جیب نمایندگان ایران پُر پول می‌شود؟

پروژه «سوپر لیگ» از اروپا به آسیا رسید

اتفاقی در تاریخ فوتبال جهان رخ داد...
کد خبر: ۱۳۱۱۴۳۶

به گزارش جام جم آنلاین ، شب گذشته رسما رقابت های «لیگ قهرمانان اروپا» که معتبرترین رقابت های فوتبال باشگاهی در جهان است تعلیق شد و از این پس رقابت ها به گونه دیگری برگزار خواهد شد.

بدان معنا که از فصل آینده دیگر چیزی به نام لیگ قهرمانان اروپا نخواهیم دید. این خبری است که به طور رسمی از سوی 12 باشگاه اروپایی اعلام شده است. یوفا و فیفا مقاومت زیادی کردند تا این رقابت ها لغو نشود اما زور باشگاه هایی نظیر منچستریونایتد، بارسلونا، رئال مادرید، اینترمیلان، میلان و یوونتوس بسیار بیشتر بود. این تیم ها قرار است که لیگی موسوم به «سوپر لیگ فوتبال اروپا» را تشکیل بدهند که رقابت هایی صرفا با حضور تیم های قدرتمند اروپایی خواهد بود. در سوپرلیگ فوتبال اروپا دیگر شاهد این نیستیم که مثلا تیم قدرتمندی مثل رئال مادرید با تیمی از لیگ دانمارک مسابقه بدهد و یا اینکه منچستریونایتد به مصاف قره باغ آذربایجان برود. در این رقابت ها فقط تیم های قدرتمند به مصاف یکدیگر خواهند رفت و خبری از تیم های ضعیف و درجه دو اروپایی نیست این در حالی است که در تمام سال های اخیر تمام تلاش یوفا بر این بوده که فاصله بین تیم های قدرتمند و ضعیف اروپایی را از بین ببرد.

در خبر دیگری آمده است که تابستان پیش رو نخستین دوره سوپرلیگ اروپا برگزار خواهد شد و این تیم ها نیز در آن شرکت می کنند: رئال مادرید، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، تاتنهام، سیتی، لیورپول، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اینترمیلان، آث میلان و یوونتوس باشگاه های موسس سوپرلیگ اروپا هستند. سه باشگاه اسپانیایی، شش باشگاه انگلیسی و سه باشگاه ایتالیایی که به این جمع سه باشگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد.

سیاست برگزاری سوپرلیگ اروپا جبران خسارات هنگفت همه گیری کرونا به فوتبال جهان است. با این رقابت ها که با حضور تیم های قدرتمند جهان فوتبال برگزار خواهد شد درآمدهای کلانی به دست می آید.

تیم های قدرتمند اروپایی قرار است هفته ای یک بار به مصاف هم بروند.

پس از برگزاری سوپرلیگ اروپایی مردان، کار شکل دهی سوپرلیگ فوتبال زنان نیز شروع خواهد شد.

پیش بینی می شود در درازمدت گردش مالی سوپرلیگ حجدید تا 10 میلیارد یورو باشد و رشد اقتصادی ان به مراتب بالاتر از شکل فعلی برگزاری بازی های اروپایی است.

اما در مقابل اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که مقاومت زیادی در برابر تشکیل این رقابت ها داشته است ساعاتی پیش بیانیه داد که در صورت برگزاری این رقابت ها، هر تیمی که در سوپرلیگ شرکت کند از فوتبال اروپا اخراج خواهد شد! یوفا این پروژه را بسیار بدبینانه توصیف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها