پروژه سوپرلیگ زنده شد

قاضی مادریدی یوفا را تهدید کرد

یک قاضی اسپانیایی از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواست تا از حکم صادر شده مبنی بر تعلیق اقدامات تنبیهی علیه سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در رابطه با پرونده پروژه سوپرلیگ اروپایی تبعیت کرده یا با عواقب عدم تمکین از حکم دادگاه روبرو شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۷۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت سوپرلیگ در ماه آوریل و همزمان با اعلام خبر راه‌اندازی تورنمنتی تازه‌ تاسیس به همین نام، پرونده‌ شکایتی را در دادگاهی در مادرید تشکیل داد و در آن استدلال کرد که براساس قوانین تجارت آزاد اروپا، یوفا باید از هرگونه اقدام تنبیهی علیه باشگاه‌های درگیر در این تورنمنت منع شود.

«مانوئل روئیز دو لارا» قاضی مادریدی با صدور حکمی موقت دستور داد تا زمانی‌که دیوان عالی اروپا حکم خود را در این خصوص صادر نکرده است، از باشگاه‌های مذکور محافظت شود.

با این حال، یوفا در ماه مه اعلام کرد که سه باشگاه موسس که این پروژه را رها نکرده‌اند، باید با جریمه روبرو شوند.

بدنبال ابلاغ حکم دادگاه مادرید از طریق وزیر دادگستری سوئیس به یوفا در ماه ژوئن، این اقدامات تنبیهی متوقف شد.

این در حالی است که قاضی مذکور با صدور حکمی از یوفا خواست تا ظرف مدت پنج روز از ابلاغ، ثابت کند که به حکم موقت اعلام شده در 20 آوریل، ترتیب اثر داده و در غیر اینصورت با جریمه مالی مقتضی روبرو شود.

یوونتوس به همراه دو تیم دیگر سری‌آ، سه باشگاه اسپانیایی و ۶ باشگاه انگلیسی، در ماه آوریل از راه‌اندازی تورنمنتی موسوم به سوپرلیگ اروپایی خبر دادند.

به غیر از یوونتوس، بارسا و رئال، ۹ باشگاه باقیمانده در مجموع به پرداخت ۱۵ میلیون یورو جریمه به عنوان نشانه حسن نیت و اهدای آن در راستای توسعه فوتبال کودکان و پایه و همچنین به کسر پنج درصد از درآمدهایشان از قِبل تورنمنت‌های یوفا برای یک فصل محکوم شده‌ بودند؛ علاوه بر این، باشگاه‌های مذکور تعهد داده‌اند تا در صورتی که دوباره به تورنمنتی غیرقانونی ملحق شوند، ۱۰۰ میلیون یورو جریمه بدهند.

واکنش شدید هواداران به این تورنمنت تازه تاسیس، بلافاصله به انصراف باشگاه‌های چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام و آرسنال و سپس سه باشگاه اینترمیلان، اتلتیکومادرید و آث‌میلان از این رقابت‌ها منجر شد.

باشگاه یوونتوس بدنبال اعلام ضرر ۲۱۰ میلیون یورویی سالانه، به تازگی بار دیگر بر «مشروعیت» سوپرلیگ اروپایی تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها