فرمانده تروریست‌های سنتکام:

ایران می‌خواهد ما را از عراق بیرون کند

فرمانده تروریست‌های سنتکام بار دیگر مدعی شده است که دولت عراق خواستار ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور است و ایران برای بیرون کردن آن‌ها از منطقه تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۵۰
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنث مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه بدون اشاره به مصوبه پارلمان عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد.

مک‌کنزی در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» مدعی شد که ایران در حال تلاش برای اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف از عراق است.

وی در این خصوص گفت: «در خصوص مسئله عراق، من اعتقاد دارم که ایران مدت‌ها گمان می‌کرد که از راه سیاسی می‌تواند ایالات متحده و شرکای این کشور را وادار به خروج از عراق کند».

فرمانده تروریست‌های سنتکام سپس با مطرح کردن این ادعا که حضور نظامی آمریکا در عراق برای مقابله با داعش است، ادامه داد: « وقتی در حقیقت عملیات‌های ما در عراق که تا حد وسیعی داعش را هدف قرار داده است، با شرکای بین‌المللی و شرکای بسیار توانمند نیروهای عراقی ما همراه شد، آن‌ها (ایران) نتوانستند از طریق سیاسی به این هدف دست یابند».

مک‌کنزی سپس با نسبت دادن حملات گروه‌های مقاومت علیه نیروهای آمریکایی به جمهوری اسلامی مدعی شد: «بنابراین، ایران از طریق گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت خود به شیوه‌های مستقیم متوسل شد که در سطح پایین‌تری به دنبال حمله به ما بودند تا سطح محدودیت‌های ما را در آن جا (عراق) افزایش دهند. خوشحالم که به شما گزارش دهم که دولت عراق در تلاش برای محدود کردن این حملات بسیار مؤثر عمل کرده است».

این نظامی آمریکایی در این گفت‌وگو بار دیگر بر تصمیم آمریکا بر ادامه حضور نظامی در عراق تأکید کرد و گفت: «من معتقدم که ما می‌توانیم در عراق بمانیم و فکر می‌کنم که به کمپین مبارزه با داعش ادامه خواهیم داد».
مک‌کنزی سپس بدون در نظر گرفتن خواست عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفت: «آینده ما در عراق به تصمیم مشترک ایالات متحده و دولت عراق و نه یک کشور ثالث همچون ایران که به دنبال دیکته‌ کردن اقدامات به ما و دولت عراق است، تعیین خواهد شد».

او چندی پیش نیز در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «الحره» نیز با تأکید بر تمایل واشنگتن برای ادامه حضور نظامی در عراق گفته بود: « ما به درخواست دولت عراق در این کشور هستیم و به جنگ علیه داعش با همکاری ائتلاف [بین‌الملی] ادامه می‌دهیم. این نبرد تمام نشده است». 

این اظهارات در حالی بیان شده است که پارلمان عراق، دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا  در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

در عین حال، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق نیز پیش از این به اظهارات مک کنزی درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق واکنش نشان داده بود و در این خصوص گفته بود: «آمریکایی‌ها یکی‌ پس از دیگری نشان می‌دهند که [استفاده] از زبان گفت‌و‌گو و منطق با آن‌ها بی‌فایده است و روش افغانستانی تنها راه موجود برای بیرون راندن آن‌هاست».

علی‌رغم آنکه واشنگتن پس از گذشت حدود یک سال و نیم از تصویب طرح پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق تخطی کرده است، فرمانده ترویست‌های این کشور در منطقه آن چه را که بازوهای ایران در منطقه خواند، عامل نقض حاکمیت عراق قلمداد کرد و ضمن اشاره به درگیری با آن‌ها، گفت که سنتکام اقدامات لازم برای محافظت از نیروهای خود را انجام می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها