در پی قتل مرد جوان بعد از 180 دقیقه کتک‌زدن فاش شد

راز شکنجه مرگبار در کمپ وحشت

مرد معتاد که برای ترک اعتیاد به کمپی در غرب تهران رفته بود بعد از 180 دقیقه شکنجه، به قتل رسید. با شناسایی افرادی که در این کمپ نگهداری می‌شدند، راز شکنجه‌های هولناک در کمپ‌وحشت فاش شد.
کد خبر: ۱۲۷۰۶۳۰

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، حمیدرضا 31 ساله، سیزدهم تیر امسال و بعد از چند سال اعتیاد از سوی خانواده‌اش در کمپی در جاده امامزاده‌ داوود تهران بستری شد. او دو روزی بود در سوله کمپ بستری بود و حالش خوش نبود و می‌خواست به خانه برود که ظهر پانزدهم تیر امسال در همان سوله مدیر کمپ با لوله‌پلیکا به جان او افتاد. بعد هم بقیه افرادی که در کمپ کار می‌کردند با شیلنگ و مشت و لگد به جان او افتادند.

بعد از سه ساعت شکنجه، وقتی صدای ناله‌های این مرد قطع شد، آنها با اورژانس تماس گرفتند و با حضور امدادگران مشخص شد چند ساعتی از مرگ او گذشته است. ماموران کلانتری 143 امامزاده‌داوود همراه ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران در محل حاضر شدند و دو برادر که مسؤولان کمپ بودند و 9 نفر دیگر از کارکنان و معتادان آنجا که در این شکنجه 180 دقیقه‌ای نقش داشتند، بازداشت شدند. یکی از متهمان به بازپرس جنایی گفت: چند سال شیشه مصرف می‌کردم و مادرم 18 ماه قبل مرا به کمپ آورد و دیگر نتوانستم از این شکنجه‌گاه بیرون بیایم. یک‌بار مرا مقابل سگ انداختند که دست‌وپایم را گاز گرفت و ناخن یکی از پاهایم را شکست. مدیران آنجا از هر خانواده 800هزار تا دومیلیون تومان بابت پذیرش می‌گرفتند و بعد نمی‌گذاشتند از کمپ برویم و پول‌های بیشتر از خانواده‌ها می‌گرفتند و بابت اعتراض‌مان، ما را شکنجه می‌کردند. موقع شکنجه، دوربین‌ها را خاموش می‌کردند تا ردی باقی‌نماند.
خانواده 40معتاد پول دادند و آنها را با خود بردند اما ما که پول نداشتیم به مدیر کمپ پرداخت کنیم 40نفری در یک سوله نگهداری می‌شدیم. هفته‌ای یک‌بار هم یک دکتر به اینجا می‌آمد اما دارویی به ما نمی‌دادند.

وی درباره قتل مرد معتاد هم گفت: مرد جوان نیمه‌شب سیزدهم تیر به کمپ آمد اما این دو برادر وقتی فهمیدند که او قصد فرار دارد و حالش بد شده، ابتدا یکی از آنها با لوله‌پلیکا او را شکنجه داد و بعد ما را با تهدید مجبور کرد مرد معتاد را شکنجه دهیم. وقتی او زیر شکنجه فوت شد، مجبور شدیم همدیگر را کتک بزنیم و بگویم که چون مقتول فرارکرده و به ما حمله‌ورشد، کتکش زدیم. من روز شکنجه فقط پاهایش را گرفتم.

متهم دیگر که خود اسیر شکنجه شده‌بود نیز گفت: در زمینه تعمیرات وسایل و ابزارهای صنعتی فعالیت داشتم و 15 سال قبل به شیشه معتاد شدم. خانواده‌ام ساکن چین هستند. 10 ماه است اینجا هستم. مسؤولان کمپ پول بیشتر از خانواده‌ام خواستند و چون ندادند من بارها شکنجه شدم. غذایمان کدو و بادمجان‌های خراب بود. این در حالی بود که دیگر متهمان نیز گفته‌های مشابهی را مطرح کردند و گفتند که از سوی مسؤولان کمپ شکنجه شده‌اند و روز جنایت هم با تهدید آنها مرد جوان را کتک زده‌اند. در ادامه دو برادری که کمپ را اداره می‌کردند، منکر شکنجه افراد و قتل جوان معتاد شدند. یکی از آنها به بازپرس جنایی گفت: خودم پیش از این هم معتاد بودم و از 12 سال پیش کمپ راه‌اندازی کردم. برادرم پیک‌موتوری بود و با من کار می‌کرد. این باغ 17هزارمتری را با پرداخت 200میلیون تومان تبدیل به کمپ کردیم. معتاد فوت‌شده حال و روز خوبی نداشت چراکه با خدمتگزاران درگیرشده و آنها برای آرام‌کردنش کتکش زده‌بودند.

با دستور بازپرس پرونده کمپ وحشت در غرب تهران پلمب شد. برای 11متهم پرونده قرار قانونی صادرشده و تحقیقات از آنها در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

معصومه ملکی - حوادث / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها