توسط مرکز تحقیقات صداوسیما اعلام شد:

نتایج نظرسنجی اربعینی رسانه ملی

مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما براساس نظرسنجی‌ای که از زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین امسال در مبادی ورودی و خروجی کربلا انجام داده است اعلام کرد 66.3 درصد از زائران با این نظر که نباید راهپیمایی اربعین شلوغ تر از این باشد و 58.2 درصد از آنها نیز با این نظر که آیین مردمی اربعین نباید با کمک سازمان‌های دولتی برگزارشود کاملا مخالفت یا مخالفت کرده اند.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۱۱

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، براساس این نظرسنجی 91 درصد از زائران معتقدند از ظرفیت راهپیمایی اربعین می توان برای کاهش اختلافات میان مذاهب بهره برد و 68.8 درصد هم گفته‌اند بهتراست از دشواری‌های پیاده روی اربعین کم کرد.
براساس یافته‌های نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ، زیارت و عشق به امام حسین(ع) مهم ترین انگیزه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بوده و وحدت مسلمانان و شیعیان، و ادامه دادن راه امام حسین(ع) مهم ترین پیام راهپیمایی اربعین است .
یکی از محورهای این نظرسنجی پرسش از زائران درباره میزان نگرانی آنها درخصوص مسائل امنیتی و حوادث تروریستی در طول مسیر پیاده روی اربعین بوده است که 78درصد اصلا نگران اتفاق این‌گونه حوادث نبوده اند، 18.8درصد در حد کم یا خیلی کم و 1.7درصد هم در حد زیاد یا خیلی زیاد نگران این موضوع بوده اند .
این نظرسنجی همچنین مشخص می‌کند رعایت نکردن مسائل بهداشتی، گرمای هوا، نبود برنامه‌ریزی در حمل‌و‌نقل و کمبود امکانات بهداشتی از جمله مهم‌ترین مشکلات زائران اربعین حسینی بوده است.
براساس این نظرسنجی بیش از 44 درصد از زائران ایرانی درطی پیاده روی اربعین نگرش‌شان نسبت به رفتار و فرهنگ مردم عراق بهتر شده است.
بیش از 28 درصد از زائران ایرانی شرکت‌کننده در راهپیمایی عظیم اربعین امسال به برنامه‌های رادیواربعین درطول سفر گوش کرده اند و 79.2 درصد از آنها در حد خیلی زیاد و زیاد از برنامه‌های رادیو اربعین رضایت داشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها