به دنبال انتشار ویدئوهایی متقلبانه در یوتیوب که در آنها کاربران با سوءاستفاده از تصاویر استیو وزنیاک، بیل گیتس و الون ماسک به خرید بیت کوین تشویق شده بودند، وزنیاک از گوگل شکایت کرد.
کد خبر: ۱۲۷۲۱۴۹

به نقل از آسین ایج، استیو وزنیاک مؤسس اپل شکایتی حقوقی را از گوگل به عنوان مالک یوتیوب مطرح کرده و از اینکه برخی تولیدکنندگان ویدئو در این سایت از تصاویر وی برای فریب مردم به منظور خرید بیت کوین سوءاستفاده کرده‌اند، به شدت اظهار نارضایتی کرده است.

وزنیاک در شکایت خود تصریح کرده که کلاهبرداران به این شیوه میلیون‌ها دلار را در سراسر جهان به جیب زده‌اند. آنها به افراد وعده داده‌اند که هر چقدر برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری کنند، دو برابر آن را دریافت خواهند کرد. مجموع شاکیان این پرونده ۱۷ نفر هستند که ده نفر از آنها در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند.

در ویدئوهایی که در آنها از تصاویر استیو وزنیاک، بیل گیتس و الون ماسک برای ترغیب مردم به خرید بیت کوین استفاده شده، از کاربران خواسته شده تا بیت کوین‌های خود را برای یک آدرس دیجیتال ناشناس ارسال و در عوض دو برابر رقم ارسالی را دریافت کنند. اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

هفته پیش نیز کلاهبرداری مشابهی در توئیتر رخ داد و هکرها با کنترل حساب بیش از ۱۰۰ چهره برجسته پست‌هایی با مضمونی یکسان را ارسال کردند. از جمله افراد هک شده در این حمله می‌توان به الون ماسک، باراک اوباما، جو بایدن و بیل گیتس اشاره کرد.

خبرگزاری مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها