فرماندار اندیکا گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه پنج ریشتری که بامداد امروز در شهرستان اندیکا رخ داده، تعداد ۱۲۰ روستا خسارت دیدند.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۴۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، امرالله نوذری صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح امروز مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت صددرصدی زد.

فرماندار اندیکا ادامه داد: گزارش‌های میدانی و مردمی نشان می‌دهد که خانه‌های ناامن روستایی در روستای صعب‌العبور رِپی به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده‌اند.

نوذری افزود: همچنین گزارش‌هایی از تخریب خانه‌ها در روستای دِهپیَک منطقه شیمبار و بخشی از روستاهای منطقه شاهزاده عبدالله و مدارس روستایی تاکنون دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای ارزیابی میزان خسارت به این روستاها خواهیم رفت، افزود: با توجه به دریافت گزارش از روستاهای شهر قلعه خواجه، برای ارزیابی میزان خسارت در این روستاها و امدادرسانی به روستاییان از مرکز شهرستان اندیکا و استان درخواست بالگرد شده است.

فرماندار اندیکا با بیان اینکه این روستا جاده مواصلاتی ندارد، گفت: پس از ورود بالگرد به شهر قلعه خواجه به‌منظور ارزیابی دقیق میزان خسارات، به رِپی و دیگر روستاهای آسیب‌دیده از زلزله بامداد امروز اعزام خواهیم شد.
 
 ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد امروز، زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵ ریشتر شهر و روستاهای قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند.

زمین‌لرزه از دوازدهم مهرماه تاکنون چندین بار شهر قلعه خواجه و بخش چلو در شهرستان اندیکا را به لرزه در آورده است که باعث تخریب صددرصدی برخی از منازل روستاییان و شهروندان این مناطق نیز شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها