رییس اورژانس کشور با اشاره به برخی اقدامات اورژانس پیش‌بیمارستانی در حوزه کرونا،‌ تاکید کرد: اصلا نباید ترس مردم از کرونا از بین برود، بلکه باید روزبروز اهمیت بیشتری به رعایت بهداشت در این شرایط بدهند.
رییس اورژانس کشور با اشاره به برخی اقدامات اورژانس پیش‌بیمارستانی در حوزه کرونا،‌ تاکید کرد: اصلا نباید ترس مردم از کرونا از بین برود، بلکه باید روزبروز اهمیت بیشتری به رعایت بهداشت در این شرایط بدهند.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر پیرحسین کولیوند در گفتگو با ایسنا درباره اقدامات اورژانس کشور در حوزه مقابله با کرونا، گفت: تیم‌های عملیات ویژه اورژانس کشور همچنان اقدامات مربوط به انتقال بیماران کرونایی را در صورت نیاز انجام می‌دهند. علاوه بر این کل کارکنان اورژانس کشور، کار خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی را نیز در این شرایط انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تیم عملیات ویژه در کشور وجود دارد که هر تیم از تعداد قابل توجهی از تکنیسین‌های آموزش دیده تشکیل شده است، افزود: بنابراین نه‌تنها اقدامات‌مان در حوزه کرونا کاهش پیدا نکرده، بلکه تیم‌های عملیات ویژه اورژانس همچنان فعال هستند و اقداماتشان تا زمانی که شرایط کاملا عادی نشود، همچنان ادامه دارد.

کولیوند ادامه داد: آمبولانس‌های تیم‌های عملیات ویژه نیز مجهزتر است. در عین حال بالگردهای اورژانس نیز برای ارائه خدمات احتمالی در حوزه کرونا آماده هستند، البته تاکنون نیازی به فعالیت آن‌ها نداشتیم اما اگر نیاز باشد آمادگی استفاده از بالگردها را برای انتقال کرونایی‌ها از مناطق دورافتاده داریم. زیرا هم شرایط ضدعفونی آن وجود دارد و هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما تاکنون این خدمت مورد نیاز نبوده است؛ چراکه در همه جای کشور امکانات برای درمان بیماران کرونایی مهیا است.

نباید ترس مردم از کرونا از بین برود

رییس اورژانس کشور که چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود و در حال حاضر بهبود یافته است، بااشاره خطر عادی‌ شدن کرونا برای مردم، گفت: توصیه‌ام به مردم این است که مردم تا جایی که می‌توانند نسبت به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دقت کرده و مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند و به بحث بهداشت و سلامت‌شان اهمیت دهند تا گرفتار بیماری نشوند.

کولیوند گفت: هرچه بیشتر در حوزه پیشگیری اقدام کنیم و بیشتر به این حوزه اهمیت دهیم، مطمئنا ضمانت برای حفظ سلامت‌مان بیشتر است. اصلا نباید ترس مردم از کرونا از بین برود، بلکه باید روز به روز اهمیت بیشتری به رعایت بهداشت در این شرایط بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها