فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم در جهت سلامت روابط بین فردی، موضوعی بسیار مهم است که در این زمینه آموزش به خانواده بسیار کم است و مسؤولان باید با برنامه‌های کاربردی درصدد رفع این نقص در خانواده‌ها باشند. چرا که این نقیصه تبعاتی همچون عدم کنترل خشم و عدم توانایی در گفت‌وگو را در پی خواهد داشت و همان‌طور که در این مورد خاص مشاهده می‌کنید، گاه ممکن است خشونت خانگی کار را به جایی برساند که یک جوان جامعه، از دست برود.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۷۷

هرچند باید در نظر داشت که آموزش در زمینه سلامت روابط بین فردی پیش از ازدواج، در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و باید در کارگاه‌هایی با تمرین و تداوم همراه باشد تا به شکل سبک زندگی افراد در بیاید. همچنین این آموزش نباید براساس مدل غربی صورت گیرد، چرا که ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و آموزش‌های ما در جهت روابط باید مطابق با فرهنگ جامعه خودمان باشد، در غیر این‌صورت آسیب‌رسان خواهد بود.
مسؤولان برای تامین امنیت خانواده دست به تنظیم لوایح می‌زنند حال آن‌که لایحه حقوقی آخرین مرحله از مراحل تامین امنیت خانواده است. قدم اول جدی گرفتن نقش آموزش در زمینه روابط بین انسان‌ها است.
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که باورهای مذهبی دارند از آرامش بالاتری برخوردارند و چه بهتر است که در زمان مناسبت‌های مذهبی که افراد با تمسک به چشمه زلال اهل بیت از دردها و بندهای دنیا فارغ هستند، فرصت را مغتنم بشمریم و بخشش را برای فردی که هرچند قطعا خطاکار است اما جانی بالفطره نیست تبلیغ کنیم.

فرشته ولی مراد
جامعه‌شناس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها