برخی از ملاحظات در کشورمان وجود دارد که عرفی است و معمولا برای پرهیز از برخی حواشی و شبهه‌ها رعایت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۱۴

به‌عنوان مثال در ماه‌های آخر هر دولت، به طور معمول در مجلس توصیه می‌شود که فارغ از عملکرد وزرا، طرح استیضاح آنها مطرح نشود. این در حالی است که به لحاظ قانونی، نمایندگان منعی در این زمینه ندارند اما چنین رویه‌ای در کشور ما به‌صورت عرفی رعایت می‌شود و در ادوار مختلف شاهد انجام چنین رویکردی بوده‌ایم.
موضوع تغییرات فرمانداران و استانداران در آستانه انتخابات مجلس نیز مشابه همین مساله است و بهتر است در آستانه انتخابات، شاهد تغییرات گسترده استانداران و یا فرمانداران نباشیم زیرا حتی اگر این تغییرات به دلایل سیاسی و انتخاباتی نباشد اما به هرحال ممکن است شائبه انتخاباتی بودن این تغییرات مطرح ‌شود.
در عین حال به‌طور معمول تجربیات گذشته در آستانه هر انتخاباتی تایید می‌کند که بسیاری از تغییرات جنبه سیاسی پیدا می‌کند، بنابراین هشدار و یا نصیحت آقای جنتی در مورد احتمال سیاسی بودن تغییرات درست است و واکنش وزیر کشور نسبت به این سخنان مبنی بر این‌که در صورت لزوم، شب انتخابات نیز فرمانداران و استانداران تغییر خواهند کرد نشان‌دهنده صحت دغدغه آقای جنتی در این ارتباط است.
چرا که علیرغم کارایی نه چندان مناسب بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها در حوادثی مانند زلزله و سیل در کشورمان، تا چند ماه پس از آن اتفاقات نیز تغییری میان آنها صورت نگرفت. نکته دیگر این است که همین فرمانداران و استانداران منصوبان همین وزارت کشور و دولت هستند.
هشدار آیت‌ا... جنتی به معنای دلسوزی برای مسؤولان اجرایی است تا اقدامات شائبه‌دار انجام ندهند، ضمن این‌که اگر مسؤولی تخلف و یا اختلاسی داشته باشد می بایست بلافاصله به مراجع ذیربط معرفی شود که همین اتفاق به معنی سلب مسؤولیت از وی خواهد بود.

عبدالرضا مصری/ نایب رئیس مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها