«اد بزن، پول بگیر» ترفند کلاهبرداران انتخاباتی است
رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:

«اد بزن، پول بگیر» ترفند کلاهبرداران انتخاباتی است

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:

دانلود ادعیه «شب قدر» از لینک‌ های ناشناس ممنوع

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی که برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی است به محض دانلود به سیستم اینترنت قربانی نفوذ می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌ محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفتگو با فارس به ترفند مجرمان سایبری با استفاده از بدافزارهای مخرب و جاسوسی در پوشش دعاهای شب‌ قدر اشاره و اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به خصوص مناسبت‌ های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان هستند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌ های مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آنها آلوده به بدافزارهای مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ می کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب این‌گونه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌ های مشکوک خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی و اینترنت از بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها