فارس: رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی به فرمانده مرزبانان جنوب غرب کشور نشان درجه 3 شجاعت را به خاطر صیانت از مرزهای دریایی ایران و بازداشت 15 ملوان انگلیسی که به آبهای ایران تجاوز کرده بودند اعطا کرد.
کد خبر: ۱۲۹۹۶۰

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی کشورمان که بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در پنجمین کنفرانس خبری خود در دوران ریاست جمهوریاش با خبرنگاران سخن میگفت، با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در خصوص فرعون، حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) اظهار داشت: پیام حضرت موسی به بشریت این بود که در پس اهل عالم بدانید که الله رب من و رب شما است، این صراط مستقیم است.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام، همه اسلام قبل از خود را تصدیق کرده است، پیام همه مصلحان شرق و غرب عالم همین بوده است که خداوند را بپرستید، آیا خداوند عالم که مدیریت جهان در دست او است و آسمان و خورشید و ماه به اختیار او حرکت میکنند، سزاوار بندگی کردن و اطاعت نیست؛ آیا چنین خداوندی قابل ستایش است یا قدرتهایی که فکر میکنند مالک زمین هستند، اما در حقیقت نیستند و هیچ چیز ندارند.
احمدی نژاد بیان داشت: خداوند متعال، زیبای مطلق است و سزاوار نیست که در مقابل چنین خداوندی سر فرود نیاورد، آیا چنین خداوندی سزاوار بندگی نیست؛
وی تاکید کرد: مردمانی که بندگان خدا هستند، نه به بندگان خدا ستم میکنند و نه هرگز در برابر ستمگران سر تعظیم فرود میآورند.
رئیس جمهور افزود: آنان عاشق همه زیبایها و زیباییهای روح و اخلاق بشری هستند، آنان که بنده خدا هستند، حافظ کرامت انسانی میباشند، جان، مال و آبروی تمام انسانها محترم است و همه حق دارند، در مسیر کمال پیشرفت و صلح و دوستی گام بردارند.
احمدی نژاد گفت: ملتهای آزاده جهان متاسفانه علیرغم خواست عمومی بشر و تعلیمات انبیاء الهی مشاهده میکنند که امروز کرامت و ارزش انسانها نادیده گرفته میشود. حقوق آنها پایمال، سرزمین آنها غصب و جلوی پیشرفت آنها گرفته میشود و مرجعی وجود ندارد که در مقابل زور گویان بایستد و از حق مظلومان دفاع کند.
احمدی نژاد در نخستین کنفرانس خبری سال 86 خود گفت:امروز کرامت و ارزش انسانها نادیده گرفته میشود. حقوق آنها پایمال، سرزمین آنها غصب و جلوی پیشرفت آنها گرفته میشود و مرجعی وجود ندارد که در مقابل زورگویان بایستد و از حق مظلومان دفاع کند.
*تصحیح ترکیب سازمان ملل براساس عدالت امری مهم است
احمدی نژاد تاکید کرد:تصحیح ترکیب سازمان ملل براساس عدالت امری مهم است.اگر ساختار شورای امنیت اصلاح نشود هر عضوی باید منتظر باشد که حق کشورش مورد تضییع قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس رئیس جمهور در ادامه کنفرانس خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود:به نام مقابله با دیکتاتور و ایجاد آزادی یک کشور مورد تهاجم قرار میگیرد و بخش دیگری از تمدن 7 هزار ساله بشری مورد تخریب قرار میگیرد و صدها نفر کشته میشوند، در عراق سلاح کشتار جمعی پیدا نشد و دیکتاتور هم رفت، در عراق قانون اساسی و حکومت وجود دارد، ولی اشغالگران همچنان هستند، آیا در دنیا مرجعی وجود دارد که بگوید چرا تجاوز و جنگ و خونریزی کردند؛!
وی با اشاره به حمله صدام به ایران گفت:آیا شورای امنیت میتوانست جلوی این اقدام را بگیرد و آیا اکنون میتواند متجاوز را بگیرد؛!
وی با اشاره به حمله صهیونیستها به لبنان گفت: در لبنان هزاران نفر کشته شدند و کودکان و بیگناهان مورد کشتار قرار گرفتند.آیا خسارات مردم لبنان پرداخت شد؛شورای امنیت بزرگترین صدمه و لطمه را به مردم لبنان وارد کرد. رئیس جمهور با طرح این پرسش که کسانی که امروز در فلسطین اشغالی حکومت میکنند،از کجا آمدهاند؛ گفت:تشکیل یک حکومت در دل کشور فلسطین با هزینه کشتار و آواره کردن میلیونها نفر و قتل و کشتار جوانان و کودکان فلسطینی،آیا در مقابل این فجایع شورای امنیت نمیتوانست کاری انجام دهد؛ولی هر گاه عدهای میخواهند قطعنامهای صادر کنند برخی آنها را وتو میکنند.
احمدی نژاد با اشاره به این که ایران با 7 هزار سال سابقه تمدنی و آثار تاریخی و با فرهنگی غنی فیلسوفان، ریاضیدانان و عارفان که در آسمان علم و اندیشه انسانی میدرخشند مردم ایران در طول هزاران سال تاریخ خویش طرفدار صلح و ثبات بودهاند،افزود:با طلوع خورشید اسلام در آسمان ایران، ایرانیان قرنها، پیشآهنگ علم و تمدن بودند.با ظهور دوران نو در رسانس سرزمین ایران نیز از دست اندازی مصون نماند.
وی افزود:در آن دوران دولت انگلیس به کشور ما دستاندازی کرد و حکومت دست نشانده داشت، اما ملت ایران توانست حکومت مورد خواست خود را به پا کند.ملت مظلوم ایران 25 سال تحت حکومت دیکتاتوری بیگانه زندگی کرد و دهها سال عقب ماند و منابع ایران به غرت رفت.
رئیس جمهور گفت:اما مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و بدون حمایت شرق و غرب حکومت دیکتاتوری را ساقط و نظام جمهوری اسلامی را برپا کرد، در طول 28 سال ملت ما با حوادث گوناگون مواجه شد.ایجاد درگیریهای داخلی، تحمیل جنگ، تحریم اقتصادی و عملیات روانی سنگین از جمله برنامههایی بود که بر ملت ما تحمیل شد.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت:صدام در جنگ تحمیلی مورد حمایت همه قدرتها بود حتی در سال آخر جنگ آمریکا رسما9 علیه ایران وارد جنگ شد، به سکوهای نفتی ایران و هواپیمای مسافربری ما حمله کرد،اما ملت و جوانان رشید ایران با حضور در جبههها در مقابل دشمن ایستادند.ملت بزرگ ایران در 8 سال دفاع مقدس و با دهها شهید و مجروح در این جنگ پیروز شد.
زیر بناها، پلها و مراکز صنعتی بمباران شدند. اما ملت ایران با شهامت ایستاد و تصمیم گرفت با قدرت به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.
وی افزود:آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی نقش بزرگی در حمایت از صدام داشتند، بخصوص در ارسال بمبهای گوناگون نقش موثری داشتند،اما دولتهایی که صدام را مورد حمایت بمبهای شیمیایی قرار میدادند، محاکمه نشدند.شورای امنیت نه تنها در جلوگیری از تجاوز قدمی برنداشت بلکه کشور ما را برای پذیرش شکست تحت فشار قرار داد.
احمدینژاد گفت: به راستی گناه ملت ما در جنگ 8 ساله چه بود؛ آیا گناه ملت ما این بود که میخواهد آزاد و سربلند زندگی کند و امروز نیز گناه ملت ایران استقلال و بر داشتن قدمهای پیشرفت است، آنها نمیخواهند دیگر ملتها نیز به پیشرفت دست یابند.
وی با اشاره به فعالیتهای صلح آمیز هستهای کشورمان گفت:ایران 35 سال است که عضو آژانس بینالمللی انرژی اتمی است و میتواند از حقوق خود استفاده کند و دیگر اعضا نیز باید به آن کمک کنند.جمهوری اسلامی ایران با این که از حقوق خود از آژانس و معاهده npt محروم شده است، ولی به همه تعهدات خود عمل کرده است.
رئیس جمهور افزود:براساس تمام گزارشهای آژانس هیچگونه انحرافی در مسیر ما مشاهده نشده است، اما حرکت ملت ایران مورد مناقشه قدرتهایی است که خود به طور کامل از انرژی هستهای بهره میبرند.
وی یادآور شد:امروز در موضوع انرژی هستهای ایران، تصمیمات شورا نشان میدهد تا چقدر به قانون که خود نوشتهاند اهمیت میدهند.
وقتی به برخی اعضای شورای امنیت اعتراض میشود میگویند ما تحت فشار آمریکا هستیم،سؤال این است که برخی کشورها تا کی میخواهند زیر فشارها تصمیم بگیرند؛!
رئیس جمهور تاکید کرد:سؤال من این است که چه دولتی بیش از دیگران از امتیاز وتو و در چه جای استفاده کرده است؛ در محکوم کردن تجاوز به عراق، در تائید حقوق هستهای ایران، در تائید حقوق ملت لبنان و فلسطین؛ آیا وقت آن نرسیده حق و عدالت میزان تصمیمگیری قرار گیرد؛نکته اول ساختار سازمان ملل است، ساختار شورای امنیت و سازمان ملل معلول جنگ دوم جهانی است.ساختار شورای امنیت به نحوی طراحی شده که آمریکا و انگلیس دارای مصونیت کامل هستند.
وی با اشاره به این که هیچ عضوی از سازمان ملل نمیتواند امیدوار باشد که از آمریکا و انگلیس به شورای امنیت شکایت کند و به نتیجهای برسد،گفت: از طرف دیگر این قدرتها اگر با کشوری مشکل داشته باشند، به شورای امنیت شکایت میکنند و خود به محکومیت آنها رای میدهند.سوابق نشان میدهد آمریکا و انگلیس در استفاده از این مکانیزم پیشگام بودهاند.
احمدی نژاد نکته دوم را دور شدن روز افزون برخی از این قدرتها از معنویات و اخلاق و تعلیمات انبیاء الهی دانست و گفت:خداوند خواسته است که بندگان صالح جانشین او بر روی زمین باشند، متاسفانه برخی از حاکمان تسلیم خواستههای گروهی، حزبی و کمپانیهای اسلحه سازی هستند و برای آنها خدا جان و مال و ناموس مردم مفاهیمی بیارزش است.
وی گفت:امروز انتظار ملتها این است که حق و عدالت مبنای تصمیمات شورای امنیت باشد و عدالت و حق ماندگار است و بیعدالتی مانند کف روی آب میگذرد،تصحیح ترکیب سازمان ملل براساس عدالت امری مهم است.
رئیس جمهور تاکید کرد:اگر ساختار شورای امنیت اصلاح نشود، هر عضوی باید منتظر باشد که حق کشورش مورد تضییع قرار گیرد.البته قدرتهای زورگو فکر نکنند که قدرت آنها دائمی و ماندگار است.متاسفانه این قدرتها به ملتهای خود نیز ستم میکنند و امروز برخی ملتها از قدرتهای زورگوی خود حمایت نمیکنند و این یک حقیقت برای آنها تلخ است.
وی گفت:ما متاسفیم که از هزاران کیلومتر دورتر عدهای به عراق حمله و آن را اشغال میکنند.هزینههای سرسامآور جنگ و هزینه باقی ماندن نظامیان بر مردم آمریکا و انگلیس تحمیل میشود.
رئیس جمهور با اشاره به تجاوز نظامیان انگلیسی به حریم آبهای ایران گفت:ملت ایران از تجاوز نظامیان انگلیسی به سرزمین خود ناراحت هستند، ملت ایران در تجاوز صدام به سرزمین خود شجاعت خود را نشان دادند و با شدت در مقابل هر تجاوزی ایستادند.
رئیس جمهور هنگام سخنان خود در کنفرانس رسانهای امروز، نشان درجه 3 شجاعت را به خاطر صیانت از مرزهای دریایی ایران و بازداشت 15 ملوان انگلیسی که به آبهای ایران تجاوز کرده بودند، به ناوسالار یکم پاسدار ابوالقاسم آمانگاه فرمانده مرزبانان جنوب غرب کشور اعطا کرد.
*بلر نظامیان آزاد شده انگلیسی را مجازات نکند
احمدی نژاد از دولت بلر خواست که نظامیان بازداشتی انگلیس را به جرم پذیرش اشتباه خود در ورود به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مجازات نکند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمود احمدینژاد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در ادامه کنفرانس خبری بیان داشت:همگان باید بدانند ملت بزرگ ایران از حقوق و سرزمین خود با اقتدار دفاع کرده و خواهد کرد.
وی با بیان این که ایران از این که جوانان انگلیسی در عراق ماندهاند و در آبهای سرزمین ایران دستگیر میشوند متاسف است، اظهار داشت: چرا سختترین ماموریتها یعنی گشتزنی دریایی باید به یک مادر واگذار شود،چرا تمدن غرب به ارزشهای خانواده بی اهمیت است؛!
وی ادامه داد: متاسفانه دولت آقای بلر راه جنجال آفرینی را انتخاب کرده و موضوع را به شورای امنیت کشاند. به گفته رئیس جمهور، شورای امنیت بدون بررسی دقیق و مشاهده اسناد دقیق بیانیهای صادر کرد، مردم جهان میپرسند چرا؛ اتحادیه اروپا نیز بدون بررسی دقیق علیه ایران موضع گرفت، اما آیا خود اعضای اتحادیه اروپا میپذیرند که تمامیت اراضیشان مورد تعرض قرار گیرد؛از آقای شیراک هم تعجب میکنیم که بدون بررسی اعلام موضع میکند.
احمدینژاد تصریح کرد:آیا احترام به حقوق انسانها و حق حاکمیت ملتها و دولتها یک تعهد، یا یک ادعاست و تاسفبارتر این که دولت انگلیس این جرات را ندارد که حقیقت را به مردم خود بگوید.
وی ادامه داد: ما قضاوت را در این مورد به مردم جهان و انگلیس وا میگذاریم.
رئیس جمهور اظهار داشت: همه شاهد هستیم که مکتبهای دست ساز بشری، او را گامی به سوی دوستی، آرامش و سعادت جلو نمیبرد، لیبرالیسم مورد نظر غرب شکست خورده است، آیا در فرهنگ سیاسی بسیاری از دولت مردان زمین، جایی برای عشق، صداقت پاکی و خانواده و انسان دوستی باقی مانده است؛
رئیس جمهور اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام الگوی عشق و محبت به انسانها است، پیامبر اسلام معلم بشریت و چراغ راهنما به سمت پیشرفت بشریت است.
وی اضافه کرد: پیامبران الهی و پیامبر اسلام میخواستند پیروانی را تربیت کنند که به عشق و محبت و انسانیت پایبند باشند.
احمدینژاد با اشاره به ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: متاسفیم که صهیونیستها اجازه نمیدهند که پیامبر اسلام به همه جهان معرفی شود.
رئیس جمهور اضافه کرد: به مناسبت ایام ولادت پیامبر اسلام و کانون همه خوبیها و به مناسبت عروج حضرت مسیح اعلام میدارم که ملت کریم ایران در عین اقتدار، این 15 نفر را مورد عفو قرار میدهد و از دولت بلر میخواهم که نظامیان مذکور را به جرم پذیرش اشتباه خود مجازات نکند و به بلر توصیه میکنم که به فکر خدمت به مردم انگلیس باشد.
*اجرای اصل 44 انتقال اقتصاد 80 درصدی دولتی به اقتصاد مردمی است
احمدی نژاد گفت: اجرای اصل 44 ابلاغ شده منشا یک تحول بزرگ است و این تحول، انتقال از یک اقتصاد 80 درصدی دولتی به اقتصاد مردمی است. رئیس جمهور در ادامه به پرسشهای خبرنگرارن پاسخ داد.
وی در پاسخ به اولین سؤال که توسط خبرنگار واحد مرکزی خبر پرسیده شد، در خصوص پیگیری و نتایج سفرهای استانی گفت: برای پیگیری مصوبات یک سازماندهی زیر نظر معاون اول تشکیل شده و در هر وزارتخانه نیز یک معاون ویژه برای این کار در نظر گرفته شد تا مصوبات استانی را دنبال کنند.
رئیس جمهور روند اجرای مصوبات را خوب و مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر سفری که انجام میشود مسئولیتها سنگینتر میشود، اما عزم و اراده مسئولین نیز بیشتر، قویتر و مستحکمتر میشود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار رویترز مبنی بر این که نظامیان انگلیسی چه زمانی آزاد میشوند؛ گفت: این نظامیان بعد از این جلسه مطبوعاتی آزاد و از فرودگاه به انگلیس باز میگردند.
احمدینژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه کیهان در خصوص اجرای ابلاغیه رهبری در خصوص اصل 44 قانون اساسی و موانع موجود در این زمینه گفت:سیاستهایی که برای اجرای اصل 44 ابلاغ شده منشا یک تحول بزرگ است و این تحول، انتقال از یک اقتصاد 80 درصدی دولتی به اقتصاد مردمی است.
احمدی نژاد ساختارهای اقتصادی و قوانین حاکم بر اقتصاد را از جمله موانع اصل 44 برشمرد و گفت: دولت لایحهای را در این زمینه به مجلس تقدیم میکند.
وی موانع دیگر را ناشی از روحیه مدیران ذکر کرد و اظهار داشت:تغییر روحیه مدیران به مرور اتفاق میافتد و اجرای کامل سیاستها و واگذاریها و دادن فرصتها حدود 10 سال به طول خواهد انجامید.
احمدی نژاد با اشاره به کارهای کارشناسی انجام شده گفت: همین امروز سهام بنگاههای بزرگ اقتصادی در بورس عرضه شدهاند و دولت خود را موظف کرده که هفت هزار میلیارد تومان از سهام بنگاهها را به مردم واگذار کند.
خبرنگار کیهان با اشاره به توهین امانپور به خبرنگاران ایرانی و تهیه گزارش دروغ و خلاف واقع از ایران،از رئیسجمهور خواست تا نسبت به اجازه ورود و تهیه گزارش و خبر از ایران به امانپور خبرنگار سی ان ان تجدید نظر شود.
رئیس جمهور در پاسخ به این درخواست گفت:تفاوت شما با آنها در همین نوع آزادی خبرنگاران در ایران و آمریکاست،آنها مگر به بقیه شعارها خود عمل میکنند که به آزادی خبرنگاران پایبند باشند.
وی تاکید کرد: ما به حرفهایی که میزنیم اعتقاد داریم، اما آنها در مقر سازمان ملل به خبرنگاران آزادی نمیدهند. رئیس جمهور افزود: وزارت ارشاد باید مراقبت کند تا کسی سوء استفاده و توهین نکند و تذکرات لازم را بدهد و در جایی که اقتضا دارد برخوردهای لازم را داشته باشد.
*امیدوارم بنزین امسال نیز با قیمت 80 تومان عرضه شود
رئیس جمهور از تلاش دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین به 100 تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در ادامه کنفرانس خبری امروز چهارشنبه محمود احمدی نژاد، خبرنگار فاکس نیوز، آزادی نظامیان انگلیسی را باعث تعجب همه دانست و از رئیسجمهور کشورمان در خصوص ارتباط ایران و امریکا سؤال کرد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: در عرصه سیاست خارجی اصل بر رابطه دوستانه و گسترده است و ما علاقهمندیم با همه ملتها رابطه داشته باشیم، جز با اسراییل علاقهمندیم با همه دولتها رابطه داشته باشیم.
وی افزود: رابطه ایران با امریکا را خود امریکاییها قطع کردند آنها فکر میکردند اگر رابطه را قطع کنند، ملت ما دچار فشار خواهد شد و از بین میرود اما اینگونه نشد، با این رفتاری که امریکا دارد، هیچ ملتی حاضر به برقراری رابطه با امریکا نیست.
وی با بیان این که امروز هم ما رابطه را نفی نمیکنیم، تاکید کرد: آنها برقراری رابطه را تحمیلی میخواهند که این امر نشدنی است، اگر آنها رفتار خود را اصلاح کنند، امکان تجدید نظر در این طرف نیز وجود دارد.
رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه ایران درباره کنترل رشد مصرف سوخت گفت:این امر برای دولت و ملت مهم است.از سال گذشته در قانون بودجه تبصره 13 تعبیه شده و امسال هم یک لایحه مستقل به مجلس تقدیم شد و این قانون کنترل مدیریت سوخت در بخش حمل و نقل است.
احمدی نژاد افزود:یک قانون دیگری برای کنترل مصرف سوخت در بخش ساختمان و اسکان وجود دارد،که وزارت مسکن در حال تکمیل این قانون است و امیدواریم با اجرای این 2 قانون بعد از چهار یا پنج سال به یک نقطه مناسبی در زمینه مصرف سوخت برسیم.
وی با اشاره به قیمت بنزین در سال جاری تصریح کرد: مصوبه مجلس در این زمینه کاملا9 روشن است و بر این اساس از اول خرداد بنزین سهمیه بندی می شود و با قیمت صد تومان عرضه خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما در حال گفت و گو با مجلس هستیم تا دولت لایحهای به مجلس بدهد تا افزایش 20 تومانی بنزین حذف شود و بنزین با همان قیمت 80 تومان عرضه شود تا تغییر قیمتی نداشته باشیم.
*دولت انگلیس بد عمل کرد،آزادی ملوانان طول کشید
رئیس جمهور درباره آزادی تفنگداران انگلیسی گفت: تصمیم بر استمرار مناقشه نبود،چون دولت انگلیس بد عمل کرد، آزادی ملوانان مدتی طول کشید.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در ادامه کنفرانس خبری،احمدی نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار سی ان ان امریکا که پرسید با در نظر گرفتن این که از 3 روز پیش لحن انگلیس و ایران نسبت به هم ملایم شده بود و تحلیلگران میگفتند بده بستانهایی در میان است و نیز آزادی جلال شرفی، این نظر بوجود میآید که معاملهای در میان بوده است یا خیر؛ گفت:آیا درست است که قرار بود شرفی یا هر کدام از ایرانیها را معاوضه کنیم؛ اگر قرار بود معاوضه کنیم با صد هزار نفر معاوضه میکردیم، هیچ نسبتی با هم ندارند آزادی این افراد هدیهای از طرف ملت ایران است، ربطی به تحلیلهای رسانهای ندارد. نگاه ما مادی و سیاست زده نیست بلکه انسانی است و تصمیم گرفته شده که یک طرفه آزاد شوند.
خبرنگار شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در سؤالی از رئیس جمهور پرسید با توجه به تاکید ایران بر تداوم فعالیتهای صلح آمیز هستهای و غنی سازی و قطعنامههای پیاپی شورای امنیت، برنامه ایران برای توسعه و تداوم فعالیتهای هستهای چیست؛ گفت:صحنه هستهای کاملا9 روشن است. برخی قدرتها نمیخواهند پیشرفت کنیم آنها می دانند قادر نیستند راه پیشرفت ما را بگیرند و به ملت ما آسیب برسانند و کاغذ صادر میکنند و با این کار خودشان را خراب میکنند، به عدالت و قانون بازگردند و در همه مناسبتهای جهانی این کار را انجام دهند و بدانند ملت ایران تصمیم خود را گرفته است.
احمدی نژاد تاکید کرد:ما تاکنون در چارچوب قانون حرکت کردهایم و خلافی نداشتیم،علاقهمندیم در همین مسیر ادامه فعالیت دهیم، این که همچنان کاغذ صادر کنند کاری را درست نمیکند، اگر مزاحمت ایجاد کنند، مقابله به مثل میکنیم و ملت ایران اجازه نمیدهند حقوقشان مورد تعدی قرار گیرد. وی خطاب به غربیها گفت:اگر آنان به قانون برگردند مشکلی پیش نمیآید، آنها غیر قانونی کار کردند، آنها از نظارت آژانس طفره رفتند و حال ما مدعی هستیم و چیزی نمیگوییم، ملت ایران نجابت به خرج می دهد و چیزی نمیگوید،مسیر ما قانونی است.
رئیس جمهور تاکید کرد:بخش فنی فعالیتهای هستهای خود را مبتنی بر قوانین و حقوق مسلم ادامه میدهیم و در عرصه سیاسی هم غربیها هرچه ادامه دهند، ما در خدمت آنها هستیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره مبنی بر این که چندی پیش به مردم ایران بشارتی دادید خبرهایی خوش درباره هستهای به مردم میدهید آیا ممکن است از آن اخبار به ما بگویید و نیز از نصب 3 هزار سانتریفیوژ اطلاعاتی به ما بدهید؛ گفت: به زودی خبرهای خوشی خواهیم داشت و شما خبرنگاران هم به آن جلسه دعوت خواهید شد.
خبرنگار بی بی سی هم در سؤالی پرسید چه چیزی باعث شد که نظرتان در مورد 15 انگلیسی عوض شود؛ که رئیس جمهور گفت: از ابتدا تصمیم بر ایجاد مناقشه نداشتیم، حق خودمان را میخواستیم. تصمیم بر استمرار مناقشه نبود، دولت انگلیس بد عمل کرد، لذا آزادی ملوانان مدتی طول کشید.
رئیس جمهور در پاسخ به این که پیام شما به 15 ملوان آزاد شده انگلیسی چیست؛ گفت: این سربازان مثل بقیه مردم از منظر انسانی برای ما محترم هستند، ما دنبال برقراری صلح و امنیت پایدار در سایه عدالت و یکتا پرستی برای همه انسانها هستیم و ناراحتیم که جوانان انگلیسی برای امرار معاش به ارتش میپیوندند و با فرسنگها فاصله در موضعی گرفتار میشوند.
خبرنگار روزنامه اطلاعات در سؤالی از رئیس جمهور با اشاره به مخالفت شورای نگهبان با لایحه خدمات کشوری پرسید، با توجه به این که خود دولت خواستار استرداد این لایحه از مجلس شده است، دولت چه برنامه اصلاحی در مورد این لایحه دارد؛ که احمدی نژاد در پاسخ گفت:علت مخالفت ابتدایی ما با این لایحه این بود که نمیخواستیم اتفاقی بیفتد، که به قول معروف (آش نخورده و دهن سوخته) باشد خوشبختانه در مذاکراتی که در مجلس داشتیم نمایندگان نظرشان این بود که روی لایحه کار بیشتری شود، چرا که لایحه خدمات کشوری دنبال تحول ساختار اداری که کاری بسیار پیچیده است، میباشد.
احمدی نژاد تاکید کرد:در مورد لایحه خدمات کشوری مطلقا9 نباید عجله کنیم، چرا که این لایحه بسیار پیچیده است و ملزم به رعایت دقتهای لازم در آن هستیم.
به گفته رئیس جمهور دولت به دنبال این است که در چند سال آینده با افزایش پلکانی حقوق بخشی از پرداختها به کارمندان و کارگران را که در مقایسه با سایر کارکنان حقوق کمتری دریافت میکنند، مرتفع کند و بخشی از پرداختها به صورت غیر نقدی باشد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم با آرامش، مجلس شورای اسلامی روند بررسی این لایحه را به صورت قانونی ادامه دهد و دولت نیز کمک کند که قانون مفیدی به نفع مردم تصویب شود.
*دولت انگلیس تعهد داد دیگر به آبهای سرزمینی ایران تجاوز نکند
رئیس جمهور با اشاره به آزادی تفنگداران انگلیسی گفت: دولت انگلیس نامهای به ایران داد که دیگر نظامیان آنها به آبهای سرزمینی ایران تجاوز نخواهند کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس خبرنگار آی تی ان انگلیس سؤال کرد که آزادی ملوانان هدیه ایران به انگلیس است و در راستای این اهدا، دولت انگلیس چه کار کرده است؛ و احمدی نژاد پاسخ داد: دولت انگلیس نامهای داد که دیگر این مسئله تکرار نخواهد شد، اما این تصمیم منوط به نامه فوق نبود، بلکه این تصمیم ایران هدیه به مردم انگلیس بود.
احمدی نژاد تاکید کرد: وقتی از موضع عطوفت اسلامی کاری انجام میشود، ما توقع اقدامی نداریم.
احمدی نژاد از همه خبرنگاران دعوت کرد تا در مراسم آزادی 15 نظامی انگلیسی شرکت کنند.
در پایان خبرنگار یک شبکه ایتالیایی از احمدی نژاد درباره تغییر در رفتار ایران و اتحادیه اروپا پس از آزادی تفنگداران انگلیسی سؤال کرد و رئیس جمهور گفت: ما خواهان روابط بهتر با همه هستیم، ولی نباید کسی از موضع قدرت فرمانروایی کند و باید رفتارشان را اصلاح کنند.
خبرنگار روزنامه ایندیپندنت انگلیس از رئیس جمهور در خصوص اتفاقاتی که نیروهای انگلیسی و امریکایی در کشورمان انجام دادند و احمدی نژاد درابتدای سخنان خود به آن اشاره کرد،پرسید که احمدی نژاد گفت: فهرست بسیار بلندی وجود دارد که برای اعلام آن وقت زیادی لازم است.
وی، کودتای سال 32 و نیز در طول 25 سال حمایت از دیکتاتوری در ایران، حمایت از کشتار 15 خرداد و 17 شهریور، طراحی کودتا قبل از پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب، تحمیل جنگ،ایجاد اختلاف میان اقوام ایرانی و اخیرا9 حمایت از تروریستهایی که در خوزستان دستگیر شدندرا از شواهد اقدامات دولت انگلیس دانست.
رئیس جمهور همچنین از این خبرنگار خواست نگذارد جلسه با بیان این اتفاقات تلخ شود.
احمدی نژاد افزود:دو سال قبل نیز در اهواز بمب گذاری شد و بمب گذاران دستگیر شدند و آنها به ارتباط خود با انگلیسها اعتراف کردند. البته در قضیه هستهای نیز امریکا و انگلیس با هم هستند.
نماینده روزنامه جام جم پرسید؛ دولت برای کنترل تورم چه اقداماتی در سال جدید انجام می دهد و احمدی نژاد گفت: کاهش نرخ سود بانکی یکی از این اقدامات بود که بودجه امسال نیز در بخش هزینهای کاملا9 انقباضی است. هدایت منابع بانکی به سمت تولید، حمایت از اشتغال زود بازده، حمایت از صادرات و تولید داخلی از دیگر اقدامات دولت است که خوشبختانه طی سالهای 84 و 85، 3 درصد نسبت به سال 83، تورم کاهش یافت که البته برخی گرانیها طبیعی نبود، مثل بخش مسکن که عدهای با استفاده از بخشی از منابع بانکهای خصوصی،بازار مسکن را دچار تزلزل کردند، که اطلاعات این مساله به مردم داده خواهد شد، اما مردم هوشیار هستند.
خبرنگار خبرگزاری ان اچ کی ژاپن از امکان سفر رئیس جمهور کشورمان به ژاپن پرسید که احمدی نژاد گفت: روابط با ژاپن خوب است، اما نوسانات ملایمی دارد و اگر آن گونه که ما با آنها تعامل میکنیم، آنها با ما تعامل کنند، روابط بهتر میشود، چون دو کشور، مهم هستند و مسائل سیاسی بین المللی نباید در روابط دو کشور دخالت داشته باشد.
نفر بعدی، خبرنگار ایسنا بود که در خصوص انعقاد پیمان دفاعی با کشورهای منطقه سؤال کرد که پاسخ رئیس شورای عالی امنیت ملی اینگونه بود:ما به دنبال دپیلماسی و سیاست خارجی فعال هستیم و اولویت نیز با کشورهای همسایه و مسلمان است که حجم تفاهمات بسیار بالاست.
وی افزود:بعد از اعلام نظر رهبر انقلاب، وزیر خارجه در جلسه اتحادیه عرب، این مسئله را مطرح کرد و بدنه دپپلماسی هم باید آن را دنبال کند. حتی با وجود تشدید اقدامات بدخواهان، روابط با کشورهای منطقه دوستانهتر و محکمتر از گذشته است.
*اعطای نشان درجه 3 شجاعت به فرمانده مرزبانان دریایی جنوب
رئیس جمهور در حین سخنان خود در کنفرانس رسانهای امروز، نشان درجه 3 شجاعت را به خاطر صیانت از مرزهای دریایی ایران و بازداشت 15 ملوان انگلیسی که به آبهای ایران تجاوز کرده بودند، به ناوسالار یکم پاسدار ابوالقاسم آمانگاه فرمانده مرزبانان جنوب غرب کشور اعطا کرد.
محمود احمدینژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز چهارشنبه در حین برگزاری کنفرانس رسانهای خود با حضور بیش از 200 خبرنگار داخلی و خارجی ناوسالار یکم پاسدار ابوالقاسم آمانگاه فرمانده مرزبانان جنوب غرب کشور که 15 نظامی انگلیسی متجاوز به آبهای سرزمینی کشورمان تحت فرماندهی وی بازداشت شدهاند را به دریافت نشان درجه سه شجاعت مفتخر کرد.
15 تفنگدار انگلیسی دو هفته قبل به آبهای سرزمینی کشورمان در دهانه رودخانه اروند تجاوز کردند که با اقدام مقتدرانه مرزبانان دریایی جمهوری اسلامی ایران مواجه و بازداشت شدند.
این اقدام رئیس جمهور مورد تشویق شدید حضار و خبرنگاران روبرو شد.
*حضور تعدادی از اعضای کابینه دولت در کنفرانس خبری رئیس جمهور
تعدادی از اعضای کابینه دولت در کنفرانس خبری رئیس جمهور حضور دارند.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از محل برگزاری کنفرانس خبری رئیس جمهور این کنفرانس در حالی با قرائت قرآن کریم و مجریگری بیژن نوباوه آغاز شد که پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، غلامحسین محسنی اژهای وزیر اطلاعات، غلامحسین الهام وزیر دادگستری و سخنگوی دولت، مصطفی محمدنجار وزیر دفاع، محمد حسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثمره هاشمی مشاور رئیس جمهور و معاون سیاسی وزیر کشور، اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی، علیاکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور، سعید جلیلی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و موسی قربانی نماینده مردم قائنات در مجلس در این جلسه حضور دارند.
همچنین این جلسه با استقبال پرشمار خبرنگاران خارجی مواجه شده و چندین شبکه خارجی این مراسم را به صورت مستقیم پخش میکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها