اموال مهدی رحمتی توقیف شده است. کاپیتان سابق تیم استقلال، روز گذشته این خبر را اعلام کرد. به نظر می‌رسد بحران مالیات ورزشکاران تمام شدنی نیست. تا چند سال قبل فوتبالیست‌ها و مربیان نامی در زمان مذاکره با باشگاه‌ها اعلام می‌کردند یکی از شروط آنها برای امضای قرارداد، پرداخت مالیات‌شان است.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۳۶

در استقلال هم این اتفاق همواره در قراردادها رخ می‌داد که در حال حاضر تبدیل به یک بحران بزرگ شده است. تعدادی از بازیکنان سابق و پیشین این باشگاه با مشکلات بزرگی در این زمینه روبه رو شده‌اند. اداره مالیات هم یک حرف مشخص دارد؛ با کسی روبه‌روست که مالیات مقابل اسمش خورده، نه با کسی که طرف قرارداد آنها بوده است.
روز گذشته مهدی رحمتی در توضیح اتفاق رخ داده اعلام کرد: «چند سال است به خاطر مشکل مالیاتی ممنوع‌الخروج، ممنوع‌المعامله و... هستم و صدایم در‌نیامده اما ظاهرا از سکوت من سوءاستفاده‌های زیادی شده است. در شرایطی که آقایان در فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال هر روز ادعا می‌کنند که این باشگاه هیچ بدهی ندارد و مشکلی برای حضور در آسیا ندارد؛ اما نه‌تنها مالیات من را پرداخت نکرده اند بلکه ظاهرا اطلاعات غلط به AFC داده‌اند. نمی‌دانم چه کسی پاسخگوی چنین کار زشتی است و چه کسی مسؤولیت این کار را به‌عهده می‌گیرد، اما حالا که با نامه توقیف اموال مواجه شده‌ام ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم و به هر نهادی لازم باشد توضیح می‌دهم که نه‌تنها بدهی مالیاتی من چند سال است که پرداخت نشده بلکه برای پاک کردن صورت مساله مدارک غیر واقعی هم به AFC ارسال کرده‌اند. نکته اینجاست که برای آرش برهانی و جواد نکونام، دو بازیکن پیشین استقلال هم دقیقا این اتفاق افتاده است. این دو بازیکن هم با حکم توقیف اموال و مسدود شدن حساب‌هایشان روبه رو هستند. برهانی در‌این‌باره می‌گوید: من طلب بالایی از استقلال داشتم و بخش عمده‌ای از آن پول را بخشیدم، ولی اداره مالیات حتی برای پول بخشیده من مالیات بریده. حتی به مسؤولان اعلام کردم من پول را بخشیدم، ولی تا اینجا به جواب نرسیده‌ام. حتی کارت بانک ندارم که بخواهم کار بانکی کنم.» جواد نکونام هم به خاطر قراردادی که با استقلال داشت نزدیک به 500 میلیون تومان به اداره مالیات بدهکار است. حساب‌های او هم مسدود شده و از این نظر مشکل دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها