رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج

تعطیلی مراکز فرهنگی در پی کم کاری متولیان

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج، کم کاری و بی توجهی دستگاه های متولی فرهنگ و ورزش را موجب آسیب دیدن بسیاری از فعالان این عرصه و تعطیلی مراکز مرتبط عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۵۹۴
به گزارش جام جم آنلاین البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی این مطلب را در جلسه کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج که در سالن جلسات پارلمان محلی برگزار شد، مطرح کرد.

سعیدی، حال فرهنگ و مسائل اجتماعی شهر را ناخوش توصیف کرد و گفت: متاسفانه اگر نگاهی به اخبار و جراید بیاندازیم جزو شهرهایی هستیم که در معرض بیشترین آسیب های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.

این مسئول، با تاکید بر اینکه عزم شورای ششم، قرار دادن موضوعات فرهنگی در رأس امور است، افزود: با تمام قدرت و امکانات، مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر را مورد رصد و بررسی قرار خواهیم داد.

وی، به احتمال تعطیلی جشنواره تئاتر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری شهر کرج اشاره و اذعان کرد: متاسفانه این رویداد بزرگ به دلیل عدم پیگیری و استقبال متولیان فرهنگ و هنر شهر، رو به تعطیلی است. این در حالی است که تئاتر یکی از بِرندهای شهر کرج و استان البرز محسوب می شود.

سعیدی تصریح کرد: با اهتمام این شورا، اجازه نخواهیم داد مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و همچنین فعالان آن بیش از این آسیب ببینند.

این عضو شورای شهر کرج در عین حال به پیگیری این موضوع از طریق شهردار کرج اشاره کرد و یادآور شد: طی گفت و گو با شهردار کرج مقرر شد با ارائه لایحه ای از سوی معاونت فرهنگی، حمایت از برگزاری این جشنواره در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج، این اقدام را در راستای هدایت جامعه تئاتر کرج برای قرارگیری در قله های ارزشمند کشوری و بین المللی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از این جلسه، شکست نگاه قلک وار به شهرداری را یکی از اهداف این شورا ذکر کرد و افزود: شهرداری کرج با بهره مندی بیش از 13 هزار پرسنل، باید اجرای بسیاری از امور را به عهده بگیرد و در فعالیت های دیگر دستگاه ها، نه به عنوان قلک، که به عنوان یک مشارکت کننده، ورود کند.

سعیدی، یادآور شد: بر طبق دیدگاه مشارکتی، هر دستگاه موظف است در قبال آورده های شهرداری، آورده ای به لحاظ مادی یا معنوی داشته باشد.

در این جلسه لوایحی همچون قرارداد حق انتفاع سوله شهید فخری زاده جهت اختصاص به آموزش کودکان خیابانی و کمک به اعزام تیم تنیس به مسابقات کشوری، مطرح شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها