نگرانی از همه گیری سویه دلتا

تشدید محدودیت‌های کرونایی در استرالیا

با ادامه روند رو به رشد ابتلاء به کرونا در ایالت‌های مختلف استرالیا، مسئولان محلی تصمیم به تمدید و یا آغاز قرنطینه سراسری در ایالت‌های خود گرفتند.
کد خبر: ۱۳۲۷۵۵۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ ­خبرگزاری صدا و سیما، از سیدنی، با ادامه روند رو به رشد ابتلاء به ویروس کرونا در ایالت‌های مختلف استرالیا، مسئولان محلی تصمیم به تمدید و یا آغاز قرنطینه سراسری در ایالت‌های خود گرفتند.

بنا به اعلام دنیل اندرو، نخست وزیر ایالت ویکتوریا، شرایط قرنطینه در این ایالت یک هفته دیگر تمدید شد. وی صبح امروز و در نشست خبری روزانه خود ضمن اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا دلتا ثبت شده، گفت که بنا به نظر و توصیه کارشناسان بهداشتی، شرایط قرنطینه سراسری در این ایالت یک هفته دیگر تمدید میشود.

بر همین اساس دولت ایالت استرالیای جنوبی نیز با تایید خبر ابتلای ۵ نفر دیگر به کرونای دلتا اعلام کرد که تمامی این ایالت از ساعت ۶ عصر امروز به وقت محلی به مدت یکهفته وارد قرنطینه می‌شود و ساکنان به جز موارد ضروری مانند خرید مایحتاج روزانه و حضور در مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین مراکز تزریق واکسن حق خروج از خانه‌های خود را نخواهند داشت.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها