‌‌طی یک دهه گذشته شاهد تجمع عظیم انسانی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع بشری عالم خلقت در منطقه هستیم. هر سال که می‌گذرد نه تنها از عظمت و شور این تجمع کم نمی‌شود، بلکه شاهد گستردگی و وسیع‌تر شدن دامنه آن هستیم.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۸۵

امروز اربعین نه یک حرکت منطقه‌ای بلکه تبدیل به بزرگ‌ترین اجتماع بین‌المللی شده است. اربعین صرفا مختص شیعیان نیست بلکه پیروان مذاهب مختلف دنیا و مردم کشورهای متعدد نیز در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند و به معنای واقعی شعار «حب الحسین یجمعنا» تحقق پیدا کرده است. مردم در آستانه اربعین، پیاده عازم کربلا می‌شوند و این تردد کم‌کم به سیل خروشان تبدیل می‌شود. ظاهر اربعین نمایش این حرکت عظیم است اما باطن آن ظرفیت بزرگی است که حلال بسیاری از مسائل و مشکلات جهان اسلام است. همین حرکت بزرگ باعث تحول بزرگی در محور مقاومت شده و دفاع جانانه فاطمیون و مدافعان غیور حرم را در پی داشته است.
در مورد فتنه اخیر عراق هم باید گفت که دشمن به خوبی عظمت اربعین را درک کرده و به خیال خام خود سعی در به حاشیه کشاندن آن دارد. مسائل عراق را باید از دو منظر مورد بررسی قرار داد؛ از یک منظر شهروندان عراقی همانطور که علما و مراجع دینی تاکید دارند مطالبه‌گر مبارزه با فساد از سوی مسؤولان‌شان باشند. اما همزمانی فتنه با اربعین علامت سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می‌کند. فرماندهان حشدالشعبی و بسیاری از تحلیلگران سیاسی از چهار ماه قبل این ارزیابی را داشتند که سران مرتجع عربی در حال طراحی فتنه در عراق هستند و حتی برای پیشبرد اهدافشان روی برخی مطالبات بحق مردم عراق دست گذاشتند. غافل از اینکه اربعین آن قدر عظمت دارد که به زودی آتش این فتنه‌ها را خاموش می‌کند و حتی معترضانی که در راهپمایی‌ها شرکت کردند در آستانه اربعین میزبان خوبی برای زائران اباعبدا... الحسین (ع) خواهند بود. این فتنه خاموش خواهد شد و حتما نتیجه آن باعث وحدت بیشتر جهان شیعی و دنیای اسلام می‌شود.

سعید اوحدی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها