روستاها زیبا هستند و دیدنی، به‌ویژه اگر با تلاش و درایت اهالی و دهیاران، ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی آنها مورد توجه و بازسازی قرار گرفته و برای بازدید همگان آماده شود.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۰۲

این مهم هم‌اکنون در برخی روستاهای کشور ما مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر آبادی، گردشگر و اشتغال‌زایی و رونق و توسعه را برای این روستاها همراه آورده. اتفاقا ما هر هفته در صفحه آبادی‌های دوباره آباد شده‌مان،‌ در همین صفحه یکی از این روستاها را معرفی می‌کنیم. اما ظرفیت بزرگ روستاها برای جذب گردشگر و توسعه مورد توجه جامعه جهانی هم قرار گرفته و اتفاقا سال آینده کشورمان میزبان اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی است.
به گفته ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با توجه به این‌که گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی شعار گردشگری دنیاست، ایران آمادگی خود را برای میزبانی اجلاس گردشگری روستایی در ایران اعلام کرده است.
تیموری می‌گوید: سند راهبردی توسعه گردشگری روستایی کشور در حال تهیه است که در اجلاس بین‌المللی گردشگری روستایی ابلاغ می‌شود. وی با ارائه آماری اضافه می‌کند: ۹۸ درصد سفرهای داخلی ایران به‌سمت شهرهای کوچک و روستاهاست و گردشگری روستایی مقصد اصلی تورهای داخلی است.
معاون گردشگری با تاکید بر این‌که توسعه گردشگری با مشارکت جامعه محلی امکان‌پذیر می‌شود، گفت: رتبه‌بندی شهرها از منظر گردشگران و مردم محلی با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس در دست اجراست و این رتبه‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.
طبق گفته تیموری با رشد گردشگری در سال‌جاری و سال گذشته، شاهد رشد بیش از ۷۵درصدی گردشگری داخلی هستیم. / جام‌جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها