ساخت واکسن کرونا در ایران همچنان ادامه دارد و قرار بر این است که آزمایشات نهایی این واکسن نیز انجام شود هر چند بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان و متخصصان فرآیند ساخت این واکسن یک تا دو سال طول می کشد.
کد خبر: ۱۲۸۵۹۵۹

 ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در رابطه با ساخت واکسن کرونا در ایران به جام جم آنلاین ، گفت: با کمک متخصصان و دانشمندان ایرانی ساخت واکسن ایرانی از مدتی پیش آغاز شد و تحقیقات بر روی آن ادامه دارد. گروهی از دانشمندان این وظیفه را بر عهده دارند.

حریرچی گفت: در صورت ادامه این روند و ادامه تحقیقات و پژوهش ها در رابطه با واکسن کرونای ساخت داخل کشور به زودی شاهد مراحل آزمایش انسانی این واکسن خواهیم بود. امید زیادی داریم تا واکسن کرونا در ایران ساخته شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: گروه های متعددی از دانشمندان ایرانی بر روی واکسن کرونا کار می کنند.

حریرچی افزود: وزیر بهداشت و درمان نیز اعلام کرد که اقدامات مناسبی در این رابطه انجام شده است و آزمایش وارد فاز انسانی شده می شود. امیدوار هستیم که نتیجه اثر بخشی داشته باشد. اطمینان دارم که بالاخره حاصل کار دانشمندان ایرانی را خواهیم دید.

وی در پایان در رابطه با واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: در رابطه با چیزی که نیست نمی توان صحبت کرد. صحبت کردن درباره آن فعلا فایده ای ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها