محققان با استفاده از سلول‌های عضلات قلب موش که با فناوری سلول‌های بنیادی تولید شده‌اند، نشان دادند ویروس 
«SARS-CoV-۲» توانایی آلوده کردن سلول‌های قلب را به طور مستقیم دارد.
محققان با استفاده از سلول‌های عضلات قلب موش که با فناوری سلول‌های بنیادی تولید شده‌اند، نشان دادند ویروس «SARS-CoV-۲» توانایی آلوده کردن سلول‌های قلب را به طور مستقیم دارد.
کد خبر: ۱۲۷۰۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، با وجود این که بسیاری از بیماران کووید ۱۹ دچار عوارض قلبی می‌شوند، علت این امر هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

پیش از این بیماری‌های قلبی مزمن، التهاب و کمبود اکسیژن ناشی از آلودگی به ویروس به عنوان برخی از عوامل بروز عوارض قلبی معرفی شده‌اند اما تاکنون مستندات علمی در رابطه با توانایی ویروس
«SARS-CoV-۲» در آلوده سازی مستقیم سلول‌ های قلب وجود نداشته است.

این تحقیقات که توسط محققان مرکز پزشکی «Cedars-Sinai» در آمریکا صورت گرفته، نشان داد ویروس کرونا علاوه بر آلوده‌سازی سلول‌های قلب قادر است به سرعت درون این سلول‌ها تولیدمثل کند. همچنین مشخص شد قدرت ضربان سلول‌های قلب در مدت ۷۲ ساعت پس از آلودگی به ویروس دستخوش تغییر می‌شود.

علاوه بر این، با استفاده از سلول‌های قلب تولیدشده از سلول‌های بنیادی انسان مشخص شد آلودگی این سلول‌ها به ویروس کرونا موجب تغییر توصیف ژنی آن‌ها می‌شود.

این وضعیت نشان می‌دهد که سلول‌های واقعی قلب انسان قابلیت آلوده شدن توسط ویروس را دارند و به محض وقوع این رخداد، مکانیزم‌های دفاعی درونی سلول فعال می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها