jamejamsara
سرا خانواده کد خبر: ۱۲۶۹۸۸۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹  |  ۰۱:۱۱

چرا باید راه رفتن را شروع کنید؟ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت بدن، ذهن و روح خود انجام دهید، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده‌روی در روز است.

title

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در اینجا دلایل این موضوع را بخوانید.

۱- زندگی طولانی‌تری خواهید داشت

مطالعه مرکز قلب هونولولو از ۸هزار مرد نشان داده است که تنها ۳ کیلومتر پیاده‌روی در روز خطر مرگ را تقریباً نصف می‌کند. پیاده روی بر کاهش خطر سرطان نیز تاثیرگذار است. اگر پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، شانس زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری را افزایش می‌بخشید.

۲- پیاده‌روی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند

اگر روزانه فقط ۲هزار قدم دیگر به فعالیت‌های عادی خود اضافه کنید، ممکن است هرگز اضافه وزن پیدا نکنید. تحقیقات دکتر جیمز هیل از مرکز تغذیه انسان در مرکز علوم بهداشت دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد، افرادی که پیاده‌روی روزانه را جدی می‌گیرند بسیار کمتر از دیگران دچار افزایش وزن می‌شوند.

۳- می‌توانید از وزن خود کم کنید

ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، بخش مهمی از هر برنامه کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن هنوز باید چقدر بخورید که تماشا کنید اما پیاده‌روی به شما کمک می‌کند عضله‌هایی لاغر و سالم بسازید، چربی‌ها را از دست بدهید و سوخت و ساز بدن را بالا بکشید. حفظ برنامه پیاده‌روی یا سایر برنامه‌های ورزشی موجب کاهش موفقیت‌آمیز وزن در طولانی مدت می‌شود.

۴- پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان داده است که پیاده‌روی و ورزش خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی برای افراد دچار بیماری سرطان که تحت معالجه هستند نیز مفید است و احتمال بهبودی و بقا را بهبود می‌بخشد.

۵- پیاده روی خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد

لازم است خون خود را حرکت دهید! بیماری‌ های قلبی و سکته مغزی از جمله قاتلان برتر زنان و مردان در دنیای امروز است. با ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی در روز می‌توانید خطر ابتلا به هر دو را به نصف کاهش دهید.

۶- پیاده‌روی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

به عنوان حداقل نیاز روزانه شما به سلامتی و به منظور جلوگیری از دیابت نوع ۲، روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. یک مطالعه توسط دانشکده کارشناسی ارشد بهداشت عمومی، دانشگاه پیتسبورگ نشان داده است که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز خطرات دیابت برای افراد با اضافه وزن و همچنین مردان و زنان بدون اضافه وزن را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی همچنین به حفظ تعادل قند خون در مبتلایان به دیابت کمک می‌کند.

۷- قدم زدن قدرت مغز شما را تقویت می‌کند

در مطالعه‌ای که از سوی شورای ملی پیری در مورد افراد بالای ۶۰ سال انجام شده، اعلام شده است که ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در روز، مهارت‌های فکری افراد بالای ۶۰ سال را افزایش می‌دهد. این آزمایش از مدت زمان ۱۵ دقیقه آغاز شد و د طول دوره، به سرعت و زمان افزوده شد. نتیجه این بود که همان افراد بعد از اجرای این برنامه پیاده‌روی، از نظر روحی سرحال‌تر بودند.

۸- پیاده‌روی باعث بهبود روحیه و کاهش استرس می‌شود

پیاده‌روی و در کل ورزش، منجر به رهاسازی اندروفین‌ها، مسکن‌های طبیعی بدن می‌شود. بیشتر افرادی که ورزش روزانه را در برنامه خود دارند متوجه بهبود روحیه خود به دلیل ترشح داروهای شادی‌آور بدن می‌شوند. مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۹ در مجله Annals of Behaviour Medicine منتشر شد، نشان داد که دانشجویان دانشگاهی که به طور مرتب ورزش می‌کنند، استرس کمتری را نسبت به کسانی که اصلا ورزش نمی‌کنند یا کسانی که با بی‌حوصلگی ورزش می‌کنند، تجربه می‌کنند.

۹- راه رفتن می‌تواند از اختلالات جنسی جلوگیری کند

۳ کیلومتر پیاده‌روی روزانه از سوی مردان، خطر ابتلا به اختلالات جنسی را کاهش می‌دهد. تاثیر ورزش بر این مسئله به ویژه در میانسالی بیشتر نمایان می‌شود. یک بررسی در سال ۲۰۱۸، ۴۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​تا زیاد برای چهار روز در هفته را به مردان در کنترل این موضوع توصیه می‌کند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر