بر اساس گزارش روز جمعه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) در حدود سه چهارم افرادی که در همه‌گیری جدید کووید-۱۹ ایالت ماساچوست به این بیماری مبتلا شده‌اند، دوز‌های پیشنهاد شده واکسن را به صورت کامل دریافت کرده بودند.
بر اساس گزارش روز جمعه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) در حدود سه چهارم افرادی که در همه‌گیری جدید کووید-۱۹ ایالت ماساچوست به این بیماری مبتلا شده‌اند، دوز‌های پیشنهاد شده واکسن را به صورت کامل دریافت کرده بودند.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۵۴
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس گزارش روز گذشته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC)، در همه‌گیری اخیر ایالت ماساچوست آمریکا، سه چهارم افراد مبتلا که چهار نفرشان نیز در بیمارستان بستری شده‌اند، دوز‌های واکسن کووید را به صورت کامل دریافت کرده بودند.
داده‌های جدیدی که در هفته‌نامه «آژانس بیماری و مرگ‌ومیر آمریکا» منتشر شده است نیز گویای این مطلب است که میزان آلودگی ویروسی در بینی افرادی واکسینه‌ای که مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند، کاملا مشابه افراد مبتلای واکسینه نشده است و می‌تواند باعث انتقال بیماری به سایر افراد شود.
دکتر راشل والنسکی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده، در بیانیه جدیدی اعلام کرد: «این یافته‌های جدید نگران‌کننده و در عین حال بسیار مهم است؛ بر اساس این یافته‌ها سی‌دی‌سی مجددا استفاده از ماسک‌های تنفسی را توصیه می‌کند. این توصیه جدید به این دلیل اتخاذ شده است که مطمئن شویم افراد واکسینه شده به صورت ندانسته ویروس را به سایر افراد و نزدیکانشان که احیانا واکسینه نشده یا با نقص سیستم ایمنی روبه‌رو هستند، منتقل نمی‌کنند.»
در آخرین اطلاعیه منتشر شده از این مرکز، سی‌دی‌سی پیشنهاد‌های قبلی خود را مبنی بر ضروری نبودن استفاده از ماسک برای افراد واکسینه شده را تغییر داد و به شهروندان واکسینه شده در مناطقی که میزان آلودگی کووید-۱۹ بالاست توصیه کرد که همچنان در فضا‌های سر پوشیده از ماسک استفاده کنند. بر اساس تحلیل‌های سی‌ان‌بی‌سی، این توصیه‌ها شامل حال دو سوم از جمعیت ایالات متحده می‌شود.
بر اساس اعلام رئیس مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده، سویه دلتا ویروس سارس-کوو افراد واکسینه نشده را با شدت بیشتری نسبت به سوه‌های قبلی بیمار می‌کند و در عین حال افراد واکسینه نیز میزان بیشتری از ویروس را نسبت به سویه‌های پیشین ممکن است حمل کنند و به همین خاطر احتمال انتقال به سایر افراد از سوی افراد واکسینه بیشتر خواهد بود. به گفته والنسکی این سویه رفتاری کاملا منحصر به فرد و متفاوت از سویه‌های پیشین از خود نشان داده است.
بر اساس مطالعات انجام شده، سویه دلتا به اندازه آبله‌مرغان می‌تواند مسری باشد؛ این سویه نسبت به نسخه‌های اولیه کووید دوره سرایت‌پذیری طولانی‌تری دارد و می‌تواند عوارض شدیدتری در افراد مسن با وجود واکسینه بودن ایجاد کند.
در حال حاضر سویه دلتا در ۱۳۲ کشور دنیا شناسایی شده است. این سویه از سرماخوردگی معمولی، آنفلوانزای اسپانیایی، آبله، ابولا، مرس و سارس نیز سرایت‌پذیری بیشتری دارد. بر اساس داده‌های موجود ظاهرا فقط ویروس سرخک سریع‌تر از این سویه جدید کرونا قابل انتقال است.
اطلاعات منتشر شده سی‌دی‌سی در جمعه ۸ مرداد بر اساس مطالعات انجام شده روی ۴۶۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ به دست آمده است، که در رویداد‌های تابستانی عمومی که در ایالت ماساچوست برگزار شده بود، شرکت کرده بودند. در مجموع در این همه‌گیری جدید ۲۷۴ فرد واکسینه شده، علائم بیماری را بروز داده‌اند. شایع‌ترین علائم شامل سرفه، سردرد، گلو درد، درد عضلانی و تب بوده است. از میان پنج نفری که بر اثر این همه‌گیری در بیمارستان بستری شده‌اند، چهار نفر واکسینه شده بودند. البته هیچ یک از این افراد بر اثر ابتلا فوت نکردند.
اگرچه مطالعات متعددی حاکی از این است که واکسن‌ها حفاظت کاملی در برابر سویه دلتا نسبت به سویه‌های پیشین کرونا ایجاد نمی‌کنند، مدیران سلامت معتقدند که انجام واکسیناسیون به ویژه در پیشگیری از بروز علائم شدید بیماری و مرگ همچنان مؤثر است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی مقامات وزارت بهداشت ایالات متحده در خصوص شمار مبتلایان کووید ایالات متحده، ۹۷ درصد از افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند و ۵/۹۹ درصد از افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، واکسینه نشده بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها