شرایط در مسیر سختی

شغل من رانندگی است و در هر سه شرکت اسنپ، تپسی و الوپیک کار می‎کنم. به جز همه اینها، سرویس مدرسه هم دارم و شرایط شغلی‏ام بعد از سهمیه‎بندی بنزین خیلی سخت شده است.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۸۰

روز بعد از سهمیه‏بندی بنزین، کرایه‏ها گران نشد و همه چیز خیلی عادی شروع شد، اما مشکلات ما بعد از آن آغاز شدند. از زمانی که به تعمیرگاه مراجعه کردم و دیدم که بعد از سهمیه‏‎بندی، قیمت لوازم یدکی خودرو‌ بیشتر شده است. حالا قطعات ماشین گران شده است و افرادی مثل من‌‌ که استهلاک ماشین‌‌شان خیلی بالاست، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. اگر تا دیروز واتر پمپ پراید، صد هزار تومان بود، حالا قیمت این وسیله 300 هزار تومان شده است. قبل از سهمیه‏بندی بنزین، من با اسنپ روزی 200 هزار تومان درآمد داشتم، بعد از سهمیه‏بندی اما با این شرایط، درآمدم نصف شده است. برای این که مشکلات سهمیه‏بندی و استهلاک را کمتر کنم، بعد از این که سرویس مدارسم را می‏برم، در راه رفت و برگشت، برای این که ماشین خالی برنگردد، برنامه اسنپ و تپسی را روشن می‏کنم. با این کار حداقل در مصرف بنزین صرفه‏جویی کرده‎ام.
بزرگ‌ترین مشکل ما اما به شکل سهمیه‏بندی که شرکت وعده داده‎ است، برمی‏گردد. قرار بود سهمیه‏بندی براساس پیمایش باشد، یعنی این که به ازای هر صد کیلومتر، در کارت اعتباری‎مان مابه‎التفاوت سوخت‌ پرداخت شود، اما این مابه‏التفاوت و سوخت حداقل برای من اعمال نشده است.
از شرکت نفت درباره سوختی که قرار بود به ما تعلق بگیرد، پرسیدیم و آنها گفتند سهمیه را به شرکت تان داده‏ایم و آنها باید سهمیه را در اختیارتان قرار دهندY اتفاقی که البته نیفتاده است. تپسی هم قول‎هایی داده است. در ابتدای سهمیه‎بندی قرار بود، هزینه سوختی را که اضافه می‎خریم به حسابمان واریز کنند. در ابتدا گفتند که پرداخت مالی را ماهانه و بعد هم گفتند به صورت هفتگی انجام می‌دهند. از زمانی که قول داده‏اند دو هفته می‏گذرد اما سهمیه‎ای به ما نداده‎اند. جالب‎تر این که برخی همکارانم که سهمیه به آنها تعلق گرفته، زمانی که به جایگاه سوخت مراجعه کرده‏اند، از حسابشان سوخت کسر شده اما سوخت به قیمت آزاد در اختیارشان قرار گرفته است.
یک مشکل دیگر هم داریم و این که قبلا اسنپ اعلام کرده بود در ساعات پیک مسافر که ساعت 4 بعدازظهر است، کمیسیون دریافت نمی‏کند، بعد از سهمیه‎بندی اما این قانون را لغو کرده و حالا کمیسیون دریافت می‎کند. بعد از سهمیه‎بندی بنزین، شرایط برای راننده‎ها سخت‏تر شده است.


ابوطالب آزادبخت، 38 ساله، راننده اسنپ، تپسی و الوپیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها