مسئولان مایکروسافت به تازگی متوجه شده اند هکرها با استفاده از حساب های مختلف توانسته اند به مخازن و منابع کدهای این شرکت دسترسی پیدا کنند.
کد خبر: ۱۲۹۸۹۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در حالی که شرکت مایکروسافت همچنان در حال انجام تحقیقات بر روی حملات سایبری شگفت‌آور سولار ویندز است، این مجموعه اعلام کرده که آن‌ها به تازگی متوجه دسترسی هکرها به منبع کد‌های خود شده‌اند. بر اساس گفته مسئولان این شرکت، حملات صورت گرفته فراتر از سوءاستفاده از دسترسی‌های شرکت SolarWinds بوده است.

بخش امنیت سایبری شرکت مایکروسافت طی بیانیه اخیر خود اعلام کرد: "هکرها توانستند به منابع کد‌های ما دسترسی پیدا کنند و همچنین مخازن کد دیگر ما را نیز مورد حمله قرار دهند". خبر خوب برای شرکت مایکروسافت آن است که هیچ یک از حساب‌های کاربری هک شده که به مخازن کد‌های مذکور دسترسی داشته‌اند قادر به تغییر و اصلاح کد‌ها نبوده‌اند و تنها توانسته‌اند آن‌ها را بررسی کنند.

مایکروسافت از این حمله به عنوان "عملیاتی فوق پیچیده در مقیاس کشوری" یاد کرده و اکنون سعی دارد آسیب‌های این حمله سایبری را برطرف کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، مقامات آمریکا و همچنین مسئولان امنیت سایبری این کشور مدعی شده‌اند کشور روسیه مسئول تمامی این حملات است. حمله سایبری به SolarWinds فهرستی بلند از شرکت‌های بزرگ دنیا را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از این مجموعه‌ها همچنان در حال یافتن آسیب‌های جدید به سیستم‌های خود هستند.

واکنش مسئولان مایکروسافت به حملات SolarWinds

واکنش مسئولان مایکروسافت به حملات SolarWinds

مسئولان امنیت سایبری مایکروسافت همچنین اظهار داشته‌اند که با وجود آن که این حمله از گستردگی بالایی برخوردار بوده اما اثری از نفوذ به بخش داده کاربران در این حملات وجود ندارد. این مجموعه همچنین اعلام کرد که خوشبختانه از سیستم‌های مایکروسافت برای حمله به شرکت‌ها یا کاربران دیگر استفاده نشده است.

گفتنی است؛ مسئولان مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده بودند که حملات صورت گرفته بسیار جدی هستند و شرکت‌های مختلف باید آن را جدی بگیرند. برد اسمیت، یکی از مدیران مایکروسافت اظهار داشت: "حملات صورت گرفته بیشتر برای از بین بردن اعتماد کاربران به ابرقدرت‌های فناوری انجام شده و اکنون بسیاری از مجموعه‌های بزرگ درگیر برطرف کردن آسیب‌های این حملات هستند".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها