برخورد پلیسی - قضایی با متخلفان

براساس قانون جمهوری اسلامی ایران، انتشار هر محتوای غیراخلاقی که می‌تواند شامل تصاویر، متن یا حتی تبلیغات باشد، ممنوع است. پلیس فتا هم طبق وظایفی که برای او تعریف شده، با نشر هر محتوای غیرقانونی در فضای مجازی از سوی هر فرد حقیقی و حقوقی برخورد می‌کند. رصدهای ما به‌صورت عام است و فرقی ندارد که تولید و نشر محتوایی که خلاف قانون است، برای سازمان، ارگان یا شرکت خاصی باشد. در هر شرایطی پلیس فتا با قانون‌شکنان برخورد می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۰۷۷۸

در اغلب موارد، ما با افراد سر و کار داریم؛ با افرادی که به عنوان مسؤول آی‌تی فعالیت می‌کنند. پهنای باند شرکت یا ارگان و سازمان به نام آنهاست و بنابراین پلیس فتا هم آنها را می‌شناسد. با این تفاسیر اوست که مسؤولیت این محتوای مجرمانه را برعهده دارد و ماموران ما نیز او را به مراجع قضایی معرفی می‌کند. مأموران به صورت شبانه‌روز، هم به صورت دستی و هم به کمک نرم‌افزارهای خاص جست‌وجوی محتوا در فضای مجازی از قبیل سایت‌ها، توییتر، فیس‌بوک و شبکه‌های مجازی را انجام می‌دهد. در بسیاری از موارد، همکاران ما حتی به صورت دستی، رصد محتوای مجرمانه را انجام می‌دهند و در صورتی که به نتایجی برسند که مغایر با قانون است، فرد را به بخش‌های مختلف پلیس مانند پلیس امنیت، پلیس مواد مخدر یا مراجع قضایی معرفی می‌کنند. بخشی از شناسایی اما از طریق کاربران فضای مجازی انجام می‌شود. پلیس افتخاری، شهروندانی که با پلیس فتا در ارتباط هستند و کاربران فضای مجازی که با محتوای مجرمانه برخورد کرده‌اند هم می‌توانند قانون‌شکنان را به پلیس معرفی کنند. پلیس فتا، گزارش‌های شهروندان را راستی‌آزمایی کرده و با توجه به گزارش‌های رسیده با متخلفان برخورد می‌کند.
پلیس البته علاوه بر شرکت‌هایی که تبلیغات خارج از عرف می‌سازند و در فضای مجازی پخش می‌کنند با افرادی که در ساخت این محتواها دخیل هستند نیز برخورد می‌کند. درواقع برخورد با افرادی که عرف اجتماعی را رعایت نمی‌کنند بر عهده حوزه قضایی است. به همین دلیل پلیس متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

سرهنگ تورج کاظمی

رئیس پلیس فتای استان تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها