در مراسم معرفی محصول جدید «ایزی‌لایف» عنوان شد:

«زرین‌رویا» تحقق رویای زرین خودباوری

«هر چه بزرگ‌تر، بهتر» همیشه هم کارساز نیست. اگر صفحه‌ی تلویزیون زیادی بزرگ باشد و فاصله‌ی شما هم از آن کم باشد، ممکن است باعث سوزش و درد چشم شود؛ یا در کمترین حالت احتمالا به‌سختی می‌توانید تمام تصویر را ببینید و در هر لحظه، روی یک نقطه از آن تمرکز می‌کنید. به همین دلیل باید تلویزیونی بگیرید که اندازه‌ی آن با فضای خانه متناسب باشد. انتخاب سایز مناسب برای تلویزیون کمی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. اما جای نگرانی نیست، فقط کافی‌ست چند نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین تلویزیون را انتخاب کنید.
کد خبر: ۱۳۰۴۴۴۱

عوامل مختلفی در تعیین سایز مناسب تلویزیون تاثیر دارد و البته راحتی و سلیقه‌ی شما هم در کنار تمام این عوامل می‌تواند نقش موثری داشته باشد. ممکن است با وجود تمام استانداردهای انتخاب سایز مناسب تلویزیون، در نهایت بخواهید کمی آن‌ها را تغییر دهید و سایز دلخواه خود را انتخاب کنید. در ادامه با ساده‌ترین روش‌ها و نکات انتخاب تلویزیون با سایز مناسب آشنا می‌شوید. . اما صرف نظر از ابعاد تلویزیون، باید بودجه‌ی خرید آن را هم در نظر داشته باشید. تلویزیون‌ها بسته به شرکت تولیدکننده، سایز و تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها قیمت‌های مختلفی دارند. پس از انتخاب سایز مناسب تلویزیون، کافی است از گزینه خرید تلویزیون اقساطی استفاده کنید و به سرعت و در کمترین زمان ممکن تلویزیون دلخواه خود را در اختیار داشته باشید.
 
اهمیت سایز و رزولوشن
 
هر قدر هم که به دنبال یک صفحه‌ی بزرگ باشید، در نهایت انتخاب‌های محدودی خواهید داشت. بزرگ‌ترین تلویزیون‌ها در سایز 42، 50، 55، 65 و 75 اینچ تولید می‌شوند. احتمال این که بتوانید بین 42 تا 75 سایزهای دیگری هم پیدا کنید بسیار کم است.
 
سایز و رزولوشن تصویر به هم مرتبط هستند. پیکسل‌های یک تلویزیون 4k یک چهارم اندازه‌ی پیکسل‌های یک تلویزیون 1080p هستند. پس تا زمانی که از فاصله‌ی بسیار نزدیک تلویزیون را تماشا نکنید، متوجه این پیکسل‌ها نمی‌شوید. به همین دلیل می‌توانید هنگام تماشای یک تلویزیون 4k، فاصله‌ی کمتری نسبت به تلویزیون‌های 1080p داشته باشید؛ آن هم بدون این که به سوزش یا درد چشم دچار شوید. به همین ترتیب می‌توانید براساس رزولوشن‌های دیگر، فاصله‌ی تلویزیون را تنظیم کنید.
 
براساس تحقیقات انجمن مهندسان تصاویر متحرک و تلویزیون (SMPTE)، تلویزیون شما باید دست‌کم با 30 درجه انحنا، دامنه‌ی دید شما را پوشش دهد. این در حالی‌ست که شرکت THX توصیه می‌کند برای تجربه‌ی یک سینمای خانگی، این انحنا باید 40 درجه باشد. به هر حال، این دو روش مناسب صفحه‌هایی با رزولوشن 1080p هستند. پس اگر صفحه نمایش شما 4k باشد، باید انحنایی بیش از 40 درجه داشته باشید.
طبق محاسبات ریاضی استاندارد، فاصله‌ی بین شما و یک تلویزیون 4k باید تقریبا به اندازه‌ی 1.4 برابر قطر صفحه نمایش باشد. این فاصله در نمودار زیر برای تمام سایزهای تلویزیون مشخص شده است.
 
چطور سایز مناسب تلویزیون را اندازه‌گیری کنیم؟
 
به این ترتیب، اگر فاصله‌ی تلویزیون تا نقطه‌ای که از آن تلویزیون را تماشا می‌کنید، بین 1.8 تا 2 متر باشد، یک تلویزیون با سایز 55 اینچ، بهترین انتخاب است. اگر این فاصله بین 2 تا 2.5 متر باشد، تلویزیون 65 اینچی را هم می‌توانید به‌راحتی انتخاب کنید.
 
از یک صفحه‌ی نمونه استفاده کنید.اگر چندان علاقه‌ای به فرمول و عدد ندارید، یک روش بسیار ساده را امتحان کنید. پیش از این که تصمیم قطعی خود را برای خرید یک تلویزیون بگیرید، صفحاتی را با ابعاد مختلف تهیه کنید. می‌‌توانید از پوستر یا مقوا استفاده کنید.
 
نمونه‌های کاغذی خود را براساس اندازه‌ی تلویزیون مورد نظر خود برش دهید. این صفحات را در محلی که برای تلویزیون در نظر گرفته‌اید، قرار دهید. سپس در جایی که معمولا از آنجا تلویزیون را تماشا می‌کنید، بنشینید. آیا حس خوبی دارید؟ بزرگی صفحه مناسب است؟ می‌توانید سایز این صفحات را تا زمانی که به اندازه‌ی ایده‌آل‌تان برسد تغییر دهید و به این ترتیب با اطمینان خاطر بیشتری تلویزیون خود را انتخاب کنید.
 
انتخاب سایز تلویزیون، آخرین مرحله از خرید نیست. تفاوت جزیی در سایز صفحه نمایش تاثیر چندانی در تجربه‌ی کاربری شما ندارد. و این نکته را هم فراموش نکنید که بیش از هر چیز و صرف نظر از فرمول‌ها و محاسبات ریاضی، این راحتی و خواست شماست که می‌تواند بیشترین تاثیر را در یک تجربه‌ی لذت‌بخش از تماشای تلویزیون داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها