نتایج یک بررسی در کره جنوبی نشان داد

ایمنی بیشتر با ترکیب واکسن آسترازنکا و فایزر

نتایج یک بررسی در کره جنوبی نشان داد که مخلوط واکسن‌های آسترازنکا و سپس فایزر باعث افزایش شش برابری سطح آنتی بادی خنثی در مقایسه با دو دز از واکسن آسترازنکا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی در کره جنوبی نشان داد، مخلوط واکسن‌ های آسترازنکا (AZN.L) و سپس فایزر (PFE.N) باعث افزایش شش برابری سطح آنتی بادی خنثی در مقایسه با دو دز از واکسن آسترازنکا شد.

اگرچه آنتی بادی‌ ها تنها بخشی از واکنش ایمنی بدن هستند اما محققان دانشگاه «آکسفورد» پیش از این اعلام کرده بودند، یافته‌های مطالعات صورت گرفته در زمین مخلوط کردن این دو واکسن نشان می‌دهد، این رویکرد می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد.

نتایج مطالعه در کره جنوبی نشان داده که ترکیب و تطبیق واکسن‌ های کرونا، محافظت بالاتری در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

در این تحقیق ۴۹۹ نفر از کادر درمان شرکت کرده‌اند؛ ۱۰۰ نفر دز مختلط دریافت کرده‌اند، ۲۰۰ نفر دو دز از واکسن فایزر و بقیه افراد هر دو دز را واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند.

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) گفت، مطالعه کره جنوبی همچنین فعالیت خنثی سازی در برابر انواع عمده نگرانی را تجزیه و تحلیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها