استیون واینبرگ، فیزیکدان مشهور درگذشت
برنده جایزه نوبل فیزیک سال ۱۹۷۹

استیون واینبرگ، فیزیکدان مشهور درگذشت

آلبرت انیشتین، فیزیکدان نظری فقید، با یک پلت فرم انسانی دیجیتال دوباره به زندگی بازگردانده شد و با ظاهر و صدای واقعی اش صحبت می کند.
کد خبر: ۱۳۱۱۷۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  فناوری های مربوط به چهره پردازی و صداپردازی تصویری واقعی و ملموس از انیشتین ایجاد کرده است.

آلبرت انیشتین در این پلتفرم با لهجه آلمانی و با لحنی دوستانه به سوالات مربوط به حوزه فیزیک پاسخ می دهد.

کاربران می توانند روزانه به این پلتفرم مراجعه کنند و از این هوش مصنوعی که به شکل انیشتین است سوالات مختلف بپرسند.

انیشتین به خاطر آثارش در فیزیک به خوبی شناخته شده ‌است، به ویژه برای نظریه نسبیت که درک زمان فضا، جاذبه و جهان را تغییر داد.

پلتفرمی که تصویر انیشتین را با صدای خودش ارائه می دهد مربوط به یک شرکت نیوزلندی به نام UneeQ است. این شرکت همزمان با صدمین سالگرد دریافت جایزه نوبل فیزیک از انیشتین در این پلتفرم رونمایی کرد.

انیشتین دیجیتالی مثالی از هوش تجربی و تکامل بعدی تعامل انسان با ماشین است که سعی بر آن دارد از انسان های دیجیتالی و یا مجازی برای هدایت افراد و کمک به بیماران، دانشجویان و ... استفاده کند. این نوع هوش مصنوعی حتی قادر است معاملات و تعاملات عاطفی و معنادار برقرار کند.

هوش مصنوعی به کار برده شده در پلتفرم مخصوص انیشتین همچنین قادر است کاربر را از طریق طرح سوالات مختلف تست کند و یا حتی با او در رابطه با موضوعی مکالمه شخصی داشته باشد.

زمانی از انیشتین سوال شد که آیا سفر به زمان امکان پذیرخواهد بود؟ و این دانشمند اینگونه پاسخ داد: « از لحاظ تئوری، بله. یک روز ما درک خواهیم کرد که چگونه زمان سفر می‌کند.»

به هر حال مسئولان تولید کننده این پلتفرم می گویند این فناوری سرگرم کننده هدف طراحی چهره شخصیت های مطرح را در دست اجرا دارد تا بسیاری از افراد در جهان را از انزوا و تنهایی دربیاورد.

دنی تامست مدیرعامل شرکت UneeQ گفت: سلامت روانی مشکلات طولانی مدتی هستند که جامعه جهانی با آن روبرو است و همه گیری کووید 19 حتی تشدید هم شده است.  یکی از ارزش‌های اصلی فناوری شرکت این است که ما به طور فعال در جستجوی راه‌هایی برای اعمال راه‌حل‌های ابتکاری خود برای رسیدن به این هدف هستیم.

وی افزود: به عنوان بخشی از پروژه جدید ، دیجیتال انسانی می تواند با افراد به وسیله هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند و برای این ارتباط از حالات انسانی نظیر مکالمه و واکنش های عاطفی استفاده می شود. این هوش مصنوعی قادر است تعاملات روزانه را فراهم کند. امیدواریم در زندگی افراد تنها تغییری ایجاد شود.

یک فناوری دیجیتال دیگر اجازه می دهد کاربر خود شخصیت مورد نظرخود را خلق کند. یکی از تولیدکنندگان این فناوری شرکت «متاهیومن» است. فناوری طراحی شده به گونه ای است که می تواند یک شخصیت با هوش مصنوعی فوق العاده بالا برای تعاملات انسانی خلق کند.  از سویی دیگر وب سایت  Genealogy از یک ابزار آنلاین جدید پرده‌برداری کرد که می‌تواند عکس‌های قدیمی اعضای خانواده متوفی را زنده کند.

فناوری دیگری به نام deepfake قادر است از هر فردی عکس می گیرد بلافاصله آن را با جزئیات به صورت زنده دربیاورد.

سوالات خود را از مرحوم انیشتین بپرسید! (عکس)

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها