کد خبر: ۱۳۰۴۰۹۴
گروه تولیدی و صنعتی بکردانه تولید کننده انواع دستگاه ارده گیری در ایران می باشد. بکردانه از برندهای معتبر و خوشنام در این زمینه است که علاوه بر طراحی و ساخت دستگاه ها با بالاترین کیفیت، خدمات پس از فروش مناسبی به مشتریان خود ارائه می دهد.
 
استفاده از ارده برخی از دانه ها به دلیل فواید بی نظیری که دارد باعث شده که توجه بسیاری افراد به سمت دستگاه های ارده گیر معطوف شود. ارده گیری را می توان در مقیاس صنعتی و خانگی انجام داد. در گذشته ارده به روش های سنتی به تولید می رسید که دارای سختی ها و محدودیت های خاص خود بود اما به مرور این محدودیت ها با ساخت دستگاه های ارده گیر کاهش یافته و باعث تسهیل در روند ارده گیری شده است.
 
ساخت دستگاه ارده گیری

انواع دستگاه ارده ساز

دستگاه های ارده گیر را بر اساس ظرفیت و بازدهی به دو نوع دستگاه ارده گیری صنعتی و خانگی تقسیم بندی می کنند. از ارده گیر های رومیزی برای مصارف کم و در منازل، کارگاه ها و عطاری ها استفاده می شود. این نوع از دستگاه، اندازه ای کوچک دارد و می تواند از جنس تمام استیل یا نیمه استیل ساخته شود.
 
از دستگاه های ارده گیر صنعتی در ابعاد بزرگتر و برای میزان تولید بالا استفاده می شود. با استفاده از این ابزار آلات می توان حجم زیادی ارده را در زمان کمی تولید نمود. انواع دستگاه تولید ارده دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. در این مقاله به مقایسه انواع دستگاه های ارده ساز می پردازیم.
 
دستگاه ارده ساز صنعتی
 
از دستگاه ارده ساز صنعتی می توان برای تولید ارده کنجد و سایر دانه ها نظیر بادام، فندق، پسته و ... استفاده کرد. یک دستگاه ارده گیر صنعتی ایده آل باید دارای مشخصات زیر باشد:
 
·         کیفیت بالای خروجی
·         سهولت در استفاده و تنظیم دستگاه
·         جنس بدنه از استیل مرغوب
 
برای ایده آل ترین دستگاه های ارده گیری که به صورت صنعتی وجود دارند، بیشترین میزان بازده، تولید 30 تا 40 کیلوگرم ارده در ساعت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های ارده ساز با کارشناسان مجرب بکردانه در تماس باشید.
 
ساخت دستگاه ارده گیری
 
قطعات ارده گیر های صنعتی
 
قطعات مورد استفاده در ارده گیر های صنعتی شامل موارد زیر می باشند:
تیغه آسیاب یا سنگ: این نوع تیغه ها از جنس استیل می باشند. می توان با تنظیم نمودن فاصله بین این تیغه ها میزان نرمی و زبری ارده را تعیین کرد. این ویژگی در مقابل ارده سازهای خانگی که دارای ماردون می باشند و قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده را ندارند، برتری محسوب می شوند. در دستگاه های ارده گیر سنگی از یک نوع سنگ طبیعی و یا مصنوعی به عنوان تیغه استفاده می شود.
 
سیلندر: دانه های مورد نظر برای عملیات کره گیری در سیلندر های مخصوص ریخته می شوند. اغلب دستگاه های کره گیری دارای سیلندرهای استیل می باشند. استیل علاوه بر مقاومت بالا، فرآیند شست و شوی راحت تری نیز دارد.
 
مخزن: بعد از عمل ارده گیری، ارده به دست آمده در مخزن جمع آوری خواهد شد.
 
دستگاه های ارده گیر صنعتی در دو نوع فول آپشن و معمولی به بازار ارائه می شود. در نمونه ساده آن برای کار کردن دستگاه به اپراتور نیاز است اما در مدل اتوماتیک با ریختن دانه ها در سیلندر و روشن نمودن دستگاه، عمل ارده گیری به طور اتومات شروع خواهد شد.
 
نکاتی درباره دستگاه ارده گیری
 
در خرید یک دستگاه ارده گیری صنعتی باید به پارامترهایی توجه داشت. این پارامترها عبارتند از:
 
·         وزن
·         ابعاد
·         ظرفیت تولید
·         میزان برق مصرفی
·         کارکرد
·         فن خنک کننده
·         اینورتر
 
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه های ارده گیر با کارشناسان بکردانه در تماس باشید.
 
دستگاه تولید ارده با سنگ طبیعی
 
دستگاه هایی که ارده ساز سنگی نامیده می شوند به نسبت انواع دیگر، سرعت پایین تری دارند. به نظر کارشناسان فعال در این زمینه ارده تولید شده با استفاده از دستگاه های ارده سازی که دارای سنگ طبیعی هستند، طعمی بهتر و اصیل تر دارد. دستگاه ارده ساز با سنگ طبیعی، ویژگی تنظیم زبری و نرمی ارده را ندارند و همچنین شست و شوی این دستگاه به سختی انجام می شود.
 
ساخت دستگاه ارده گیری
 
دستگاه ارده گیری با سنگ مصنوعی
 
دستگاه های ارده گیر با سنگ مصنوعی، دارای اندازه ای کوچک تر هستند و برای استفاده رومیزی بکار برده می شوند. این دستگاه قابلیت تنظیم میزان نرمی و زبری ارده را دارد. شست و شوی این نوع از ارده ساز ها به سهولت انجام خواهد شد.
 
ارده تولید شده با سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی به لحاظ کیفی، تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت. سنگ های دستگاه ارده گیری به مرور دچار فرسایش می شود و در نهایت بعد از دو سال باید تعویض شود. سنگ های مخصوص دستگاه ارده گیری دارای شیار های مخصوصی می باشند که موجب ساییده شدن کامل دانه هایی مثل کنجد می شود.
 
گروه تولیدی بکردانه با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های ارده گیری، کره گیری و روغن گیری با کیفیت بالا، توانسته رضایت مشتریان را جلب و به برندی موفق در این زمینه تبدیل شود.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها