جهان به این زودی به پایان کرونا نمی رسد ؛

افراد بالای 65 سال بعد از 6 ماه دوز سوم را بزنند

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد احتمال ابتلا به کرونا دلتا در افرادی که هر دو دُز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند، نصف افرادی است که واکسینه نشده اند.
کد خبر: ۱۳۳۱۱۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، با این حال محققان هشدار می دهند که برای رفع نگرانی در مورد تاثیر واکسن های کرونا به ابداع واکسن جدیدی نیاز است که نوع عفونی ویروس دلتای کرونا را مورد هدف قرار دهد.

این مطالعه که توسط محققان «امپریال کالج لندن» در انگلیس انجام شد، نشان داد نتیجه آزمایش کرونای افراد واکسینه نشده نسبت به افرادی که کاملاً واکسینه شده بودند، سه برابر بیشتر مثبت شد و همه نمونه های مثبت تجزیه و تحلیل شده نشان دهنده عفونت با نوع دلتا کووید ۱۹ بود.

این مطالعه که بر اساس داده های بیش از ۹۸ هزار آزمایش سواب در فاصله زمانی ۱۴ تا ۳۰ تیر (۲۴ ژوئن تا ۱۲ ژوئیه) امسال انجام شده است، نشان می دهد واکسیناسیون کامل خطر ابتلا به نوع دلتای کووید -۱۹ را به نصف کاهش می دهد.

این محققان متوجه شدند که احتمال مثبت شدن تست کووید ۱۹ و ابتلا به عفونت بدون علامت در افراد واکسینه شده، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

در خصوص افرادی که به کووید ۱۹ علامت دار مبتلا شده بودند، پس از دریافت ۲ دوز واکسن احتمال ابتلا مجدد آنها به بیماری ۵۹ درصد کاهش یافته بود.

این تخمین‌ها کمتر از آمار اداره اطلاعات بهداشت عمومی انگلیس است که در آن به تأثیرگذاری واکسن‌های خاصی در مقابله با سویه دلتا اشاره شده بود.

با این حال تحقیق پیش رو میزان تأثیرگذاری واکسن‌ های مختلف را جدا نکرده و به گفته محققان این امر نگران کننده نیست؛ چرا که تحقیق سازمان سلامت عمومی انگلیس بر اساس اطلاعات افرادی انجام شده بود که علائم ابتلا به کووید ۱۹ را داشتند و تست تشخیصی را انجام داده بودند. اما مطالعه امپریال کالج بر اساس نمونه تصادفی از جمعیت و با هدف دربرگرفتن افراد بیشتری انجام شد.

پل الیوت اپیدمولوژیست امپریال کالج در این باره می‌گوید: تأثیرگذاری واکسن در یک نمونه تصادفی از جمعیت را بررسی کردیم که شامل افراد مبتلا به کووید ۱۹ بدون علائم نیز می شد. این تحقیق رابطه کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را بار دیگر تأیید می‌کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها