وزرای خارجه روسیه و چین در نامه‌هایی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، درباره تلاش‌های آمریکا برای سوءاستفاده از ایران شورا جهت احیای تحریم‌ها علیه ایران و همچنین نابود کردن برجام هشدار دادند.
کد خبر: ۱۲۶۸۶۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت‌های دولت‌های روسیه و چین با تلاش‌های غیرقانونی رژیم آمریکا برای بازگرداندن تمام تحریم‌های لغو شده سازمان ملل علیه ایران ذیل توافق هسته‌ای، این بار وزرای خارجه دو کشور دست به قلم شدند.
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با نزدیک شدن به موعد انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت (هجدم اکتبر، بیست‌وهفتم مهر) و افزایش تلاش‌های آمریکا برای تمدید این تحریم یا بازگرداندن تحریم‌های قبلی سازمان ملل، روسیه و چین نیز وارد عمل شده تا با استفاده از یک دیدگاه حقوقی ۵۰ ساله، مانع موفقیت واشنگتن در این موضوع شوند.
 
بر این اساس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین و «سرگئی لاوروف» همتای روسی او در نامه‌هایی جداگانه به ۱۵ کشور عضو شورای امنیت و همچنین «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، تلاش‌های آمریکا علیه ایران را به دلیل خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته‌ای و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مردود و غیرقابل قبول دانستند.
 
وانگ در این نامه که به تاریخ هفتم ژوئن نوشته شده، تصریح کرد: «ایالات متحده بعد از کنار کشیدن، دیگر عضوی از برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای) نیست و هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت فعالسازی [مکانیسم] بازگشت [تحریم‌ها] ندارد»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها