ریزش مو علت های متفاوتی دارد که بعضی از آن‌ها به نوع زندگی و غذا خوردن ما بر می‌گردد.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، ریزش مو دلایل مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین آن‌ها موارد ارثی است، اما در این بین برخی غذا‌ها و خوراکی‌ها هستند که خوردن آن‌ها تاثیر مستقیم روی ریزش موی انسان دارد.

در ادامه این گزارش به ۵ خوراکی اشاره شده است که اگر از خوردن آن‌ها صرف نظر شود قطعا می‌تواند از ریزش غیر ارثی مو جلوگیری کند.

۱. شکر

همانطور که می‌دانیم مصرف زیاد قند و شکر یا هر خوراکی که در تولید آن از شکر استفاده شده برای بدن مضر است و باعث دیابت می‌شود، اما چیزی که ممکن است بسیاری از ما ندانیم، این است که دیابت تاثیر مستقیم روی ریزش مو در خانم‌ها و آقایان دارد.

۲. غذای پر چرب

هضم غذای پر چرب برای سیستم گوارشی بدن بسیار سخت است به طوری که تمام چربی‌ها نیز هضم نشده از بدن دفع می‌شود.

انداشته شدن حجم زیادی از چربی غذا در بدن در طولانی مدت باعث ریزش مو می‌شود و در این مورد هیچ استثنایی وجود ندارد؛ هر فردی که در طول روز غذا‌های چرب بخورد در کمتر از ۱۰ سال دچار ریزش مو شدید می‌شود.

۳. نوشابه

نوشابه‌ها حاوی شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتام هستند که محققان دریافتند این شیرین کننده می‌تواند به ریشه‌های مو آسیب برساند. اگر اخیرا دچار ریزش مو شده اید، بهتر است از نوشابه‌ها به طور کامل اجتناب کنید.

۴. سفیده تخم مرغ خام

تخم مرغ برای مو عالی است، اما نباید به صورت خام مصرف شود به طوری که سفیده تخم مرغ خام می‌تواند باعث کمبود بیوتین شود و کاهش بیوتین در بدن از رشد طبیعی مو جلوگیری می‌کند.

۵. ماهی

سطح بالای جیوه باعث ریزش شدید و ناگهانی مو می‌شود بر این اساس نباید در طول هفته بیش از حد ماهی مصرف کرد چرا که سطح جیوه در بدن افزایش پیدا می‌کند.

جیوه جزو آن دسته از مواد معدنی است که وجود آن در بدن الزامی است، اما سطح بیش از حد آن عواقب زیادی می‌تواند داشته باشد که مهم‌ترین آن ریزش مو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها