، استرالیا ذخایر واکسن کافی را در اختیار دارد و به اندازه کافی دُزهای واکسن کرونا به عنوان دُز تقویتی و برای کودکان در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعات وزارت بهداشت استرالیا، در آخرین آمار واکسیناسیون این کشور روز جمعه استرالیا مرز ۹۰ درصد واکسیناسیون دُز اول در افراد بالای ۱۶ سال را گذراند و ۸۳ درصد جمعیت این کشور نیز به طور کامل واکسینه شدند. به علاوه ۵۷.۷ درصد کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال نیز در این کشور واکسینه شده اند.

بدین ترتیب واکسیناسیون بالای این کشور عامل کلیدی در بازگشایی تدریجی مرز‌های بین المللی برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کرونا در ماه جاری بوده است.

براساس آمار امروز در این کشور هزار و ۱۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در دو ایالت بزرگ این کشور با جمعیت تقریبی ۶۰ درصد کل کشور گزارش شده است و در این میان ۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

با این وجود و به رغم شیوع نوع جهش یافته دلتای ویروس کرونا که منجر به ماه‌ها قرنطینه و محدودیت‌های سختگیرانه در دو شهر بزرگ و پرجمعیت «سیدنی» و «ملبورن» شد، آمار کلی ابتلا از آغاز این همه گیری ۱۹۱ هزار مورد ثبت شده است و هزار و ۵۹۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها