جلوگیری از قطع برق باعث شد قیمت سیمان با کاهش چشمگیری رو‌به‌رو شود و در بورس کالا به کیسه‌ای ۲۵هزار تومان برسد

وعده ارزانی سیمان محقق شد

تولید سیمان تا ۴۹۰۰ تن در مواقع بحران در کارخانه سیمان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: کارخانه سیمان آرتا در مواقع بحرانی می‌تواند تا ۴ هزار و ۹۰۰ تن سیمان تولید کند.
کد خبر: ۱۳۳۷۲۹۸

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ بهنام جو در بازدید از کارخانه سیمان اردبیل (آرتا) با بیان اینکه این کارخانه برای تولید سیمان مورد نیاز طرح‌ها و توسعه استان نقش اساسی دارد، افزود: با توجه به موقعیت استقرار این کارخانه تمام طرح‌های عمرانی استان اردبیل در کمترین زمان ممکن سیمان مورد نیاز خود را با قیمت کارخانه تامین می‌کنند که این یک نعمت بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت کمبود سیمان در بازار، این کارخانه روزانه ۴۲۰۰ تن سیمان تولید کرده است، افزود: گاهی مواقع مشکلات قطعی برق مونع تولید بوده که مدیریت کارخانه از موقعیت استفاده کرده و تعمیرات اساسی خود را در زمان قطعی برق انجام داده است تا در زمستان به مشکل نخورد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این کارخانه مادر در حال حاضر بصورت اسمی ۳۲۰۰ تن ظرفیت تولید دارد، اظهار کرد: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده در طرح توسعه‌ای کارخانه سیمان ۳۰۰ تن به ظرفیت فعلی افزوده می‌شود و در مواقع بحرانی می‌تواند ۴۹۰۰ تن سیمان تولید کند.

بهنام جو با اشاره به اینکه ۳۵۰ نفر بصورت مستقیم در این کارخانه شاغل هستند، گفت: حدود ۱۸۰۰ نفر نیز بصورت غیرمستقیم از نعمت این کارخانه بزرگ بهره‌مند هستند و باید سرمایه گذاران اینگونه کارخانجات تقویت شوند.

وی ادامه داد: با وجود چنین کارخانه‌ای در استان طرح‌های بزرگی مثل پل‌ها، جاده ها، شهرک‌های صنعتی، منطقه اقتصادی و آزاد تجاری، طرح اقدام ملی مسکن، راه آهن اردبیل_ میانه و اردبیل _پارس آباد و صد‌ها طرح عمرانی دیگر مشکل تامین سیمان نخواهند داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها