به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هوش مصنوعی این روزها با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است و عموم کشورها پیشرفته دنیا اکنون بسیاری از فعالیتهای ممکن را به رباتها سپردهاند. با شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت کادر درمانی و همچنین جهت دستیابی به واکسن این بیماری میزان استفاده از هوش مصنوعی و رباتها نیز افزایش پیدا کرد و در نتیجه سرعت پیشرفت و توسعه آنها نیز با رشد شگفتآوری مواجه شد.
در حالی که هوشهای مصنوعی و رباتها در بسیاری از بیمارستانها و کارخانهها فعالیت خود را آغاز کردهاند و بازدهی بهتری نسبت به نیروی انسانی دارند، بسیاری از افراد نگران آینده دنیا با رشد چشمگیر هوش مصنوعی هستند.
هوشهای مصنوعی در واقع برای آسان ساختن فعالیتهای سنگین و سرعت بخشیدن به زندگی انسان توسعه یافتهاند. فناوریهای این چنینی میتوانند کیفیت زندگی انسان و محصولات عرضه شده توسط شرکتهای مختلف را افزایش دهند. اما آن چه اهمیت دارد این است که هوش مصنوعی تنها به رباتها محدود نمیشود و دنیای بزرگتری دارد.
این فناوری معمولا توسط کارآفرینانی توسعه پیدا میکند که در کنار تاثیرات مثبت خود در رابطه با ایجاد شغل، برخی اوقات دچار شکلگیری مشکلات اقتصادی نیز میشوند. به همین دلیل بهتر است هوش مصنوعی توسط جامعهای کارشناسانه مدیریت شود تا بتواند همانند پلی میان انسانها و دنیای فناوری عمل کند.
هوش مصنوعی باید مانند هدف شکلگیری خود باعث افزایش ارزشها در زندگی روزمره کاربران شود. این فناوری در صورتی که تحت نظر متخصصان حوزه خود قرار گیرد میتواند آینده روشنی را برای دنیا به ارمغان آورد و کشورها باید از ارائه این فناوری به دست افراد غیر حرفهای خودداری کنند. از آن جایی که هوش مصنوعی توانایی یادگیری مطالب جدید و خودآموزی را دارد توصیه میشود کارشناسان این فناوری را تحت نظارت دقیق خود قرار دهند تا مردم عادی از خطرات آن ایمن باشند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد
نادر قدیانی معتقد است به جای حمایت مستقیم از ناشر مخاطب یا نویسنده، باید از ترویج کتابخوانی در مدارس حمایت کرد